In Shock (Salute cake 1)

En verder kunnen we wel gaan gissen e.d. maar denk dat het handiger is dat we gewoon even afwachten en dan zal blijken of het waar is of niet en of de kwaliteit gewaarborgd is....ik heb goede hoop iig.

Schuurmans heeft het al gemeld.. er is een reden waarom ze niet in details gaan. En GBV rol vergelijken met dit product is echt appels met peren vergelijken. Dat is punt 1 een ander bedrijf, punt 2 heeft GBV gewoon in het VWC verslag vermeld dat ie er niet kwam. Dat ging over flash kruit wat gebruikt werd in een rol in plaats van buskruit dat is toch helemaal verreweg te vergelijken met deze situatie?

Wacht gewoon een demo af en je zal het vanzelf zien.

Schuurmans heeft het al gemeld.. er is een reden waarom ze niet in details gaan.

Mooi man lekker geheimzinnig. Hou ik wel van. Waarschijnlijk hebben ze nog een zooi van dat spul staan, waar ze heel graag vanaf willen. Hahaha. Zolang hij er nog is zal hij samen met zijn kleine broer bij mij in de straat staan.:D

Laten we in ieder geval deze discussie NIET stoppen want er zijn veel mensen met een mening hierover en daar draait het tenslotte om op een forum, lekker discusseren over vuurwerk en ja dat kan wel eens op de rand zijn maar zolang alles respectvol gaat moet dat kunnen. Dat houd het juist interessant en levendig :)

Schuurmans heeft het al gemeld.. er is een reden waarom ze niet in details gaan. En GBV rol vergelijken met dit product is echt appels met peren vergelijken. Dat is punt 1 een ander bedrijf, punt 2 heeft GBV gewoon in het VWC verslag vermeld dat ie er niet kwam. Dat ging over flash kruit wat gebruikt werd in een rol in plaats van buskruit dat is toch helemaal verreweg te vergelijken met deze situatie?

Die vergelijking gaat zeer zeker wel op. Ik heb het niet zozeer over een cake met een rol vergelijken maar er zou in deze wel een gelijkaardige situatie kunnen ontstaan dat een product in een andere vorm op de markt verschijnt. GBV heeft volgens mij nooit toegegeven dat er Flash in de rol heeft gezeten maar ondertussen hebben ze hem toch aangepast. Hoe deze rol dan door de keuring gekomen zou zijn is mij een raadsel maar blijkbaar kan dit gebeuren en dat zou voor deze cake ook mogelijk het geval kunnen.

De Salute cake 1 valt in categorie 3, deze categorie is in Nederland toegestaan. Het maximale wat in deze categorie is toegestaan qua burstlading is: 4 gram flash op basis van perchloraat, 8 gram op basis van nitraat of 20 gram bp. Deze cake bevat volgens de verpakking 250 gram PTS verdeeld over 25 schoten incl lont. Lont daarbuiten gelaten zou dat dus 10 gram per schot kunnen zijn. Enkele grammen lift charge, enkele grammen voor de komeet en dan blijft er nog wat over voor de burst wat hier het hoofdeffect is. Dat zou dan in theorie waaschijnlijk 4 gram zijn wat de hele harde knal verklaart, maar ik moet erbij zeggen dat niet alle bombettes even hard knalde...
Tot nu toe geen probleem echter zoals je natuurlijk weet heeft NL zijn eigen regeltjes toegevoegd waardoor er nog maar maximaal 2 gram is toegestaan in deze categorie. En naar mijn idee kan je met 2 gram standaard flash niet zo een knal produceren, kijk naar de silver salute, secret salute etc volgens zitten deze cakes al ver tegen het maximum aan.

Ik kan niets met feiten/bewijs onderbouwen maar dit is puur mijn visie en gevoel hierop als pyrofreak.

