Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waait nu in Almere windkracht 5. Daarbij lichte regen. Ja ideaal is het niet maar als dit dan ook het weer van de 31ste zou worden, dan zal ik er ook niet heel bedroefd van zijn hoor.
Wat huishoudfolie om de potten en boxen heen wikkelen om tegen de ergste neerslag te beschermen en gaan met die banaan.
Hier in Den Haag loeit de wind echt man, ik hoor het hier gewoon tussen de gebouwen door. ik zou geen enkele cake of pot afsteken in deze wind (windkracht 7 hier)

Het is hier nu windkracht 4 met flinke stoten… met zulk weer is het bijna onverantwoord om af te steken…al moet ik zeggen dat er af en toe best wat momenten zijn dat het even een paar minuten rustiger is..

Maar hoop van harte dat het max windkracht 3 word..

Het is hier nu windkracht 4 met flinke stoten… met zulk weer is het bijna onverantwoord om af te steken…al moet ik zeggen dat er af en toe best wat momenten zijn dat het even een paar minuten rustiger is..

Maar hoop van harte dat het max windkracht 3 word..
Dan is de windkracht hoger als 4 want met windkracht 4 kun je prima stoken nog hoor

Meer regen, meer wind..vanavond iedereen maar ff informeren dat het stookfeest om 18.00 wellicht geannuleerd kan gaan worden :cry:

Vraag is…wat doet het regenfront en waar ligt het precies en hoe actief is het…ik durf geen regionale verschillen aan te geven…alles gebeurt net boven ons kleine landje… is het nog een koufront waarbij we nog net meest aan de goede kant zitten of zit heel Nederland alweer in de oprukkende warme lucht met overal regen en lokaal veel regen…dat is lastig tezeggen, ook met de pluim erbij…het front komt ergens tot stiltand boven ons land en wordt dan weer opgetilt/verplaatst naar het noorden…en dat net oudjaarsavond..

Ach hier geeft die aan in duiven vanaf 18:00 en dan elk uur 0.3 mm regen das helemaal niks bietje miezer toch windkracht 3/4 nou prima

Mwa ik weet niet wat ik moet geloven weerstations spreken elkaar nog flink tegen. Zie 3 verschillende dingen. Weerplaza zegt windkracht 4 met heel de dag regen al 2 dagen op rij, accuweather zegt overdag regen en flink wind nacht kans op lichte regen met rustige wind, en buienradar tja die heeft tot nog toe geen voorspelling goed en wisselen constant. Ach nog 3 dagen te gaan die veranderen op de dag zelf nog met hun verwachtingen.

17 graden dit is toch niet normaal wtf man.

17 graden. Mocht die in januari vallen dan is het een nieuw warmterecord voor die maand. Dat staat (na correctie) nu op 16,5 C te Maastricht uit 1947. Een overigens koude januari maand. Later vroor het in Maastricht in die maand ruim 16 graden en kwam het daar vanaf 21 januari op geen enkele dag meer boven nul.

Heb ECMWF even gezien en zie veel regen in het oosten en midden van het land dus boven de 5 mm. Limburg droog zelfs en het zuidwesten onder de 5 mm. Ben benieuwd. En in het noorden gaat het wat later regenen na 19:00. Vooral bij Enschede en omgeving best wat mm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan