Ik had vorig jaar 1 karton Salute Cake 1 en 2 karton Duo Burst. Ik heb de Salute Cake 1 met vele cake's vergeleken en deze is echt de hardste. Maarja, lekker makkelijk tegenover knalcake's met 1/2 gram flash. De knal was lekker dof en van een afstand een stuk harder dan wanneer je er dicht bij staat ( gek genoeg! ).
Wat ik wel heb ondervonden, is dat de Duo Burst ( uit 2010 dus echt super droog ) niet veel onderdeed voor de Salute Cake 1. Het verschil zit hem in de onderstaande feiten:
- Tempo: De Salute Cake 1 schiet erg sloom. De Duo Burst met zo wel de No Mercy als de silver salute schieten beide sneller.
- Schietwijze: De Salute Cake 1 schiet steeds 1 bombette terwijl de Duo Burst in Salvo's schieten.
- Effect hoogte: De bombettes van de Salute Cake 1 komen een aantal meters hoger dan die van de Duo Burst.
Verder was de klank wel bijna identiek: allebei hebben ze erg doffe knallen die je bij eigenlijk geen enkele knalcake hebt in Nederland. Het lijkt net alsof er ook meer dan 2 gram flash in de bombettes van de Duo Burst zit.
Ik heb even snel een filmpje in elkaar geflanst via YouTube dus geen beste kwaliteit en erg slecht bewerkt. Maar ik wil jullie even laten zien dat het verschil echt niet zo groot was. Mijn conclusie is ook dat je de Salute Cake 1 beter per minstens 2 kan schieten als je de Wow factor echt hoog wilt maken.
Ik merkte trouwens ook dat mijn karton van de Salute Cake 1 wat vochtig was. Dit jaar ga ik ze dus extra goed drogen!