Het hengelsport topic

Moest eigenlijk wel lachen om de combinatie van dat verhaal en die foto.

media_xll_1827411.jpg

belachelijk dat iemand zich aan de regels wilt houden maar zo wordt tegengewerkt doordat ze geen lid mag worden van een visvereniging en dus maar 'illegaal' haar hobby moet uitoefenen

Heel raar. Het zusje van mijn buurman/jongen is een van de beste viswijven van Nederland, daar moeten ze echt geen onderscheid in maken dus.

Goeieavond,

Het was alweer ff geleden dat we zijn gaan vissen...
Vandaag was het eindelijk weer zover en het liep weer lekker.....

efs38l.jpg

Na een klein half uurtje kreeg ik mijn eerste aanbeet al.
Het was de stok die tegen de kant onder een struik lag.
Een mooie aanbeet maar helaas een losser :frusty:

Uurtje later was het wel prijs en er kwam een mooi schubkarpertje op de kant.

153qyo4.jpg

We visten beide met een 1 stok op de karper, aan de andere hengels ging een dode aasvis.
Het duurde niet lang voor de dobber van Chris ineens tegen de stroming in begon te lopen, even later knalde deze onder water. Paar seconden later, strakdraaien en rammen.

Hangen!

2h7ga5d.jpg

De tweede snoek van dit seizoen voor Chris :cool:

Na een uurtje of vier met de dobbermontage hadden we het wel gezien. Aan beide hengels ging weer een dode aasvis maar ditmaal met een schuifloodsysteem, op de bodem dus.
Niet veel later ging er weer een pieper af, het was de karperstok van Chris...
Echt totaal onverwacht......

op5i8i.jpg

:p

Al met al weer een prachtige visdag, op naar de volgende!

Fijne Avond.

Laatst even wezen feederen. Had er ook een karperhengel inliggen. Had nooit verwacht 1 te vangen. Maar ineens piiiieeeeep.

karper.jpg

Hier mijn vangsten van de laatste drie nachtsessies, heel me leven geen graskarper gevangen en nu pak ik er drie achter elkaar. Geweldige beesten met een heftig gevecht onder de top.

33 pond, 109 cm:

24 pond, 103 cm:

24 pond:

21 pond:

Ik moet nog steeds leren hoe je de karper het beste beet kan houden voor de foto, maar dat komt vanzelf( hoop ik dan, haha)

Laatst bewerkt:
Toffe vissen vincer! Zelf ook nog nooit een gras mogen vangen, staat nog op mn verlanglijst hier :wink:
btw Het vasthouden gaat al goed zie ik, op je laatste foto doe je het perfekt.

thanks voor de foto's

@ reverser, gebruik voortaan aub een onthaakmatje

Heb ik inmiddels. Was de eerste keer dat ik de karperhengel gebruikte. Was een nieuw setje. Ik vis normaal altijd met een feeder. Mijn schepnet heeft het toen ook niet overleeft. Deze zie je ook nog half op de foto.die vis paste er amper in. Heb inmiddels een complete karperset met alle spullen. Onthaakmat,rod pot etc. Ik vond het zelf ook wel sneu voor die mooie vis. Zijn wel hele sterke beesten. Wat anders dan de brasems die ik normaal vang.

die eerste graskarper was eigenlijk 34.5 pond met de weegzak eraf en op een ruben heaton weger ouwe verwende lucker !!!
volgende week maar weer eens een sessie doen en dan mag jij de stekken eens aan gaan wijzen waar ik moet gaan liggen....!

Hier mijn vangsten van de laatste drie nachtsessies, heel me leven geen graskarper gevangen en nu pak ik er drie achter elkaar. Geweldige beesten met een heftig gevecht onder de top.

33 pond, 109 cm:

24 pond, 103 cm:

24 pond:

21 pond:

Ik moet nog steeds leren hoe je de karper het beste beet kan houden voor de foto, maar dan komt vanzelf( hoop ik dan, haha)

Ik ben trouwens van al die onhandige lompe onthaakmatten af.
zelfs die met opstaande randen werkt het toch niet echt lekker en vooral met die drukke grassies is het echt een probleem ze op de mat te houden.

ik heb nu een carp cradle gekocht voor 50 euro en daar springen/glijden etc de (gras)karpers niet uit.( de cradle is ook te zien op de foto's van vincer )
vis blijft altijd in de cradle liggen wat er ook gebeurd en je kan er een flap overheen doen zodat de karper rustig blijft.

De cradle is qua lengte ( 1.20m )en gewicht ( 6 kg ) wel onhandig maar je kan hem wel zeer plat opvouwen.

die eerste graskarper was eigenlijk 34.5 pond met de weegzak eraf en op een ruben heaton weger ouwe verwende lucker !!!
volgende week maar weer eens een sessie doen en dan mag jij de stekken eens aan gaan wijzen waar ik moet gaan liggen....!
Aparte vis he die graskarpers, eerst als een zoutzak binnenhalen en eenmaal aan de kant begint het feest. Mooie plaatjes hoor. :D

de cradle is echt een uitkomst. Ik ga nooit meer alleen vissen voordat ik ook zo een cradle heb. Volgende keer kies ik wel de stekken uit. Mag hopen dat jij ook een paar dikke biggen vang, pyroclock.

Morgen weer even achter de groene dame's (snoeken) aan :) Lekker even wat kanaaltjes en haventjes afstruinen.

In januari beginnen de viskriebels altijd weer hevig!!

Jaaa, zeker viskriebels. Was ook met me zoontje al wat aan het snoeken geweest, maar ze wilde nog niet echt...

Weekend inderdaad weer een poging wagen:)

Back
Bovenaan