Mijn conclusie is:
- of Schuurmans heeft een geweldige nieuwe productie methode gevonden om harde knallen binnen bestaande regelgeving mogelijk te maken.
- Cakes zijn op een of andere manier toch door de keuring gekomen.
- Of men loopt al vooruit op de nieuwe regelgeving van 2017 waar wellicht de aanvullende regels van Nederland vervallen.

En oja het blijft voor mij nog steeds het beste product van 2012 hoor!! :)

Laatst bewerkt:
Viel mij ook al op idd, de verschillen in knallen.

Ik ga verder niet mee in de discussie. Het boeit me eigenlijk allemaal niks hahaha.

Deze categorie is voor cakes niet toegelaten in NL. Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0027932/geldigheidsdatum_06-10-2013#BijlageI

Staat duidelijk per soort product tot welke categorie het mag, met evt. restricties.
Laten we de discussie baseren op feiten.

Je hebt helemaal gelijk. Ik ging ervan uit dat cat 3 ook cakes toegestaan waren. Mede ook door de cat 3 fuego denk ik maargoed. Anyway dan begint de discussie al eerder met het FEIT dat cat 3 cakes niet zijn toegelaten.

Dank je voor je reactie. Ik zit geen producten te vergelijken tuurlijk zit er een groot verschil in qua product, en daar gaat het mij ook niet om. Dit heb ik alleen vermeld omdat er wel vaker toezeggingen zijn gedaan, waar niets van terecht is gekomen.
We gaan het idd wel zien op een demo:wink:

Dit is het foutje in het RACT vol Tim.

En het RACT is volgens mij nog niet aangepast.

Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim
Door deze zin uit de RACT was de Salutecake No.1 (eigenlijk categorie 3) wel toegestaan:

Combinaties van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen
combinations, categorie 2.

500 gram pyrotechnische stoffen of preparaten; alleen combinaties toegestaan van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen, waarbij ieder type afzonderlijk functioneert en voldoet aan de individuele eisen die in deze tabel aan de genoemde onderdelen zijn gesteld

Ze hebben gewoon singleshots uit categorie 3 onder "een combinatie" laten vallen van maximaal 500 gram.

Weet je wat ik nou niet snap, en dit is voor die gene die de schoen past. Jullie willen de hardste klap de mooiste producten, maar als er dan een keer een product is dat hard klapt word het gelijk af gedaan dat het tegen de regels in is, en dat het niet mag bla bla bla jullie brengen zelf de mooie spullen om zeep, houw het voor je zelf ga niet lopen roepen dat er iets niet klopt.Er kijken ook andere mee die dit soort dingen graag lezen.

Ergens over praten of discuteren is iets anders dan een product onderuit te halen.
Er komt nog meer mooi spul aan wat door de mazen van de wet is gekropen, ben daar blij mee ga het niet om zeep helpen.

Daar is nou een forum voor. Om een discussie te voeren. Mij hoor je niet zeggen dat het geen goed product is. In tegendeel ik vind het een toppert. Ik ben benieuwd waarom deze wel mag . Als ik harde klappen wil regel ik wel wat anders. Hij klink hard maar zo hard nou ook weer niet. Voor consumenten vuurwerk is dit een toppert. Natuurlijk lezen de des betreffende instanties mee, dat deden ze vorig jaar ook al. Hij komt er toch volgens Schuurmans, waar maken we ons druk om. De tijd zal het leren. Nummer 1 knalcake voor consumenten in 2013 en 2014, want ik jaag hem in 2014 de lucht in . Yippiekayee

Volgens mij is hier op dit forum niemand te vinden is die deze prachtige cake onderuit haalt hoor nismo.

Edit
Sluit me volledig aan bij reverser. Spijker op de kop.

