Het weer op 31 december en 1 januari

in vlissingen is er 80% kans op neerslag maar dat is voornamelijk de nacht van 30-31 december. voor de rest is het zwaar bewolkt dus ben benieuwd. nu is het in ieder geval flink aan het regenen.

nou dat is ook niet om vrolijk van te worden .
onze plaats verwachting bestaat uit 75% kans op 0.6 mm neerslag in de ochtend
en 97 % kans op 2 mm neerslag neerslag in de middag .
volgens deze site valt het mee met de windsnelheid .
die zal hier zo n 2BFT zijn .
mischien ben ik een drammer hoor maar ik wordt eigenlijk niet zo vrolijk als ik dit lees .
maar ik vertik het in alle toon aarden om de moet op te geven .
ik blijf tot het bittere eind bidden :p
kijk ik zie het zo
de regen en zijn aanverwanten hebben het hele jaar alle ruimte gekregen om te doen en te laten wat hij wil .
dan mogen wij toch best aan hun vragen of ze 1 dag en een nacht te wachten .
en als ze het echt niet kunnen laten , zoek dan van mij part de noord zee of de grote oceaan op .
daar is genoeg ruimte om te doen en te laten wat meneer neerslag wil .
sterken nog er is een land waar het al tijden niet meer heeft gepletst .
echt alle rivieren staan daar droog .
dus als meneer neerslag nou eens daar naar toe gaat , kunnen wij genieten van onze snipperdag en krijgen daar de plantjes hun lang verwachte glaasje water .
nou hebben wij een dael of niet ? :D

Moet zeggen dat als het zo wordt als tussen 3 uur vanmiddag en 9 uur vanavond. Dan is Oud & Nieuw compleet verziekt. Was 4mm regen, en er wordt 1 tot 3 opgegeven in de dagdelen dat ik wil gaan stoken. Dus t wordt geen ramp, HOPELIJK.

Nieuwe pluim...weinig verandering

Vooral in de ochtend nog soms wat lichte regen of motregen, in de middag en avond zo goed als droog. Na middernacht weer toenemende neerslagkans, als eerste in het noordwesten.
Overdag is juist het noorden het meest gevoelig voor wat regen, is ook in de EPS terug te zien. Wind onveranderd, 3-4 Bft, meest 3 in bebouwde kom. Mistkans is nihil. verder zeer zacht...8-11 graden

Plaatje voor De Bilt, ook representatief voor de rest van Nederland, noorden wat natter overdag, niet 's avonds..

epsnieuw.jpg

windnieuw.jpg

pluimnieuw.jpg

Vooral in de ochtend nog soms wat lichte regen of motregen, in de middag en avond zo goed als droog. Na middernacht weer toenemende neerslagkans, als eerste in het noordwesten.
Overdag is juist het noorden het meest gevoelig voor wat regen, is ook in de EPS terug te zien. Wind onveranderd, 3-4 Bft, meest 3 in bebouwde kom. Mistkans is nihil. verder zeer zacht...8-11 graden

Plaatje voor De Bilt, ook representatief voor de rest van Nederland, noorden wat natter overdag, niet 's avonds..

Geld dit ook voor belgie ? dat het in de nammidag en avond droog is ?

Of ik morgen nog wat vuurwerk ga halen, hangt af van de weersverwachtingen voor overmorgen. Ik heb namelijk weinig zin geld uit te geven aan dingen die ik niet zo optimaal mogelijk kan meemaken vanwege dit irritante k.u.t. weer. :bonk:

Tja op sites als buienradar en weeronline kan dat kloppen ja.

De gegevens die David gebruikt zijn echter beter en betrouwbaarder en kloppen doorgaans binnen een periode van 2/3 dagen wel redelijk!
Ook als je kijkt naar de groene lijntjes liggen deze t/m zaterdagnacht vrijwel overeen wat betekend dat alle runs het er wel met elkaar mee eens zijn ;)

Zelf kijk ik graag op wetteronline.de bij de "profikarten" en daar zie ik tot nu toe hetzelfde gebeuren wat David ook voorspelt.

De precieze hoeveelheid regen valt bij wisselvallig weer echter moeilijk te voorspellen.

Laten we gewoon hopen op een mooie redelijk droge dag!

Gr.

Het ziet er toch allemaal helemaal niet zo slecht uit? Deze nacht gaat het regenen ja, maar daarna is het (bijna)droog. Komt goed mensen, ik heb er een goed gevoel over.

Zie op de telegraaf app dat het extreem weer word met de jaarwisseling en nos teletext is ook niet postitief.
Buienradar geeft ook een harde wind op....

Gister was hier 3 mm regen voorspeld en geen zon nou, het was gister prachtig weer mooie zon en voor zover ik weet heeft het niet geregend...

http://www.weeronline.nl/vakman-index/130/0

Ook leuk om eens te lezen. Het ziet er goed uit voor morgen.

KNMI Guidance
Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en
de Noordzee, gebaseerd op de HIRLAM run van 00 UTC en de overige
genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.

Geldig tot zaterdag 31 december 2011 24.00 locale tijd

Opgesteld op vrijdag 30 december 2011 om 08.28 uur

MODELLENBEOORDELING.
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een lagedrukgebied boven de Botnische Golf en een zwakke rug van hoge
druk boven Ierland zorgen voor een krachtige noordwestelijke stroming
waarin polaire lucht wordt aangevoerd. De genoemde rug trekt snel naar
het oosten en zorgt er voor dat in de middag de onstabiliteit sterk
afneemt. Nieuw laag bij IJsland, met bijbehorende frontale systeem dat
gekarakteriseerd wordt door een brede warme sector, nadert vanuit het
westen en zorgt vrijdagavond voor toename van de hoge bewolking. In de
loop van zaterdag komt het warmtefront door en komen we in relatief
warme maritieme lucht terecht.

MODELBEOORDELING:
Geen redenen om van HiRLAM af te wijken.

AANDACHTSPUNTEN.
WIND:
Zowel voor de windstoten als de wind geldt dat ze langzaam verder
afnemen.

BEWOLKING:
In het noorden nog geclusterde CU/CB's toppen FL200 maar geleidelijk
lager wordend. In de loop van de dag door advectie van warme lucht op
hoogte neemt de onstabiliteitsdiepte af. Gezien de luchtsoort en wind
geen al te lage wolkenbasis. Zaterdagnacht komt de vochtige lucht achter
het warmtefront (Td 8-9 graden) binnen met waarschijnlijk een dikke laag
stratus met een heel lage basis die zich overdag over het land
uitspreidt. De progtemps geven een zeer stabiele opbouw in een dunne
laag.

NEERSLAG:
Geleidelijk zal de activiteit er uit gaan en in de loop van de ochtend
zijn de scherpe kantjes er van af. In de middag zijn de meeste buien
verdwenen. Zaterdagnacht af en toe (mot)regen en ook overdag (zowel in
HiRLAM als EC18) op passage van het warmtefront. In de warme sector af
en toe motregen.

ZICHT:
In de polaire lucht en buiten de buien goede zichtcondities. Zaterdag
nabij het warmtefront en in de warme sector sterk teruglopend zicht,
waarschijnlijk sterk nevelig. Slechtste condities dan waarschijnlijk aan
de lijzijde van het relatief koude IJsselmeer.

TEMPERATUUR:
Hirlam en KTG komen goed overeen met de werkelijkheid. Tx 6-7 in het
NW en 4-5 in het ZO. Zaterdag in de warme sector uiteindelijk oplopend
naar rond 10 graden, in het oosten pas in de loop van de avond.

Paraaf meteoroloog: buscher

Ik woon vlakbij de kust en wie naar buiten kijkt mag zich toch ernstig zorgen maken. Kwam gisteren om 22:00 terug van vuurwerk halen en waaide zowat omver

Extreem weer tijdens jaarwisseling
van onze weerman

SOEST - De jaarwisseling gaat gepaard met extreme weersomstandigheden. Zo kan het vanavond en vannacht enige tijd sneeuwen in de Limburgse heuvels tijdens de passage van een storing. Die brengt zachtere lucht met zich mee.

In het westen regent het gewoon en later gaat de neerslag overal over in regen. De temperaturen lopen komende nacht en morgen op naar 6 tot 10 graden.

Oudejaarsdag blijft het bewolkt en druilerig. Bovendien wakkert in de loop van zaterdag de wind aan zodat de omstandigheden tijdens het afsteken van vuurwerk allerminst ideaal te noemen zijn.

Nieuwjaarsdag

Zondag, Nieuwjaarsdag, is het waarschijnlijk recordzacht. Er worden temperaturen verwacht tussen 11 en mogelijk 14 graden. Daarmee zou het record voor 1 januari van 12 graden meteen uit de boeken kunnen. Naar verwachting zullen velen deze extreem zachte weersomstandigheden aangrijpen voor een Nieuwjaarsduik. Het Noordzeewater is nog altijd ruim 10 graden.

In het begin van de nieuwe week blijft het zacht en wisselvallig. Iedere dag is er wel kans op regen of buien bij temperaturen tussen 6 en 9 graden. Ook op de Zuidpool is het opmerkelijk ‘te zacht’.

Warmterecord

Eerste kerstdag werd een recordtemperatuur gemeten van slechts min 12 graden. Op de Zuidpool kan het in deze periode tussen de 50 en 70 graden onder het vriespunt zijn. In de Alpenlanden gaat het vandaag sneeuwen en valt er tot en met zondag op verschillende plaatsen ruim een meter sneeuw. Ook in de dalen gaat het stevig sneeuwen. Warm blijft het in Zuid-Europa. Nederlandse overwinteraars gaan oud en nieuw in bij temperaturen van 20 graden overdag en veel zon.

telegraaf

___
Je vraagt je af wie je moet geloven soms....

Extreem weer tijdens jaarwisseling
van onze weerman

SOEST - De jaarwisseling gaat gepaard met extreme weersomstandigheden. Zo kan het vanavond en vannacht enige tijd sneeuwen in de Limburgse heuvels tijdens de passage van een storing. Die brengt zachtere lucht met zich mee.

In het westen regent het gewoon en later gaat de neerslag overal over in regen. De temperaturen lopen komende nacht en morgen op naar 6 tot 10 graden.

Oudejaarsdag blijft het bewolkt en druilerig. Bovendien wakkert in de loop van zaterdag de wind aan zodat de omstandigheden tijdens het afsteken van vuurwerk allerminst ideaal te noemen zijn.

Nieuwjaarsdag

Zondag, Nieuwjaarsdag, is het waarschijnlijk recordzacht. Er worden temperaturen verwacht tussen 11 en mogelijk 14 graden. Daarmee zou het record voor 1 januari van 12 graden meteen uit de boeken kunnen. Naar verwachting zullen velen deze extreem zachte weersomstandigheden aangrijpen voor een Nieuwjaarsduik. Het Noordzeewater is nog altijd ruim 10 graden.

In het begin van de nieuwe week blijft het zacht en wisselvallig. Iedere dag is er wel kans op regen of buien bij temperaturen tussen 6 en 9 graden. Ook op de Zuidpool is het opmerkelijk ‘te zacht’.

Warmterecord

Eerste kerstdag werd een recordtemperatuur gemeten van slechts min 12 graden. Op de Zuidpool kan het in deze periode tussen de 50 en 70 graden onder het vriespunt zijn. In de Alpenlanden gaat het vandaag sneeuwen en valt er tot en met zondag op verschillende plaatsen ruim een meter sneeuw. Ook in de dalen gaat het stevig sneeuwen. Warm blijft het in Zuid-Europa. Nederlandse overwinteraars gaan oud en nieuw in bij temperaturen van 20 graden overdag en veel zon.

telegraaf

___
Je vraagt je af wie je moet geloven soms....

Ik vind het maar een raar artikel van de telegraaf. Gaat over het weer met de jaarwisseling maar ze praten over vanavond en vannacht. Ja wakkert een beetje wind in en wat motregen....is dat extreem weer?!?!:bonk:

Morgen valt de meeste regen toch voor 10 uur s ochtends. Vanaf dan is een enkel spatje of wat lichte regen mogelijk. Temperatuur stijgt in de loop van de dag en de wind neemt langzaam toe. Rond de jaarwisseling een graad of 10, matige wind in het binnenland en zo goed als droog.

Zie bijvoorbeeld het meteogram:

meteogram.png

:blink::droolthum

Back
Bovenaan