Ik zoek een cake

Goedenavond,
Weet niet of deze vraag hier hoort, maar ga het toch proberen.
Ik ben op zoek naar een compound, waarbij het WAUW effect aanwezig is en mensen komen kijken naar wat er gebeurt in de straat! Heb vorig jaar de Mega Willow gekocht, maar deze viel in een smalle straat met de wind van vorig jaar behoorlijk tegen. Ben hierdoor ook geen fan meer van waaiers (ook al slaat dat misschien nergens op). Hebben jullie misschien een advies/box waarbij je het wauw effect had? Puur voor een idee. Alvast bedankt! Als deze vraag hier niet hoort, zal ik hem asap verwijderen.

De Branco is vorig jaar in mijn straat geschoten en ik heb hem puur op het zien toen hem nu gekocht. Wat een beest 74BB8A53-EB91-4FFB-B04F-2C0A469805DB.jpg

Als er niet enthousiast gereageerd wordt op de Mega Willow ben je redelijk uitgepraat denk ik. Dat is toch wel een van de boxen die het meest indruk maakt in de straat. Hier al een keer gehad en bij de eerste schoten kwamen de reacties al van het publiek.

Als je een wauw effect wilt creeren dan kom je met een enkele I-shape box doorgaans niet ver, dat lukt wel met zo'n box in meervoud. Dat werkt het best met een rammer zoals een box uit de Special serie (Special #2) bijvoorbeeld met 3 of 4 tegelijk. Het mooiste vind ik toch een combinatie van boxen achter elkaar met verschillende shapes. Denk bijvoorbeeld aan producten als de Tailgate Fan, Something Different, Blue Night Fire, W-triple Layer maar ook zeker de al genoemde Mega Willows en Branco. De boxen kun je eventueel ook nog combineren met cakes die een stukje wauw factor toevoegen maar ook daar ga ik dan voor meervoud, denk aan de Return of the Phoenix, The Scream, Wicked Whistle, Cairo Crackling, enz.

Goedenavond,
Ik ben op zoek naar een compound, waarbij het WAUW effect aanwezig is en mensen komen kijken naar wat er gebeurt in de straat! Heb vorig jaar de Mega Willow gekocht, maar deze viel in een smalle straat met de wind van vorig jaar behoorlijk tegen. Ben hierdoor ook geen fan meer van waaiers (ook al slaat dat misschien nergens op). Hebben jullie misschien een advies/box waarbij je het wauw effect had? Puur voor een idee. Alvast bedankt! Als deze vraag hier niet hoort, zal ik hem asap verwijderen.

Artillary van Wolff doet het goed, net als atatenango ( schrijf ik dat goed ? ) van Evolution. Zena Snapte!? trekt ook wel de aandacht.

Goedenavond,

ik denk meteen aan enkele klassiekers:

- Transbomber - rubro
- Jackhammer - wolff
- Berlin - Vulcan
- Break Out - Wolff
- Bulldozer - China Red
- Geisterblitz - Vuurwerkmania
- Special #4 - Katan (nieuwe, met falling leaves en goud boeketten)
- Kingsmen - Evolution

Daarnaast, maar dat is ook al voorgesteld, kun je altijd een cake / finale toevoegen aan een 'saaie' compound. Kijk bijvoorbeeld eens naar:
- Delta Echo - Katan - meerdere stuks
- The Scream - Wolff
- (crackling) Thunderstorm - Eurostar
- Cruel Cannon - Wolff
- Crackling Waaier - Bijvoorbeeld van Zena, Vuurwerktotaal, China Red etc.

De beste reacties van publiek krijg je zonder enige twijfel bij rapid fire cakes. vooral z shape rapid fire.

voorbeelden:
Festival van Wolff
tailgate fan van Broekhoff

deze 2 zijn met afstand de produkten in Nederland me de grootste wow factor in de straat.

snelvurend met boeketten: 400 schots mixed display van broekhoff.

extreme starburst van Broekhoff.

Goedenavond,

Helaas viel heel veel tegen met de wind van vorig jaar.. Zo had ik paar jaar geleden de Transbomber Champions Edition en dat was de beste bak van de avond, zelfs de profblokjes uit de buurt moesten het afleggen tegen dit bakbeest. De hele buurt gingen juichen en door de mines, tempo, herrie van de burst en crackling plus de dubbele finales kreeg je echt een kick. Maar afgelopen jaar had ik exact dezelfde batch en afgestoken op dezelfde plek alleen dan met veel wind: geen enkele reactie.

Het blijft een gok, de wind kan veel verpesten. Ik zou zoals hierboven wordt gezegd zoeken naar rapid-fire producten en effecten zoals chry crackling, blinkers en goud zijn altijd wow-factoren bij het publiek. Je hebt daarbij weinig kruit nodig voor goed gevulde boeketten. Gewoon bij de importeurs de populaire topics bekijken en zelf een beetje bepalen wat je goed denkt te vinden voor in de straat, dan kom je een heel eind. En het weer kunnen we helaas niet voorspellen, tenzij je het eind december pas wilt kopen.

Een die ik niet vaak teruglees maar die ik zelf live wel indrukwekkend vond was de bon fireworks wild fire dragon. Voor als je out of the box iets wil zoeken.

Verder helemaal eens met de posts hierboven, mooie opsomming.

hoop dat je niet doelt op de Wauw (van wat was dat slecht) ? haha
dan zul je in ieder geval de hele new style lijn van katan moeten skippen, oordeel zelf :)

wel wat leuke wauw effecten:

Hallo, vorig jaar heb ik de dierencakes CR gehad.. De burst etc was enorm goed. Zijn er vergelijkbare cakes in omloop? Bijvoorbeeld City trip van Magnum, zijn die vergelijkbaar? Weet iemand dit? Of andere goede setjes die goed zijn?

China red heeft bijna altijd een zeer goede burst, let er op dat je producten koopt MET kooi. Ultimate city trip heeft geen kooi, vaak zien producten zonder kooi er op filmpjes best redelijk uit maar in de straat ga je sowieso de burst(knal) en de spreiding missen.

China red heeft bijna altijd een zeer goede burst, let er op dat je producten koopt MET kooi. Ultimate city trip heeft geen kooi, vaak zien producten zonder kooi er op filmpjes best redelijk uit maar in de straat ga je sowieso de burst(knal) en de spreiding missen.

Ik vond de city trip persoonlijk top cakes. De burst was meer dan prima ondanks geen kooi.

Zitten die dierencakes dan wel in kooi? Ook niet toch?

Voor mijn showtje zoek ik nog een snelle salute cake, zoals de rapid thunder van argento of de txb521 van triplex. De turbo tanker van lesli sovjet shooters lijkt me wel wat. Jullie nog ideeën?

Kunnen jullie meedenken over (betaalbare) alternatieven voor de snowstorm 1.0.

Bij mijn weten is er geen alternatief met dit effect 'standalone', wel icm andere effecten.
Reeds gevonden:
- CR kingdom (of knights tale vwb)
- 1,2" big box magnum
...

Voor mijn showtje zoek ik nog een snelle salute cake, zoals de rapid thunder van argento of de txb521 van triplex. De turbo tanker van lesli sovjet shooters lijkt me wel wat. Jullie nog ideeën?

Je kan hier en daar de Cruel Cannon / White Thunder / Hexaniet van WOlff nog wel vinden :)

En anders de Thunderstorm van Eurostar, red alert van wolff, of een gekieteld salutecakeje

Back
Bovenaan