Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gister de 'chef' oa een ereader kado gedaan omdat ze graag het lezen weer wil oppakken en dan met name thrillers etc.
Heel herkenbaar. Het vrouwtje overladen met kado’s in aanloop naar Oud & Nieuw 😉

Zorg wel dat ze m goed vasthoud als hem op oudejaarsdag mee naar buiten neemt!!

Even ter referentie dit waren de weergegevens van 31 december 2023
(regio Zoetermeer, den Haag, Voorschoten en leiden).

1735114358153.png
1735114376054.png
1735114613786.png

Alles beter dan dit (en daar lijkt het wel op) is een verbetering.

Allemachtig zeg, annuleren op basis van iets op een week. Kom op zeg, het is een reele optie dat er veel wind komt. Dat is waar GFS veel mee komt, tevens benoem ik de veel rustigere ECMWF en de ICON. Mensen lezen het weg als dat er beslist een storm komt. Dat is nog niet zeker, en die onzekerheid heb ik boven in mijn bericht duidelijk uitgelegd. Volgend bericht rond weekend, wat David ook al aangeeft, dan nog een pak meer runs verder. En dan ook andere modellen er goed bij. Het is dan kijken waar het kwartje echt op gaat vallen. Ergens komt er een punt dat modellen zich ergens in vast gaan bijten.

1 ding is wel duidelijk dat het nog lang niet rozengeur en mannenschijn is in de kaarten. En das logisch het is nog een kleine week.
Moet ik al annuleren?

Ik bestel niks meer bij dat is wel een zekerheid nu. De verwachtingen zijn om te janken. Kans op storm, eventueel zware storm maar ook kans op wat rustiger weer. Dan alsnog zit je in het Noorden met een windkracht 5-6 wederom.

Als je dacht dat het niet erger kon dan vorig jaar. Toch weer wel hoogstwaarschijnlijk.
Ik heb eens zitten kijken, maar je bent 8 december lid geworden van vwc en hebt uitsluitend in dit topic gereageerd. 😂
Merendeel van je reacties zijn nogal negatief. Ben je een vuurwerkliefhebber of een weertroll?? 😂😂

Joh Ik teken voor alles onder de 6b, zoals vorig jaar, het is tenslotte winter en kan alle kanten op. Word vast een fantastische dag😄

Tegen alle voornemens in toch teveel aan het kijken hier haha. Iedereen in spanning, heeft toch grote impact het weer. Die keer dat ik in mijn tshirt buiten kon staan was toch wel erg nice, helemaal voor het publiek. Dit jaar zal ik wat meer alleen buiten staan gok ik zo. Hoop wel echt dat het droog is, anders zo'n gedoe met het filmen vanwege druppels op de lens.

Mensen heb wat meer geduld. Het is te vroeg om over details te praten dat is door verschillende mensen hier al aangehaald.
kijk alleen al naar de opties in de windpluim om 00:00. Alles tussen 2BFT en 6BFT is nog en optie. Dit is de laatste ECMWF van vanmorgen.

ecmwfbft.jpg

Als het kut dreigt te worden janken we toch de 30ste een groot deel de lucht in. Maakt voor veel plaatsen niet meer uit wanneer je het afsteekt want er is een verbod.
Hier heb je wel een goedpunt, bij ons ook een verbod dus eigenlijk maakt het helemaal niet meer uit wanneer je stookt. 😂

Zullen we uit protest allemaal op zondag om 20:00 al onze mooiste compounds de lucht in jagen? Dat zal ze leren!

Niemand doet wat verkeerd. Maar wat al 200x is gezegd, is dat de weer apps die mensen nu hebben zich vasthouden aan 1 model en continu wisselen. Er wordt hier zo veel gespamd en geroepen, dat de overzichten van een tatanka, Jorginho en David verloren gaan in alle andere berichten.
Boeien. De overzichten zijn makkelijk terug te vinden. Misschien iets meer moeite maar het weer spookt door vele freak door het hoofd. En wil je al deze reacties niet lezen, sla je het toch gewoon over. ;)

Medefreaks,

Effe hé.. het is bijna 28 december “de eerste ophaaldag”, nog 6 dagen dan is het voor vele van ons “de dag der dagen”!

Wij hebben geen stress gehad over een algeheel vuurwerkverbod (met uitzondering van sommige gemeenten plaatselijk), er zijn een aantal demo’s geweest, waar producten goed uit de verf zijn gekomen (ja, ook kooiloos) en deze producten kunnen wij met een gerust gevoel ophalen zaterdag.

Natuurlijk zou een droog en windstil (of minimale wind) oud en nieuw ideaal zijn, echter is er “niets zo veranderlijk als het weer” en kan er van alles gebeuren!
Zo wel de goede of slechte kant op en daar heb je geen invloed op.

Waar ik mij persoonlijk een beetje aan irriteer in dit topic is het over dramatiseren en de focus op de negativiteit.

Dit is de dag waar we zo naar toe leven… en is er genoeg om positief over te zijn!

Laten we de stemming gewoon positief houden, vuurwerk kopen is een risico met het weer.. is het slecht(er) weer.. accepteer het dan en focus je op wat je daar alsnog positief uit kan halen!

:biertje:

Medefreaks,

Effe hé.. het is bijna 28 december “de eerste ophaaldag”, nog 6 dagen dan is het voor vele van ons “de dag der dagen”!

Wij hebben geen stress gehad over een algeheel vuurwerkverbod (met uitzondering van sommige gemeenten plaatselijk), er zijn een aantal demo’s geweest, waar producten goed uit de verf zijn gekomen (ja, ook kooiloos) en deze producten kunnen wij met een gerust gevoel ophalen zaterdag.

Natuurlijk zou een droog en windstil (of minimale wind) oud en nieuw ideaal zijn, echter is er “niets zo veranderlijk als het weer” en kan er van alles gebeuren!
Zo wel de goede of slechte kant op en daar heb je geen invloed op.

Waar ik mij persoonlijk een beetje aan irriteer in dit topic is het over dramatiseren en de focus op de negativiteit.

Dit is de dag waar we zo naar toe leven… en is er genoeg om positief over te zijn!

Laten we de stemming gewoon positief houden, vuurwerk kopen is een risico met het weer.. is het slecht(er) weer.. accepteer het dan en focus je op wat je daar alsnog positief uit kan halen!

:biertje:
Hear hear!
Precies wat ik bedoelde met dat half lege glas of het ontbreken van een glas…

Mijn god, we kunnen over een kleine week weer helemaal los.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan