Het hengelsport topic

@vincer, en was het nog iets?

@SM, De dobbertjes zijn nog niet eens zo slecht van kwaliteit, zeker voor dat geld een goede deal. Mesjes zijn leuk voor 80cent, vismaat ook 1 cadeau gegeven voor in zn vistas.

Afgelopen zaterdag ook nog even aan de waterkant gezeten. Na een uur was het al bingo voor Chris, middelmaat schubkarper. Stond naast hem voor te scheppen en op dat moment kreeg ik ook een volle fluiter. Kwam te laat bij mn stokken aan, de vis had het obstakel al bereikt wat resulteerde in een losser.

Uur later weer beet, deze vis ramde snoeihard de takken in en ook deze was ik kwijt.
De uren daarna kreeg ik nog 5 aanbeten, dit waren allemaal joekels van brasems....:bonk:

Helaas geen foto's genomen, aankomend weekend weer een nieuwe sessie met foto's.

Helaas helemaal niks, ik gooi het nu op een andere boeg. 4 dagen voorvoeren op een grote plas en dan gaan we voor de bakbeesten van het water. Maximum 42 pond zwemt er rond, dat zou meer dan welkom zijn, hehe.

Dat snap ik, maar dat zal niet meevallen. Mocht je hem haken dan hoop ik dat je ons verrast hier met een aantal mooie foto's :p

Heb zelf nog nooit een veertiger mogen vangen, zit er wel tegenaan met 38 pond.

Morgen weer richting waterkant......

Blog Time!!

Was weer een leuk dagje aan de waterkant....

w7ila8.jpg

De koeien hadden dorst vandaag :p

au9pxh.jpg

Ready for action....

30cy80g.jpg

Mooie aanbeet op de rechterstok van Chris, na een korte dril kwam deze schub op de kant..

avwq0.jpg

Niet veel later was het mijn beurt, het zou een echte ouderwetse brasemdag voor me worden :devil:.........

2z9e3w1.jpg

En voor mn vismaat een echte karperdag, paar uur later trok hij no2 op de kant, weer een schub....

fwj475.jpg

Ben maar gestopt met tellen, ze bleven maar komen....

2hi742w.jpg

Het pluutje bleef lekker in de tas vandaag, de zon knalde weer goed, heerlijk!

egwvx1.jpg

Ondanks de brasemplaag kon er toch nog een lachje af bij me, hopelijk volgende sessie weer karperssssss :wink:

Fijne Avond.

Nou TB, je heb wel iedere keer pech zeg met die vieze brasems. Daar en tegen heeft je maat veel geluk met al die mooie karpers.

Zelf ben ik gisteren ook wezen vissen. Na vier dagen voorvoeren gisteren lekker vertoeven aan de waterkant. Na een half uurtje een dikke run, dit belooft veel goeds. Ik was nog alleen aan de waterkant en mijn maat was onderweg naar de stek. Het was een flinke drill en ik was toch wel dik een kwartier bezig met deze karper.

Toen die eenmaal naar het wateroppervlakte kwam begreep ik waarom, het was een flinke jongen!! Gelukkig was mijn maatje gearriveerd en kon hij dus mooi helpen met scheppen.

Dit was dan het resultaat:

De weging is gedaan in de onthakingsmat, als ik deze van het totaalgewicht aftrek kom ik op 31 pond neer voor dit slagschip. Ben hier toch wel heel erg blij mee!

Helaas voor de overige uurtjes leverde het nog maar 1 brasem op, ik denk dat dat komt door het drukke gedoe van alle bootjes die voorbij kwamen die dag.

Zo nog maar eens proberen op de stek, heb immers toch best veel voer erin liggen. Op goed geluk zullen we maar zeggen!

Laatst bewerkt:
Mooie vis man (zag hem al op FB)

Nou, pech niet hoor. Ik vis af en toe graag met particels en dan vang ik regelmatig een platte tussendoor. Neem er speciaal een apart schepnetje voor mee, echt sport geven ze niet op mn karperstok mar het levert wel veel plezier op hahaha.

Moet zeggen heb de laatste weken enorm goed gevangen op de particels, voor, tijdens en net na de paai was het echt slachten. Veel middelmaat karper en niks geen platte. De laatste twee sessies beginnen de brasems de overhand te krijgen dus ik ga weer overschakelen naar een andere aassoort.

Elke brasem zat prima gehaakt in de onderlip, wat voor mij weer betekend dat mijn onderlijn zijn werk prima doet en goed haakt. Dit stukje vertrouwen is weer mooi meegenomen.

Wel gaaf dat je de hobby weer terug op hebt gepakt, hopelijk trek je die 42tiger nog op de kant dit seizoen :wink:

Wil net zeggen, daar kikt die brasem koning bewust op door met mais te vissen..;) Ik sluit ze uit door niet met mais te vissen..dus van geluk/pech is geen sprake ;)

Mooie vis! Maar ziet er nog mooier uit (glans) als je er ff een plons water overheen gooit als de vis op de kant ligt..

Vrijdag avond liep ik met de hond en kwam ik langs een mooi stukje water,

In 1x zag ik een koppeltje brasems zwemmen dus snel even de camera opgehaald:

Mannen! Vissen jullie nog een beetje?

Voor mij was dit jaar de eerste van de afgelopen veel jaar waarin ik niet weg ben geweest om te gaan vissen op vakantie. Ik ben trouwens helemaal niet op vakantie geweest. Het begon allemaal wel weer te kriebelen dus ben maar in Nederland wat gaan vissen. Voornamelijk op voorn, af en toe op baars en een paar keer wat snoeken uit de sloot getrokken. Het is en blijft een heerlijke hobby!

Yo Ruben,

Onze laatste sessie was 5 augustus, en het was voor ons beiden Bingo.
Heb uiteraard weer wat foto's geschoten:

flvwi1.jpg

Op zich weer een heerlijke visdag, alleen de koeien waren nogal woest deze keer :p

Al na een half uurtje vissen kreeg ik een gigantische fluiter op mijn rechterstok.
Deze had ik onder een overhangende struik geplaatst, meter of 60 van de stek, in een diepe kuil net voor de kant.
Helaas schoot deze vis los.

Uurtje later, zelfde hengel, zelfde plek, deze vis ging ook weer volgas richting riet maar gelukkig kon ik hem uit balans brengen door genoeg tegendruk.
Wat resulteerde in dit visje:

16h3xg7.jpg

:p

Net voor we op gingen ruimen kreeg mn vismaat nog een flinke run, deze vis knalde door 3 anderen lijnen heen en we hebben deze met moeite (met de hand) binnen kunnen halen.
Een prachtige rijenkarper. Uiteraard enorm blij mee, de eerste die we daar vangen in 3 jaar tijd.

2hfidth.jpg

Supermooi!

Ook deze week zullen we weer een dagje richting waterkant gaan, er komt weer prachtig weer aan en daar gaan we zeker van genieten.

Tot de volgende update :wink:

Laatst bewerkt:
Knap visje die laatste!

Mijn buurjongen (ook fanatiek vuurwerkgek) wordt ondertussen gesponsord door een bedrijf die bollies maakt. Die zit dan ook grotendeels van de week aan de waterkant. Die bakken die hij binnenhaalt...

Met een sponsor, veel vrije tijd en wateren die potentie hebben om echte zoetwatervarkens te produceren, is bakken vangen een stuk makkelijker :p
Voorlopig doen wij het met instant sessies van een uurtje of 8, zonder voorvoeren.

De rivier die wij bevissen bevat ook flinke exemplaren, maar de meeste zijn niet zo groot.
De aanbeten zijn wel vaak keihard en de gevechten ook, daarom heeft dit water een magische aantrekkingskracht op ons, we blijven er maar teruggaan :)

Eigenlijk wordt het tijd voor nieuwe uitdagingen, mar goed.....

Goeienacht jongens,

Afgelopen week nog een dagje op het water geweest. Op het water en niet aan het water?
Precies. We zijn met de boot op jacht geweest...

scgjkp.jpg

Persoonlijk had ik nog nooit op deze manier gevist, maar ik moet zeggen het was wel gaaf hoor.
Het gaat hier over "trollen" oftewel slepen met kunstaas.

