In Shock (Salute cake 1)

denk dat ze dit jaar de vernieuwde 2014 versie gaan schieten en verkopen, omdat de 2013 versie door het VROM uit de handel is genomen reden voor afkeuring is nog niet bekend waarschijnlijk omdat ze boven de maximale dB knalde maar er wordt veel gespeculeerd, de kans is daarom groot dat deze versie niet meer te koop zal zijn en we dus met een 2014 versie moeten doen of je hebt nog een kartonnetje thuis liggen, hoe de kwaliteit van de 2014 versie gaat worden moeten we natuurlijk nog voorlopig even afwachten.

En anders pik je hem toch gewoon op uit een winkel in Duitsland.
Daar heeft men de CE regelgeving zoals die op papier staat zonder miezerige aanpassingen zoals in dit vervelend bestuurde landje waar tegenwoordig alles voor je bepaald wordt.

En anders pik je hem toch gewoon op uit een winkel in Duitsland.
Daar heeft men de CE regelgeving zoals die op papier staat zonder miezerige aanpassingen zoals in dit vervelend bestuurde landje waar tegenwoordig alles voor je bepaald wordt.

Daar ben ik deze helaas nog niet tegengekomen. Wel de Loud & Clear (Salute Cake 2), maar deze had dit jaar een "productie" fout zowel in NL als in DE. Dit is een blinker cake geworden. Hopen dat hij dit jaar wel als salute cake geproduceerd wordt en niet als siercake. Dit jaar was de Flashbang Batterie van Nico de hardste van Duitsland in categorie 2.

Daar ben ik deze helaas nog niet tegengekomen. Wel de Loud & Clear (Salute Cake 2), maar deze had dit jaar een "productie" fout zowel in NL als in DE. Dit is een blinker cake geworden. Hopen dat hij dit jaar wel als salute cake geproduceerd wordt en niet als siercake. Dit jaar was de Flashbang Batterie van Nico de hardste van Duitsland in categorie 2.

Kijk dat is een salute cake zoals die origineel bedoelt is, alleen ben ik persoonlijk wel fan van de Ti salute cakes die we in Nederland hebben als de silver-salute, thunderbrick enzovoort.
Heb jammer genoeg de in shock salute cake 1 nog niet gehad die was me wat prijzig.
Trouwens in Duitsland heb je ook nog de vogelschreck Batterie een kleine 15 shots salute cake met ti-boeket, de Flashbang singleshots zijn ook goed, qua effect precies als de oude nu afgekeurde Binkies.

Het gaat daar in Duitsland de goede kant op qua vuurwerk moet ik zeggen. Ze hebben dan ook de volledige CE cat2 regelgeving overgenomen behalve de flashknallers natuurlijk.
Dus nu pijlen tot 75 gram was 20 en 250 grams vulkanen. Het is afwachten tot je deze artikelen bij de bekende Duitse supermarkten kan kopen met Oud&Nieuw voor de bekende Duitse prijzen natuurlijk.

Dat zijn volgens mij gewoon verbrande restjes die naar beneden vallen. Dit zie je vaak als je een groots 10 uur project schiet en er allemaal bombettes tegelijk in de lucht knallen.

In Duitsland heb je voor deze cake bepaalde papieren nodig had ik ergens gelezen, hoe kom je aan dit soort papieren? In wat voor winkels dicht aan de grens verkopen ze überhaupt deze cake?

Ik weet dat ik het niet moet vragen omdat iedereen het anders ervaart, maar nadat ik zo'n 6 van deze dingen de lucht in heb geschoten ben ik er wel erg benieuwd naar. Ik steek zelf geen vuurwerk af van onze zuiderburen maar waar zouden deze knallen mee zijn te vergelijken? De knallen waren echt geweldig!

Ik weet dat ik het niet moet vragen omdat iedereen het anders ervaart, maar nadat ik zo'n 6 van deze dingen de lucht in heb geschoten ben ik er wel erg benieuwd naar. Ik steek zelf geen vuurwerk af van onze zuiderburen maar waar zouden deze knallen mee zijn te vergelijken? De knallen waren echt geweldig!

De zuiderburen hebben geen interessante knalcake's. Sterker nog, de knalcake's daar zijn een stuk minder dan onze knalcake's uit categorie 2!

Over deze knallen: De knallen zijn een stuk harder dan de hardste categorie 2 cake's uit Nederland. De knallen klinken heel diep en dof, en de druk kan je lekker op je borst voelen. Jammer dat er zo veel gezeik is omtrent deze cake want eigenlijk zouden dit gangbare knalpotten moeten zijn! Nu is het verschil groot tussen burst met siereffect en deze salute knallen.

Beiden bedankt voor de antwoorden, ik had het waarschijnlijk anders moeten formuleren. Met welke knallers (los) zouden de klappen hiervan vergelijkbaar zijn? Ik ben het ermee eens dat dit een geweldige cake is en ik hoop dat vele andere importeurs ook zoiets gaan neerzetten. Het begin is er al met Katan. Maarja, terugkomend naar dit product, met welke knallers zouden de mooie diepe klappen hiervan te vergelijken zijn?

ik vind niet dat je dit met elkaar kan en wilt vergelijken...een cake schiet je in de lucht en knallers steek je af op de grond....

Beste Bastiaan, ook jij bedankt voor je input. Ik was er gewoon benieuwd naar. Steek al decennia's vuurwerk af en houd me altijd aan de regels, ik was er simpelweg benieuwd naar wat ik nou kon verwachten qua knallen mbt illegaal vuurwerk. Ik wilde simpelweg weten hoeveel het legale het illegale benaderd had en ja, ook ik weet dat het niet te vergelijken is, de 1 gaat de lucht in, de ander niet, en ja, iedereen ervaart een knal anders maar ik dacht dat het een keertje moest kunnen om simpelweg zo een vraag te stellen. Ik zat fout. Toch bedankt.

Back
Bovenaan