Ik zoek een cake

Dacht zelf nog aan Goldstrike Geisha, Double gold color van Evo Pro-Fire line, de Yellow River.

Nog meer mensen met ideeen? En Welke cake voor een power finale?
Salvo cake Crown mix Evo als cake 5 pre-finale?

Ik zou er uiteindelijk 6 waanzinnige cakes in willen hebben.

Dacht zelf nog aan Goldstrike Geisha, Double gold color van Evo Pro-Fire line, de Yellow River.

Nog meer mensen met ideeen? En Welke cake voor een power finale?
Salvo cake Crown mix Evo als cake 5 pre-finale?

Ik zou er uiteindelijk 6 waanzinnige cakes in willen hebben.

De Heron 16-2 kan natuurlijk niet missen! Topgoud cake!
Eventueel een Cruelty als pre-finale? Ook redelijk goud hoor.
Ooit waren de 2 laatste cakes van de Transbomber los te koop. Dan zou de finalecake wel heel tof zijn als finale. Of een losse cake uit een van de Vulcan boxen?

De Heron 16-2 kan natuurlijk niet missen! Topgoud cake!
Eventueel een Cruelty als pre-finale? Ook redelijk goud hoor.
Ooit waren de 2 laatste cakes van de Transbomber los te koop. Dan zou de finalecake wel heel tof zijn als finale. Of een losse cake uit een van de Vulcan boxen?

De Heron cake is een toppertje inderdaad! De cruelty is al in meervoud besteld dus zou ik eventueel toe kunnen voegen. Een all at once cake is natuurlijk het mooiste als afsluiter maar daar gaat ik even over nadenken. Angel Dust is ook nog een cake die mijn interesse heeft. Bedankt voor je inbreng.

De Heron cake is een toppertje inderdaad! De cruelty is al in meervoud besteld dus zou ik eventueel toe kunnen voegen. Een all at once cake is natuurlijk het mooiste als afsluiter maar daar gaat ik even over nadenken. Angel Dust is ook nog een cake die mijn interesse heeft. Bedankt voor je inbreng.

brocade crown finale van broekhoff

Goedemiddag,

Al jaren speelt het idee om een herrieshowtje te maken.

Nu kwam ik tot de volgende producten bij de winkel waar ik vaak shop:

The gunner
Zena Wistle Ti Cloud
Horn Wistlers
Hellfire Thunder
Kingsmen
Noi-Z

Ik heb alleen het gevoel dat er nog wat knalcakes bij moeten en mogelijk wat geschrapt/geschoven kan worden.
Hoe pakken jullie dit normaal aan? En welke aantallen zijn nodig?

Goedemiddag,

The gunner
Zena Wistle Ti Cloud
Horn Wistlers
Hellfire Thunder
Kingsmen
Noi-Z

Ik heb alleen het gevoel dat er nog wat knalcakes bij moeten en mogelijk wat geschrapt/geschoven kan worden.

Goedemiddag,

The gunner
Zena Wistle Ti Cloud
Horn Wistlers
Hellfire Thunder
Kingsmen
Noi-Z

Het is maar net hoe je het wil opbouwen en per 2 schieten is altijd wel fijn.

Katan special 4 en 5 zijn ook goed !

Goedemiddag,

The gunner
Zena Wistle Ti Cloud
Horn Wistlers
Hellfire Thunder
Kingsmen
Noi-Z

In een herrie-showtje doet kwantiteit het meestal boven kwaliteit. Veel shots van relatief goedkope cakes hebben meer een wow-effect dan een minder shots van duurdere/betere producten.

Probeer een soort opbouw aan te houden, waar je eindigt met pure chaos. Je kunt veel kleine knalcakes gebruiken (10 / 16sh), of een aantal grotere (36 of meer shots).

