herdervriend
VWC lid
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/uitgebreidzoeken
Weet niet of deze link eventueel handig kan zijn?
Weet niet of deze link eventueel handig kan zijn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Weer een leugen, iedereen heeft hij het over... kortom fake nieuws..... sentiment kweken door verkeerde info geven.https://www.rtvnoord.nl/nieuws/7994...rk-Iedereen-is-er-klaar-mee-men-is-er-zat-van
Lekkere burgemeester dit weer, Baal wel van zulke berichten moet ik zeggen.
Hoe zit dat met een besluit tot zo'n gemeentelijk verbod? Is dat 1x er doorheen stemmen en het staat tot het herroepen wordt? Of wordt er elk jaar opnieuw gewogen, en ook gestemd?
maar wel de mensen met Cat 1 komt checken.![]()
In Apeldoorn lijkt er nu een meerderheid tegen een gemeentelijk verbod te zijn na deze verkiezingen, hopelijk draaien ze het voor december nog terug.
In Amsterdam is GroenLinks gisteren flink afgestraft, ten gunste van PvdA. Dat kan voor onze zaak een voorzichtige (beide liggen dicht bij elkaar) positieve verschuiving betekenen.
Andere gemeenten zulke trends?
Hier in Groningen blijft GL helaas de grootste, ondanks verlies, en zelfs winst voor pvdd...
Ik zat daar ook al even naar te kijken. CDA Apeldoorn, de grote aanjager van het Lokale Afsteekverbod in A'doorn, is keihard afgestraft en zijn van 5 naar 2 zetels gegaan. Weet jij wat het standpunt is van de het "nieuwe" WijApeldoorn?
De Apeldoornse Gemeenteraad kent 39 zetels. Ik kom met de voorlopige uitslag in de hand en er vanuit gaande dat de partijen hun mening niet hebben veranderd, nu tot 18 zetels tegen een lokaal verbod. Dat zijn er nog niet genoeg.
WijApeldoorn heeft het volgende standpunt in de Stemwijzer aangegeven: (Klein) siervuurwerk voor de feestvreugde moet kunnen, grote nitraatknallers niet. Maar echt alleen op oudejaarsavond. Hierbuiten moet streng gehandhaafd worden.
Op basis van de Stemwijzer kom ik dan op de volgende verdeling:
Bekijk bijlage 65649
Bekijk bijlage 65650
Het CDA geeft alleen het volgende commentaar: We willen een veiliger en gezelliger oud en nieuw vieren. Ons voorstel is dat vuurwerk alleen in buurt- of verenigingsverband worden afgestoken en consumentenvuurwerk hoort daar niet bij. Er zijn teveel slachtoffers van vuurwerk.
Die zijn dus nog steeds tegen, maar hebben wel eens gezegd voor de Stemwijzer.
Pas alleen wel op dat je jezelf niet té rijk rekent. Je hebt in jouw overzicht partijen op Voor vuurwerk staan terwijl die vorig jaar toch echt tegen vuurwerk hebben gestemd toen de aanpassing van de APV doorgevoerd moest worden:
CDA, 50PLUS, SGP, GroenLinks, ChristenUnie, NDA, Verenigde Senioren Partij, Partij voor de Dieren en de PvdA hebben allemaal voor het Lokale Afsteekverbod gestemd. De VVD, Groei en Toekomst, SP, GemeenteBelangen en Lokaal Apeldoorn stemden tegen.
In jouw overzicht heb je PvdA en 50Plus dus eigenlijk aan de verkeerde kant van de streep staan, zij willen in Apeldoorn helaas echt van het vuurwerk af. Met die verschuiving is het anti-vuurwerk-kamp dan helaas al in de meerderheid.
Groei en Toekomst, NDA en Verenigde Senioren Partij zijn verdwenen en als ik het goed heb begrepen deels opgegaan in WijApeldoorn. Maar dat zou dan een mix aan voor- en tegenstanders van een verbod zijn. Het zou weleens essentieel kunnen zijn wat hun officiële standpunt is t.a.v. het Lokale Afsteekverbod in Apeldoorn.
Want het blijkt helaas wel dat die Stemwijzer die jij als bron gebruikt niet op de lokale waarheid is gebaseerd.