Daar is nou een forum voor. Om een discussie te voeren. Mij hoor je niet zeggen dat het geen goed product is. In tegendeel ik vind het een toppert. Ik ben benieuwd waarom deze wel mag . Als ik harde klappen wil regel ik wel wat anders. Hij klink hard maar zo hard nou ook weer niet. Voor consumenten vuurwerk is dit een toppert. Natuurlijk lezen de des betreffende instanties mee, dat deden ze vorig jaar ook al. Hij komt er toch volgens Schuurmans, waar maken we ons druk om. De tijd zal het leren. Nummer 1 knalcake voor consumenten in 2013 en 2014, want ik jaag hem in 2014 de lucht in . Yippiekayee

Hoe mooi zou het zijn als vaandeldrager Schuurmans de primeur zou krijgen van het toelaten van een cake die pas vanaf 2017 legaal zou zijn. Het zou meer dan terecht zijn voor deze vroegste der vroege importeurs. We hebben aan hun veel te danken.

Hoe mooi zou het zijn als vaandeldrager Schuurmans de primeur zou krijgen van het toelaten van een cake die pas vanaf 2017 legaal zou zijn. Het zou meer dan terecht zijn voor deze vroegste der vroege importeurs. We hebben aan hun veel te danken.

Zal bij binnenkomst van de "In Shock" wel de 2012 en 2013 versie vergelijken en foto posten.

En zo hebben we dezelfde discussie die afgelopen week compleet uit dit topic is weggeveegd...
Er was al een discussie gestart over het wel of niet op het forum plaatsen, het stellen van kritische vragen en mogelijke manieren om de cake "legaal" op de markt te brengen in zijn huidige vorm.

En zo hebben we dezelfde discussie die afgelopen week compleet uit dit topic is weggeveegd...
Er was al een discussie gestart over het wel of niet op het forum plaatsen, het stellen van kritische vragen en mogelijke manieren om de cake "legaal" op de markt te brengen in zijn huidige vorm.
En daarom zeg ik, niet te veel l*len over of het wel kan, wel mag.Gewoon genieten van de spullen die er zijn, en die GAAN KOMEN ook al vraag je je af of het wel binnen de regeltjes zou zijn.
Je moet het zo zien dat importeurs ook der nek uitsteken om zo iets op de markt te brengen, daar is veel geld mee gemoeid, dus als het dan door de keurig is gekomen en er eigenlijk niets meer aan de hand is het niet zo slim is om er dan in form's over te beginnen dat iets niet kan binnen de gestelden regels die er op gelegd zijn. Om dan vervolgens het jaar erop beginnen te zeiken dat het product niet meer is wat het geweest is.Kortom maak ze niet slimmer dan dat ze denken dat ze zijn.

Dat noemen ze nou censuur, en zou niet mogen op een
forum. Stiekum dingen wegknippen om een product dat wel of niet mag proberen te houden. Zet dan het Topic op slot wat de buren vorig jaar ook hebben gedaan. Ben ik ook niet mee eens, maar ja ik ben geen moderator. Zo kunnen ze in elk geval niets mee toevoegen.

forum. Stiekum dingen wegknippen om een product dat wel of niet mag proberen te houden. Zet dan het Topic op slot wat de buren vorig jaar ook hebben gedaan. Ben ik ook niet mee eens, maar ja ik ben geen moderator. Zo kunnen ze in elk geval niets mee toevoegen.

Of censuur de juiste benaming is weet ik niet. Het is een forum, maar discussiëren over de regeltjes en of hij hetzelfde zal zijn als vorig jaar heeft op dit moment totaal geen toegevoegde waarde. Dat is puur giswerk, ik ga er namelijk vanuit dat niemand hier werkt bij Schuurmans. Het doet er toch niet toe hoe het mogelijk is dat dit product met zulke lekkere knallen op de markt is gekomen? FEIT is dat importeurs het product op de markt hebben gebracht en we elk jaar weer innovaties zien bij importeurs, wat voor ons als liefhebbers alleen maar goed is.

Laten we allemaal even afwachten, de kans is groot dat iedereen weer van deze cake kan genieten op de mooiste dag van het jaar en daar gaat het om!

Is maar net hoe je het wil noemen,zou eerder zeggen product bescherming.Aangezien er niemand iets aan heeft als een product de kop word ingedrukt.En achteraf er pas achter komen of het waar is wat er gezegd word.

Back
Bovenaan