HVLV - Gemeentelijke verboden

Ik ben benieuwd hoe het in Groningen verder gaat, nu Schuiling opstapt. Die was voor veel dingen in de stad slecht, maar hij was een waarborg tegen een gemeentelijk vuurwerkverbod in een verder centrumlinkse gemeenteraad. Hij was van mening dat qua handhaving het zinloos was, en geen voorstander tenzij er een landelijk verbod was, waar hij geen tegenstander van was (ook niet uitgesproken voor trouwens). Nu afwachten uit welke hoek er nu een burgemeester komt te zitten...

Ik ben benieuwd hoe het in Groningen verder gaat, nu Schuiling opstapt. Die was voor veel dingen in de stad slecht, maar hij was een waarborg tegen een gemeentelijk vuurwerkverbod in een verder centrumlinkse gemeenteraad. Hij was van mening dat qua handhaving het zinloos was, en geen voorstander tenzij er een landelijk verbod was, waar hij geen tegenstander van was (ook niet uitgesproken voor trouwens). Nu afwachten uit welke hoek er nu een burgemeester komt te zitten...
De kleur van de burgermeester maakt niet uit. Hij moet ook luisteren naar de gemeenteraad. En als Groningen een linkse gemeenteraad heeft gekozen is dat hun eigen schuld

Zojuist op 1Vandaag; de lokale VVD in Amsterdam is nu ook om voor een landelijk vuurwerkverbod!
Ook binnen het landelijke VVD partij zijn er veel discussies, ik ga toch wel steeds meer vrezen dat dit zomaar het laatste jaar is geweest, laten we hopen van niet maar deze traditie staat echt onder zeer zware druk.

Al die autobranden, rellen, mafkezen die hulpverleners bekogelen, afgerukte vingers en doden hebben natuurlijk te maken met het legale siervuurwerk. Dat er iets moet veranderen daar ben ik het mee eens. Als je ziet wat er op bepaalde plekken allemaal gebeurt. Maar het ding is dat er volgens mij weinig aan wordt gedaan... En het makkelijkste is dan natuurlijk om gelijk maar al het vuurwerk te verbieden. En wie pak je daarmee? De liefhebbers, vaders/moeders, kinderen die gewoon plezier hebben met legaal vuurwerk. Het is gewoon een gedragsprobleem... En zolang iedereen maar vrijuit gaat blijft dit doorgaan... Pak die raddraaiers op, laat ze betalen voor alles wat ze slopen. Ik wens HVLV weer veel succes toe aankomende tijd! Want makkelijk zal het niet zijn...

De kleur van de burgermeester maakt niet uit. Hij moet ook luisteren naar de gemeenteraad. En als Groningen een linkse gemeenteraad heeft gekozen is dat hun eigen schuld
Ging toch langs goed met VVD burgemeester aan het hoofd van die linkse gemeenteraad... Zit nu een CDA'er

Volgens mij is er ook wel te bewijzen dat sinds de Corona verbodjaren,de gemeentelijke verboden en het inperken van het NL assortiment de zoektocht naar buitenlands vuurwerk alleen maar gestegen is. Daarbij komt, bij een zoektocht naar alternatieven vind men nog zwaardere artikelen in de handel.. gevolg aanbod stijgt..meer mensen krijgen het in handen, criminelen gebruiken nu cobra’s en dergelijke ipv andere explosieven, mensen raken gewond door idioot gedrag en onwetendheid.

Conclusie deze situatie is het gevolg van een falend “verbod” beleid

Als HVLV dat eens zou kunnen onderbouwen met cijfers dan kan de overheid toch niet anders dan de regels versoepelen ipv steeds meer verbieden..

