semhendriksen02
VWC lid
Echt he, het gaat hoe dan ook de lucht in! Maar vorig jaar waren dit van te voren ook de berichten en ging het prima.Ach, anders gaat het hier een andere avond de lucht in, ook prima. Geniet je er ook nog meer van![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Echt he, het gaat hoe dan ook de lucht in! Maar vorig jaar waren dit van te voren ook de berichten en ging het prima.Ach, anders gaat het hier een andere avond de lucht in, ook prima. Geniet je er ook nog meer van![]()
Dit dus, het is vaak zo. Ze voorspellen een storm en uiteindelijk blijft de storm uit. Vorig jaar precies zo, rond kerst staat er een storm voorspeld en op oud en nieuw toch alles de lucht in geschoten. En dat dicht bij de kust. Gaan het zien, maken er sowieso een mooie dag van.Echt he, het gaat hoe dan ook de lucht in! Maar vorig jaar waren dit van te voren ook de berichten en ging het prima.
Zeker weten, als iedereen zo dacht op dit forum zou er een hoop stress gepaard blijven.Dit dus, het is vaak zo. Ze voorspellen een storm en uiteindelijk blijft de storm uit. Vorig jaar precies zo, rond kerst staat er een storm voorspeld en op oud en nieuw toch alles de lucht in geschoten. En dat dicht bij de kust. Gaan het zien, maken er sowieso een mooie dag van.
Want ook de nieuwe GFS run die ik zie is al een stuk verbeterd met die ik vanmiddag zag. Het front ligt al een stuk noordelijker. Maar voor de rest laten we het aan de gevorderde over hier op dit forum.Zeker weten, als iedereen zo dacht op dit forum zou er een hoop stress gepaard blijven.
Klopt inderdaad dat viel mij ook op. Het beste kunnen we nu gewoon niet meer op dit forum kijken en gewoon genieten van de voorpret en de 29ste pas weer kijken als David komt met een update.Want ook de nieuwe GFS run die ik zie is al een stuk verbeterd met die ik vanmiddag zag. Het front ligt al een stuk noordelijker. Maar voor de rest laten we het aan de gevorderde over hier op dit forum.
Dat dus, als iedereen gewoon positief blijft. Want dat negatieve gedoe met bestelling annuleren hebben we ook niks aan.Klopt inderdaad dat viel mij ook op. Het beste kunnen we nu gewoon niet meer op dit forum kijken en gewoon genieten van de voorpret en de 29ste pas weer kijken als David komt met een update.
Ik was heel negatief hier ook tot vervelends toe voor sommige maar dat is meer dat je ergens ontzettend op verheugd en klote vind als het letterlijk in het water valt.
Een ding is een feit we hebben er geen invloed op. Zullen vast momenten zijn dat ik mijn compounds kan stoken op momentjes als t iets rustiger is en anders maar met storm. Alles gaat de lucht in. De buurt zal het weten!
Geloof ik helemaal niet, ik wacht de 31ste gewoon lekker af. Heb vaak meegemaakt dat ze zeggen morgen gaat het regenen en dan schijnt er opeens hele dag de zon. Hopen dat het dit keer weer zo is.De video van weerplaza van vandaag zei die gast ook al dat het echt pas zeker word 1/2 dagen van te voren. Dus zondag/ maandag hebben we echt voor 80% zekerheid. En wellicht valt het 12 uur eerder of later of precies niet goed haha. We gaan het zien.
De run van 12 UTC ECMWF HRES ziet er mijn inziens best goed uit en gaan volgensmij niet mee in de storm die GFS laat zien, wat zeggen de kenners hierover?
Ja die opties zullen er zijn. Ik keek even naar ECMWF AIFS van 6 uur UTC vandaag. Die gaat qua wind voor ideale omstandigheden. Rond 12 uur in de middag nog overal 5 Bft of meer. Dan snel afnemend naar 3 Bft (regio noord) en 1-2 Bft (vanuit het zuidwesten). Om 0.00 uur overal 1-2 Bft.....Maar in de avond overal regen, die vanuit het noordwesten in de avond eruit gaat. Maar rond 12 uur in de hele zuidoostelijke helft dan overal nog wat regen...Maar ik zou hier toch voor tekenen. Eens kijken wat ECWMF AIFS ons zo meteen voorschoteld.Nieuwste gfs ensemble is toch wat verbeterd voor zuidwest iig.. er zijn weinig members die met zo'n sterk uitdiepend laag komen.
Je ziet bv dat 31 dec om 13 uur in de 00 run de luchtdruk gemiddeld 1017.1hpa is en in de 06 run het zelfde tijdstip 1020.1hpa.
Mijn inziens toch teken van minder uitdiepen of op afstand blijven van het laag.
Ensemble GFS is gemiddeld niks verbeterd. Je kijkt vermoed ik naar een van de 32 leden (oper)?Want ook de nieuwe GFS run die ik zie is al een stuk verbeterd met die ik vanmiddag zag. Het front ligt al een stuk noordelijker. Maar voor de rest laten we het aan de gevorderde over hier op dit forum.
Ik heb niet goed gekeken zag ik later al, excuus. Ben wel benieuwd hoe jou kijk nu is na de run die je net besproken hebt? Ik zie het wel redelijk positief in eigenlijk.Ensemble GFS is gemiddeld niks verbeterd. Je kijkt vermoed ik naar een van de 32 leden (oper)?