HVLV - Gemeentelijke verboden

Ahhh joh één grote wassen neus, hier is al een aantal jaar een verbod ik heb nog nooit iets van handhaving gezien terwijl ik echt de hele avond buiten ben....

ag rotterdam en amsterdam al een aantal jaar, Kan je vertellen wordt nog evenveel afgestoken als daarvoor.
hier in utreg met het eerste afsteekverbod ook nog nooit zoveel verkocht en afgestoken ,dus een duidelijker signaal kan je niet krijgen als gemeente volgens mij toch ,en regels zijn gemaakt voor degene die ze belangrijk vinden ,dikke vinger !!!! je weet wel welke

Ahhh joh één grote wassen neus, hier is al een aantal jaar een verbod ik heb nog nooit iets van handhaving gezien terwijl ik echt de hele avond buiten ben....
heb een heel gezellig en kort gesprekje gehad afgelopen jaar met 2 agenten tijdens oud en nieuw ,met een dikke compound in mijn handen ,of ik de dozen die aan het branden waren door de wind zelf een beetje in de gaten wou houden dat het niet te groot werd ,verder duimpje omhoog van ze en de beste wensen gewenst en ze reden rustig weer door ,sterker nog mitchell van pyroteam utrecht die hier vlak bij mij woont geeft ieder jaar een showtje voor de buurt waar steevast de brandweer komt meekijken en genieten ,de kazerne zit op hetzelfde rijtje zo'n beetje .

vuurwerk is het probleem niet maar dat wisten en weten wij allemaal al ,tradities/cultuur moet gewoon kapot en daar is de bv nederland al aardig naar op weg !!!!!

heb een heel gezellig en kort gesprekje gehad afgelopen jaar met 2 agenten tijdens oud en nieuw ,met een dikke compound in mijn handen ,of ik de dozen die aan het branden waren door de wind zelf een beetje in de gaten wou houden dat het niet te groot werd ,verder duimpje omhoog van ze en de beste wensen gewenst en ze reden rustig weer door ,sterker nog mitchell van pyroteam utrecht die hier vlak bij mij woont geeft ieder jaar een showtje voor de buurt waar steevast de brandweer komt meekijken en genieten ,de kazerne zit op hetzelfde rijtje zo'n beetje .

vuurwerk is het probleem niet maar dat wisten en weten wij allemaal al ,tradities/cultuur moet gewoon kapot en daar is de bv nederland al aardig naar op weg !!!!!
Ik denk dat er ook een minderheid van de politieagenten voor een vuurwerkverbod is. Waar ze uiteraard wel op tegen zijn is die achterlijke malloten die hulpdiensten bestoken met vuurwerk maar dat is niet direct gerelateerd aan oud en nieuw en al helemaal niet aan onze mooie traditie en hobby. Dat gedrag is echter wel één van de belangrijkste argumenten geweest om de balans om te doen slaan en datgene waarop niet of nauwelijks handhaving is. Ik hoop dat ze daar de komende jaren dus wel vol op in gaan zetten en de normale burger die een keer ongehoorzaam is en wat voorheen legaal vuurwerk afsteekt met rust laten.

Dat is het verschil in het niveau bij de hulpverleners; op bestuursniveau volgen ze cijfertjes, druk vanuit politiek en cherrypicking van filmpjes van excessen die (social) media blijft herhalen om de publieke opinie te bespelen om de druk... De agent op straat ervaart duidelijk het verschil tussen raddraaiers met zwaar illegaal spul en de gewone genieters met legaal sier, en verschil tussen steden/dorpen en wijken daarbinnen. Die zouden wrs veel gerichtere aanpak willen, maar zijn ook maar loonslaafjes van bestuur en politiek, en zien de andere problemen qua drank, drugs en illegaal vuurwerk wrs al met vrees toenemen met een vw verbod...

Back
Bovenaan