Het weer op 31 december en 1 januari

Hmm, riskante zaak morgen tussen 22:00 en 02:00...

De onderstaande afbeelding toont de hoeveelheid neerslag die gaat vallen in een tijdspanne van 3 uur. Zoals u kan zien zijn deze hoeveelheden echt minimaal en is er dus geen gevaar voor regen. Het zal enkel wat motregenen, maar dat is geen probleem.

neerslagopnieuwafgenome.gif

De wind daarentegen bereikt tegen middernacht windsnelheden die kunnen pieken richting 40-45km/h. Later in de nacht wordt de wind zelf nog iets krachtiger.

dewindopoudejaar.gif

Zal dit een probleem geven? Blijf de updates ook volgen op www.weatherservice.be

Bij welke windsnelheden is het eigenlijk niet meer handig om vuurwerk af te steken? Ik heb zelf geen idee.

kunnen we niet vandaag oud jaars dag vieren? kijk naar het weer man.. helemaal helden bijna geen wind en dan moet je naar de voor uitzichten van morgen kijke :S

Op buienradar ziet het er morgen redelijk goed uit in Bergen op Zoom, de ochtend droog, rond een uur of 15:00 een buitje.. Ben erg benieuwd morgen, laten wij freaks het beste hopen!!

Gister gaven ze ook slecht weer op voor vandaag, maar dat is ook meegevallen, alleen om 11u heeft het even geregent, toenstraks was er gewoon blauwe lucht!

Vanaf windkracht 5 is het niet meer handig. Dan waait het zo hard dat je pijl gelijk afbuigt bij het opstijgen en zo op de grond terecht kan komen. Windkracht 4 zorgt ook al voor afbuiging maar net zo erg. Alles lager dan dat is prima.

Daarboven op komen nog windstoten. Boven windstoten van 40 km/u wordt het ook al heel lastig om vuurpijlen goed af te vuren.:cool:

Ahh ik heb er vertrouwen in, het heeft alleen wel gehageld waar ik woon vanmiddag o.o
voor 30seconden ;p

komt goed mensen, beetje motregen kan ik wel tegen in ieder geval

Ik hou me lekker vast aan buienradar, aangezien deze windkracht 2-3 weergeeft en amper regen, alleen wat in de ochtend. Hoop moet je altijd houden, ik ga lekker van het meest positieve uit.

Welnee, 1,5 mm is niks... als het regent is dat meteen een mooie gelegenheid om even een oliebolletje nar binnen te tikken en je voorraad wer op peil te brengen.

zie op buienrader, dat zuid limburg de hele dag een regen gebied gaat krijgen. helaas..

Wintersportweerbericht

Grijs en wat regen

Zeist, 31 december 2011 - Op deze laatste dag van het jaar beleven we een uiterst zachte en druilerige dag. Met een zuidwestelijke stroming wordt het gedurende de dag alleen maar warmer met tijdens de jaarwisseling zelfs temperaturen rond 10 graden. Morgen wordt het zelfs een graad of 12!

Vandaag is het bewolkt en soms valt wat motregen of lichte regen. Veel zal dit echter niet voorstellen. Er staat een zwakke tot matige zuidwestenwind in het binnenland en een vrij krachtige wind langs de kust. Er wordt zeer zachte lucht aangevoerd waarin het 5 graden in Groningen wordt en 10 in Zeeland. Tegen het einde van de middag en op oudejaarsavond nemen de neerslagkansen tijdelijk wat af, maar geheel droog zal het tijdens de jaarwisseling niet zijn. Wel is het dan met een graad of 10 zeer zacht.

Morgen vangt de dag grijs en druilerig aan met zo nu en dan een spat regen. In de middag arriveren in het westen buien die steeds verder het land op zullen trekken. Bij buien is kans op een klap onweer. Verder wordt het nog wat zachter dan vandaag met op de Wadden 10 graden en in het zuiden 13 graden. Dit zijn uitzonderlijk hoge temperaturen voor de eerste dag van het nieuwe jaar! De wind is zuidwestelijk en op de meeste plaatsen nog steeds matig tot vrij krachtig.

weeronline.nl

Niet zo heel veel regen dus vandaag. Wind valt ook nog mee. Vrij krachtig is windkracht 6 volgens mij. Maar dat is echt aan de kust. Ik koop zo nog wat extra siervuurwerk voor vanavond :)

Hier in Leidschendam voorspellen ze al 2 dagen dat er na 11:00 geen
Neerslag meer valt tot diep
In de nacht , zou dat dan voor heel Nederland gelden ?

Back
Bovenaan