Het is inmiddels ruim 30 jaar geleden toen ik voor het laatst een hengel heb aangeraakt.
Als kind veel gevist, met een vaste hengel in vijvers bij me ouders.
Een enkele keer mocht ik mee met me vader op een boot, vissen op zee.
Vond het altijd erg rustgevend en had positieve invloed op me.
Nu spookte het al een tijd door me hoofd het vissen weer op te gaan pakken, maar dacht, moet ik weer investeren enzo. Zo stelde ik het weer uit.
Totdat me zoontje kwam met een folder, vaste hengel te koop voor nog geen 5 euro, incl dobber, lood en haakje.
Hoe toevallig denk je dan wel eens
Hij was een keer meegegaan met vrienden van ons en was zo onder de indruk dat die ook wilde gaan vissen.
Nou 1+1=2 en zo werd de hengel aangeschaft, daarnaast lag nog een hengel met molentje, hop ook erbij maar
Gistermiddag de verplichte vispassen aangeschaft, wel leuk dat je dan meteen een tijdelijke vergunning krijgt en dus meteen mag vissen.
Voor Ruben een jeugdvispas en voor mij de vispas.
Boekje erbij en daar stonden gewoon 8 locaties binnen 5 min lopen van ons huis waar we mogen vissen, hoe mooi kan het zijn om te beginnen...
Vanmorgen was het dan zover.
Koffie mee, pakje drinken voor Ruben, beetje eten erbij en zo liepen we naar de dichtsbijzijnde vijver.
Bolletje brood aan de haak en plons, het wachten was aangebroken.
Hier en daar zagen we wat vissen plonsen, eentje dichtbij, schrokken ons rot
Maar na een uur was er nog steeds niet veel activiteit met de dobber.
Zo liepen we naar een andere vijver, met ook wat meer zon en minder wind op het water.
Wat een verschil, nog geen paar minuten later begon de dobber al te bewegen, duidelijk dat er gegeten werd.
10 min. later was het raak.
Schrokken ons weer rot
Ruben gaf snel de hengel aan mij, hier pap, hahaha...
En bedankt
Haakje zat flink door ze neus, dus was meteen oops.
Twijfelde meteen aan het nut van vissen, hou niet van dierenleed enzo, maar ging toch goed los.
Foto gemaakt en vis weer in water gelegd, bleef even stil liggen, kwam bij en zwom weg.
Glinster in Rubens ogen was goud, ze eerste visje.
En bij mij was het gevoel van vroeger ook meteen terug.
Blijkbaar was het etenstijd, want ze bleven aan het aas bijten, maar niet dat we vingen.
Maar na 15 min. was het weer raak, woessjj, dobber was zo weg, whoo, die is groter riepen we meteen.
Ruben haalde de hengel op, ja hoor, deze was sterk.
Zo wild dat die zich van het haakje los kreeg en spartelend in het gras viel.
Snel handen nat maken en pakken, deze was best sterk
Toch leuk in 2 uur tijd. Daarna terug naar huis.
Smaak hadden we goed te pakken inmiddels en de viskoorts is begonnen.
Ook net nog een uurtje gezeten met Ruben en ze vriendin, ze ving er ook nog 1.
Al met al een hele leuke en geslaagde eerste dag vissen.
Lees nu hele vistopic door en wat een mooie verhalen, vangsten en monsters zie ik voorbij komen.
Hahahaha, zijn wij maar amateurs

Ben een beetje vuurwerkmoe nu, dus heerlijk om dit zo te doen...
Ga zeker langzaam opbouwen met vissen en materiaal.
Vissen pas maar op, hier komen twee nieuwe vissers aan