Ohnee het is de Nederlandse overheid..die leven in een andere dimensie

Al die autobranden, rellen, mafkezen die hulpverleners bekogelen, afgerukte vingers en doden hebben natuurlijk te maken met het legale siervuurwerk. Dat er iets moet veranderen daar ben ik het mee eens. Als je ziet wat er op bepaalde plekken allemaal gebeurt. Maar het ding is dat er volgens mij weinig aan wordt gedaan... En het makkelijkste is dan natuurlijk om gelijk maar al het vuurwerk te verbieden. En wie pak je daarmee? De liefhebbers, vaders/moeders, kinderen die gewoon plezier hebben met legaal vuurwerk. Het is gewoon een gedragsprobleem... En zolang iedereen maar vrijuit gaat blijft dit doorgaan... Pak die raddraaiers op, laat ze betalen voor alles wat ze slopen. Ik wens HVLV weer veel succes toe aankomende tijd! Want makkelijk zal het niet zijn...
Precies!! Dit zeg ik constant en gister ook weer tijdens de 1 januari rondes. Vind het bijzonder en absurd dat volwassen hoogopgeleiden mensen ineens niet meer logisch kunnen nadenken. Durf te wedden dat als er geen vuurwerk meer verkocht wordt in NL en niks afgestoken mag worden, we nog steeds dezelfde ongein hebben als afgelopen jaren!

Erger nog. Mensen zoeken uitlaatkleppen van dagelijkse en jaarlijkse sleur, regels, dwang en oppressie. Krijg je de euforie niet van een bak siervuurwerk....dan maar ergens anders van hè. En lekker zuipen dan maar weer en wat ruzietjes uitvechten, desnoods creëren.

Volwassenen vergeten ook dat het gros gewoon grote kinderen zijn; wat je verbiedt, gaat ergens anders dubbel gecompenseerd worden! Maar neenee, die "volwassenen" gaan we net zo opvoeden als we onze kinderen doen, en vergeten hoe we zelf waren, en diezelfde kinderen ondertussen...hè Femke

/rant

:D ik word dr ook vaak zo moe van, kutmaatschappij
Dat domme gelul ook weer van zogenaamd opgeleide mensen die iets willen verbieden dat al verboden is..."verbieden we de rest ook, dat zal ze leren"... Kom op, wereldvreemde paper tigers...

Laatst bewerkt:
ag we hebben het al 2 jaar gezien tijdens de corona periode veranderd niks met een verbod. Sterker nog er zullen meer vechtpartijen en branden uitbreken. Maargoed dat merken ze vanzelf wel als ze alles gaan verbieden, genoeg opties om er evengoed aan te komen.

@HVLV is er iets wat wij zelf kunnen doen naast doneren? We zitten hier met een gemêleerd publiek met veel expertises, vast mensen die we kunnen gebruiken. Zelf heb ik bijvoorbeeld ervaring met lobby en overheidscommunicatie. Kunnen alles gebruiken momenteel lijkt me

@HVLV is er iets wat wij zelf kunnen doen naast doneren? We zitten hier met een gemêleerd publiek met veel expertises, vast mensen die we kunnen gebruiken. Zelf heb ik bijvoorbeeld ervaring met lobby en overheidscommunicatie. Kunnen alles gebruiken momenteel lijkt me
Als jij daar ervaring en connecties mee hebt en je wil helpen. Graag! Stuur een mail naar [email protected]. Dan nemen we contact met je op.

De laster campagne draait weer op volle toeren. Achter de schermen zijn we uiteraard druk bezig.

Nogmaals de oproep, we zijn opzoek naar donateurs. Kun je een vast bedrag in de maand kwijt? Met elke euro zijn we blij. Zo kunnen wij onze lobbyist blijven betalen, deze is nu extra hard nodig.

Via deze link kun je doneren!
Nog maar 300 donaties joh?! Sinds wanneer? Wat weinig! Consumenten geven wel graag uit voor hun kortetermijnlol maar de lange termijn houden ze te weinig rekening mee en huilen als het te laat is.

Een idee om met de leverancier(s) van de meest gebruikte vrije webshopplatform(s) overeen te komen standaard een donatiemogelijkheid aan het uitcheckproces toe te voegen?

Ik ga nu maandelijks donateur worden a €25, mss schroef ik het nog op. Afgelopen maand eenmalig €250 gedaan, ik kon het best even missen. Hophop pyro's!

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan