Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
THanks voor de info, dir gaat over de pluimen, maar neem aan dat weerkaarten exact hetzelfde gaat? Misschien andere hoeveelheid runs maar gok dat de methode overeenkomt
Een oper die ver van het gemiddelde staat, nog geen man over boord. Gemiddelde windsnelheid valt ook nog wel enigzins mee. We hebben nog genoeg te hopen.
Hoe moet ik dit lezen? De kaart bedoel ik dan.Een oper die ver van het gemiddelde staat, nog geen man over boord. Gemiddelde windsnelheid valt ook nog wel enigzins mee. We hebben nog genoeg te hopen.
Klopt. Maar de laatste run van de GFS is zelfs nog slechter deze. Dus de oper en control zijn geen onwaarschijnlijke opties helaas..Een oper die ver van het gemiddelde staat, nog geen man over boord. Gemiddelde windsnelheid valt ook nog wel enigzins mee. We hebben nog genoeg te hopen.
Vind dit helemaal niet zo heel beroerd.
Mijn opmerking over de weergoden sloeg meer op het feit dat de condities vanaf nu elke dag minder worden en het slechts zijn tijdens de stooktijden. Daarna lijkt het juist weer steeds beter te worden. Dat we na afgelopen jaren slechte condities inmiddels kunnen relativeren, zoals je doet, zegt ook wel wat. Maar we gaan er desalniettemin van genieten.Vind dit helemaal niet zo heel beroerd.
Het zegt ook allemaal nog niks als je de spreiding ziet. Zitten zelfs nog lijntjes richting 2 m/s wind. Het gemiddelde is ook zo slecht nog niet. Zit je rond de 7-8 m/s wat nog wat afneemt in de loop van de nacht. Stevige windkracht 4, maar al relatief wat beter dan vorig jaar.
Neerslag is wat minder, gemiddelde neemt wat toe, maar ook daar nog veel spreiding, en ik denk dat dit lokaal ook nog kan gaan verschillen.
Oper = Hoge resolutie simulatie, geen wijzigingen in beginsituatieHoe moet ik dit lezen? De kaart bedoel ik dan.
Een lijn die ver boven het gemiddelde staat?
Wat houd dit dan precies in?
Komt zondag met een uitgebreid weerbericht.Is David hier ook nog wel eens die iets kan zeggen over de huidige pluimen?
Een tweede reden is dat enkele fysische fenomenen nog steeds een kleinere resolutie nodig hebben dan de kleinste resolutie beschikbaar (de oper). Dat introduceert meer onzekerheden.Oper = hoge resolutie simulatie, geen wijzigingen in beginsituatie
Control = Lage resolutie simulatie, geen wijzigingen in beginsituatie
Rest = Lage resolutie, kleine aanpassing in beginsituatie
Als de oper ver van het gemiddelde af ligt is de zekerheid lager. De reden is dat niet alles exact te meten is. Daarom ook de extra runs om te kijken welke kant het evt op zou kunnen gaan.
Die komt zondag met zijn voorspellingIs David hier ook nog wel eens die iets kan zeggen over de huidige pluimen?