Hilversum 05-05-2008

Heb net de show bekeken, en moet echt zeggen dat het er super uitziet zeg. Echt nog 1 van de weinige NL shows die de moeite is om te kijken. Echt een show vind ik het niet schiet , maar raak voor een knaak. Die dikke ZINK tails zijn ook echt TOP.

Laatst bewerkt:
Ruben en Peter, beide hele toffe foto's, tof!:cool: Vind het altijd erg leuk om te zien hoeveel verschillende plaatjes krijgt onlangs je allemaal bij de zelfde vuurwerkshow geweest bent. Erg leuk:)

Hey mannen,
zoals vermeld zijn wij ook aanwezig geweest alleen stonden de meeste van ons op het schiet veld. Ik heb daar trouwens wat dingen gefilmd die verwerkt zullen worden in de eind film.

Ik heb de commentaren hier en op ons eigen forum gelezen en ik zal proberen het hier en daar toe te lichten.

Ik lees dat er geen themas waren maar zo goed als alle bommen waren op effect gesorteerd en was het dis de bedoeling dat de show uit een aantal beelden (themas) zou bestaan. Je ziet bijvoorbeeld peonys omhoog gaan en dan voor 95% ook alleen peonys (Diverse kleuren) zo is dit ook gedaan met blinker en andere effecten.

Helaas passen sommige dingen zoals de cakes niet bij bepaalde bommen. Dit vind ik erg jammer omdat je daardoor een thema niet afmaakt. Ik heb het programma voor de show gezien en ik heb het idee dat er misschien wat dingen verkeerd waren aangesloten want het programma zag er wel uit als een toppertje. Maar tijdens de show zag je soms diverse effecten door elkaar komen.

Ik lees ook iets over de salutes tussendoor. Dit klopt inderdaad. Op bepaalde rekken werd het beeld afgesloten met een aantal salutes. De ene keer kwamen ze tot hun recht maar ook een aantal keer niet. Ze pasten er dan niet helemaal tussen.

Het was de bedoeling om na de 6 inch crossette minebags een rij salutes er boven te schieten maar door een communicatie fout is het zoals jullie hebben kunnen zien niet helemaal goed gegaan. Het was namelijk op het verkeerde lont aangesloten waardoor het veels te langszaam ging. Erg jammer want hierdoor had niemand in de gaten dat de 3 laatste salutes werden geschoten om de show af te sluiten zoals we in de meeste landen om ons heen gewend zijn (we openden ook zo).

Dit was hierboven is wat er helaas niet helemaal toppie ging.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat het goed geprobeerd is. Ik heb zeer goede shells en candles gezien. Vooral de shells tot max 3 inch die gewoon zeer goede effecten hadden spraken mij aan. De candles die je in het begin voorbij ziet komen (silver tail en blue tips) vond ik zeer mooi. Verders moet ik zeggen dat de ringbommen van herlat zeer goed waren (2,5Inch) kwa timing. Er zit natuurlijk iets vertraging in (een rij bommen op snellont) maar je ziet dat ze zo goed als allemaal op dezelfde hoogte afgaan en met heel weinig vertraging. Ik vond het ook een zeer leuk beeld om te zien.

De zink pillen zijn inderdaad mooi maar persoonlijk zou ik ze niet missen als ze niet geschoten werden. Zoiets hoort meer in een show waar er mooie grote bommen boven worden geschoten. De waterbengalen vind ik nog steeds mooi en zouden voor mijn part meer gebruikt mogen worden (in andere vorm) door andere bedrijven. Je kan ze namelijk op een niet al te grote afstand gewoon schieten zonder dat je bang hoeft te zijn dat er bommen de kant op stuiteren.

Ik vond het een leuke dag met een heerlijk zonnetje maar de show kan beter worden geschoten. Maar nogmaals ik heb toch kunnen genieten van de vele mooie effecten!

Ik ben nu bezig met de film. Ik hoop hem vannacht af te hebben en online te kunnen zetten. Ik hou jullie op de hoogte.

Hmm afgaande op de filmpjes vind ik het een erg rommelige show op z,n zachtst gezegd, ben ik niet van Azuma gewend!

Bedankt voor je toelichting Tony, geeft duidelijk antwoord op wat schoonheidsfouten die ik en anderen dus hebben gezien tijdens de show. Vooral de uitleg bij de laatste salutes is belangrijk, verkeerd lont dus, een enorme misser natuurlijk, had de finale duidelijk afgemaakt als dat als salvo was gegaan.
Naar mijn idee is het al vaker fout gegaan met de finale in Hilversum, is dat tijdsdruk, spanning of telkens toeval dat het de finale is die niet helemaal lekker loopt?

Over de kwaliteit is iedereen het eens ja, waanzinnig, echt spectaculair vuurwerk, kan je niets van zeggen. Die ringbommen waren inderdaad goed getimed en waren goed op de hoogte, persoonlijk hadden ze van mij wel iets verder uit elkaar gemogen, W- of Fan-shape, een ring op zichzelf vind ikzelf namelijk prachtig.

:bye:

Bedankt voor je toelichting Tony, geeft duidelijk antwoord op wat schoonheidsfouten die ik en anderen dus hebben gezien tijdens de show. Vooral de uitleg bij de laatste salutes is belangrijk, verkeerd lont dus, een enorme misser natuurlijk, had de finale duidelijk afgemaakt als dat als salvo was gegaan.
Naar mijn idee is het al vaker fout gegaan met de finale in Hilversum, is dat tijdsdruk, spanning of telkens toeval dat het de finale is die niet helemaal lekker loopt?

Over de kwaliteit is iedereen het eens ja, waanzinnig, echt spectaculair vuurwerk, kan je niets van zeggen. Die ringbommen waren inderdaad goed getimed en waren goed op de hoogte, persoonlijk hadden ze van mij wel iets verder uit elkaar gemogen, W- of Fan-shape, een ring op zichzelf vind ikzelf namelijk prachtig.

:bye:

Het is niet echt de tijdsdruk want we zijn ruim op tijd klaar. De laatste 2 uurtjes word er gewerkt aan kleine dingetjes zoals afplakken van de buizen en het leggen van de draden. Op 1 of andere manier is het denk ik de communicatie. Zoals je zegt was het inderdaad een misser. Als je daar staat en je hoort hem pruttelen begin je te schelden want Gvdomme het had een mooie afsluiting kunnen zijn al had ik ook wel meer van de 6 inch mines verwacht.

Crossette mines met daarboven een slag salutes..Vroeeem en klaar. 3 salutes na en afbouwen weer. Maar helaas.

Probleem met de ring bommen fan shape schieten is is dat het 2,5 inch is en je die iets naar voren kan zetten maar dat betekend ook dat je niet fan shape kan schieten omdat er bomen staan zowel links als rechts. Dus die moesten gewoon recht omhoog.

Heb net de film van Tony bekeken, echt heel vet om te zien hoe er op het veld aan toe gaat!! echt kippenvel gewoon. echt vernieuwend om eens te zien. :cool:

whahahhahahaha leuk man whahahhaah zie mij daar staan met me opvallende witte schoenen te wijzen naar waar ik ga staan met filmen naast jouw fred whahahahahaha :D:p

leuk leuk leuk man hahahaha :D:p

whahahhahahaha leuk man whahahhaah zie mij daar staan met me opvallende witte schoenen te wijzen naar waar ik ga staan met filmen naast jouw fred whahahahahaha :D:p

leuk leuk leuk man hahahaha :D:p

Hahahaha ja inderdaad wel lachen die foto Fred :)

Whahaha en zie je mij daar als een zoutzak erbij zitten :devil:
ik ben die opvallende jongen door dat felgroene nikejasje :bonk:

Leuke foto Fred en Roel bedankt!:p

Deze foto is speciaal voor Pyromaniac. :p:p
Foto is genomen door Roel van het Nederlandse Vuurwerkmuseum
Met dank aan : http://www.vuurwerkmuseum.nl/
2 en een half uur voor de aanvang van de show:

http://www.vuurwerkmuseum.nl/modules/coppermine/albums/userpics/10004-hilversum-5-5-2008-2.jpg

Ik geloof dat jullie een belangrijk detail over het hoofd zien mannen.
Namelijk de jongens die boven op het platautje al geruime tijd aan het koude bier zaten en wat op deze foto goed te zien is hoe de gele rakkers gekoeld werden.
Namelijk in de plomp van het Laapersveld.
Rechts onderaan steekt het randje van het kratje Hinneken net boven de waterlijn uit.
Proost mannen. Leuke foto !
:biertje::biertje::biertje: GIRON

PS, helemaal links op het muurtje zit de bewuste diehard die ik weet niet wat voor verhalen aan het ophangen was.
Hou hem dus in de gaten als je volgende keer niet opgezadelt wil worden met al die brootjes aap verhalen.
Het is een echt pitbul, drinkt zich zo ergens tussen als je met iemand staat te praten en bemoeid zich overal mee pffffff.
Ik geloof dat ik denk dat ik er weer moei van wordt als ik er weer aan terug denk :tongue2::tongue2:

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat jullie een belangrijk detail over het hoofd zien mannen.
Namelijk de jongens die boven op het platautje al geruime tijd aan het koude bier zaten en wat op deze foto goed te zien is hoe de gele rakkers gekoeld werden.
Namelijk in de plomp van het Laapersveld.
Rechts onderaan steekt het randje van het kratje Hinneken net boven de waterlijn uit.
Proost mannen. Leuke foto !
:biertje::biertje::biertje: GIRON

PS, helemaal links op het muurtje zit de bewuste diehard die ik weet niet wat voor verhalen aan het ophangen was.
Hou hem dus in de gaten als je volgende keer niet opgezadelt wil worden met al die brootjes aap verhalen.
Het is een echt pitbul, drinkt zich zo ergens tussen als je met iemand staat te praten en bemoeid zich overal mee pffffff.
Ik geloof dat ik denk dat ik er weer moei van wordt als ik er weer aan terug denk :tongue2::tongue2:

haha inderdaad die hadden gewoon een eigen soort van koelkast bij zich :p
Die bleven heen en weer lopen haha.

En die man links op dat muurtje heb ik verder niet gezien maar zag wel dat die naar jou toe liep en kwam die met een een of andere verhaal van hun waren eerste ofzo weet ik veel wat die allemaal zei, en jij zei je moet beter je huiswerk doen ofzo he? :devil:

haha inderdaad die hadden gewoon een eigen soort van koelkast bij zich :p
Die bleven heen en weer lopen haha.

En die man links op dat muurtje heb ik verder niet gezien maar zag wel dat die naar jou toe liep en kwam die met een een of andere verhaal van hun waren eerste ofzo weet ik veel wat die allemaal zei, en jij zei je moet beter je huiswerk doen ofzo he? :devil:

Nou als het aan hem lag werd deze show geschoten op 220 volt en was dit het bedrijf wat scheveningen gewonnen zou hebben afgelopen jaar, duuuuuuuuuuuu
NIET dus :frusty:
De rest zal ik je besparen want dan gaat ik nog verder of-topic.
Dus on-topic maar weer.
:wink:
Giron

Heren,
Leuk een aantal van jullie gezien te hebben @ Hilversum, even wat gezichten bij bekende nick-names, altijd leuk. Moontan nog bedankt voor het biertje! Is inderdaad een geinige foto, die moest ik even schieten! :D
En ja, ik was die kreukel met het horsebrand shirt. :rolleyes: Grtz, roel.

Meer opbouw pics vindt je HIER

Laatst bewerkt:

De bewuste man is ieder jaar al vroeg aanwezig, vorig jaar en afgelopen jaar heb ik geen last van hem gehad omdat ik wat later aankwam, maar de 2 jaren ervoor was ik de klos :shocked:

De bewuste man is ieder jaar al vroeg aanwezig, vorig jaar en afgelopen jaar heb ik geen last van hem gehad omdat ik wat later aankwam, maar de 2 jaren ervoor was ik de klos :shocked:

Haha, ok, helemaal geen verkeerde man, net als wij freak in hart en nieren, man heeft zeker verstand van zaken, alleen praat graag en veel, vooral over datgene wat zich vroeger allemaal heeft afgespeeld. Leuk voor een kwartiertje, maar dan is het weer genoeg. :p:p

Back
Bovenaan