Horn Whistlers is een hele grote aanrader, en vaak voor relatief goedkoop te vinden. Opzich een mooie begin-bak. Bouw je op door een paar The Gunner / Zena Whistle Ti Cloud te schieten, dan een crackling stukje (Noi-Z is vrij prijzig, zie hieronder voor wat suggesties), en eindig je met flink wat salutecakes, eventueel gecombineerd met fluit / crackling / kleuren

Suggesties qua producten:
Knalcakes:
- Cruel Cannon - Wolff (At once knalcake)
- Final Fate - Wolff (Geniale 156 waaier knalcake, perfect voor in de finale!)
- Delicious Thunder - Rubro (2 stuks 36 sh, 1 normaal en 1 snel)
- Strong Salute - Rubro (voor ongeveer een tientje goed te doen)
- Heavy Legend 16 (ook wat kleur, maar goed harde salutes en erg goedkoop)
- Aftershock Insanity - Mania (Erg goedkoop cakeje)

Crackling
Je noemt zelf al de Noi-Z. Die is relatief prijzig. Voor het zelfde bedrag kun je goed chaos bouwen met onderstaande cakes:
- Crack Attack - China Red (dikke crackling waaier, in de China Red actie (zie topic) waarschijnlijk voor zo'n 25-30 euro te krijgen, aanrader!!)
- Avalanche thunder - Broekhoff (Schiet in salvo's, leuk voor chaos)
- Secret Salute - Rubro (al jaren een topper, soortgelijk aan de avalance thunder)
- Special #5 - Katan (Aanrader, hoog tempo 100sh crackling compound, in de freak voor 50-60 te koop. Heerlijk voor chaos!)
- Crackling Thunderstorm - Eurostar (Geniaal element voor in je show. Weg in een paar seconde, maar zeker het wow-effect)

Overige toppers:
- Special #4 - Katan (net als de special #5 relatief goedkoop, maar wel heerlijke chaos)
- Geistesblitz - Rubro (zoals ajaxciedjuhh al noemde, deze bak is bizar goed en heeft heerlijk diepe salutes. Topding!)
- Three stage whistle - Redwire (2 tientjes, en hele leuke 3-traps fluiters. Leuk voor in het begin bij de horn-whistlers!)
- Return of the Phoenix - Wolff (All-time-topper met rauwe fluiters)
- Sky High Whistle - Zena (soortgelijk als de Gunner of Hellfire thunder, maar dan als compound)

- Kijk ook eens om een bepaalde siercake toe te voegen, anders wordt het zo'n kleurloos geheel. Neem iets met harde bursts, hoog tempo. Dat werkt erg goed!
- Afhankelijk hoe je gaat schieten (fakkel, doorlonten of elektrisch) kun je besluiten om bepaalde producten dubbel te ontsteken. Of je schiet er meerdere tegelijk voor de échte chaos-beleving!
- Ik zou, zoals ik al eerder zei, proberen wel wat structuur te houden, dat vind ik zelf altijd het mooiste.

Ik hoop dat je der wat mee kunt! Succes

Ik zoek ook nog een of twee knalcakes om een projectje af te sluiten. Tot nu toe mijn keus laten vallen op 2x Las Fallas. Tempo vind ik hier wat traag. Dat kun je oplossen door deze per twee te schieten. Duur van de cake vind ik echter ook aan de lange kant. Is 1x de Cruel Cannon een goede vervanger voor 2x Las Fallas? Of is de Las Fallas qua knal beduidend beter? Tempo van de Cruel Cannon spreekt mij wel aan namelijk.

Ik zoek ook nog een of twee knalcakes om een projectje af te sluiten. Tot nu toe mijn keus laten vallen op 2x Las Fallas. Tempo vind ik hier wat traag. Dat kun je oplossen door deze per twee te schieten. Duur van de cake vind ik echter ook aan de lange kant. Is 1x de Cruel Cannon een goede vervanger voor 2x Las Fallas? Of is de Las Fallas qua knal beduidend beter? Tempo van de Cruel Cannon spreekt mij wel aan namelijk.

Thunderstorm / crackling storm eventueel aanradertje ?

Back
Bovenaan