Een flinke rubberboot met electromotor, dieptemeter, wat spinhengeltjes en kunstaas. Meer hadden we niet nodig voor deze te gekke trip.
Prachtig kanaal waar we doorheen gingen, riet aan beide kanten en ver van de bewoonde wereld.

We visten alle drie met pluggen, allemaal op een andere waterdiepte.
Mooie windstille dag, het kanaal was zo glad als een spiegel. Heel zachtjes regende het.

Na een paar km kwamen we bij een dooie zijtak aan, waar we even zijn blijven liggen om de baars te bestoken met twisters.
Helaas hadden deze geen zin in onze plastic wormen, dus we besloten om weer verder het kanaal op te gaan. En met succes!

2ji820.jpg

Gigantische beuk op de plug van Chris, snelle reactie en bingo!

2dw85ki.jpg

En er zat een leuke maat snoek aan zijn kunstaas.
Mooi gevecht, deze vis sleepte onze boot een eind mee en ramde meerdere malen door de slip heen :p

1jamae.jpg

Uiteraard had ik weer (zoals meestal) de grootste van de dag.
Een woeste minibaars knalde vol op mn plugje hahaha
Keep on smilingggg :cool:

Tot slot de prachtige snoek, mooiste vis van de dag:

20qgemb.jpg

Ik hoop dat we dit vaker gaan doen, het is weer eens wat anders dan achter de piepers zitten.
Er kwam er niet meer boven water dan deze twee vissen, maar helaas ook 2 illegale stropersfuiken waar wij korte metten mee hebben gemaakt.
Deze zaten heel sneaky vastgeknoopt aan een bundel riet net onder water.
Alle vissen en kreeften die erin zaten bevrijd, bakstenen eraf gesneden, met een schaar de hele zooi kapot geknipt en verwijderd uit het kanaal.
Het waren al oude fuiken want de kreeften waren elkaar op aan het eten, echt triest.

Al met al weer een mooi dagje. Tot de volgende update maar weer,

Fijn Weekend.

Laatst bewerkt:
Er kwam er niet meer boven water dan deze twee vissen, maar helaas ook 2 illegale stropersfuiken waar wij korte metten mee hebben gemaakt.
Deze zaten heel sneaky vastgeknoopt aan een bundel riet net onder water.
Alle vissen en kreeften die erin zaten bevrijd, bakstenen eraf gesneden, met een schaar de hele zooi kapot geknipt en verwijderd uit het kanaal.
Het waren al oude fuiken want de kreeften waren elkaar op aan het eten, echt triest.

Goed dat jullie dit gedaan hebben respect.
Partij voor de dieren kan wel mekkeren dat sportvissen verboden moet worden, maar sportvissers doen ook aan een vorm aan natuur beheer/behoud.
Lees bovenstaand verhaal maar en bijvoorbeeld mijn vangst.nl

Een vrouw in Woudrichem die graag wil vissen in het water rond haar woonplaats, stapt daarvoor naar de rechter. Alleen mannen worden namelijk toegelaten tot de plaatselijke visclub De Hoop, meldt Omroep Brabant. Dat lidmaatschap is nodig om op de grote rivieren rond de vestingstad te mogen vissen met netten.

Voorzitter Jeroen Wyatt van de visclub bevestigt op de site van de Brabantse omroep het weigeren van Nanka van der Meer als lid: 'met een piemeltje was het een man en dan mag je lid worden'.

Oud-voorzitter Johan Combee steunt de huidige voorzitter: 'We hebben niets tegen vrouwen. Het staat al meer dan honderd jaar in de statuten en dat willen we vanuit historisch besef zo houden. Een nieuw lid moet man zijn en één jaar en zes weken in Woudrichem wonen'.

Zakenvrouw Nanka van de Meer woont er een jaar, maar zal aan de eerste eis nooit kunnen voldoen.

Ze heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie en een gesprek gehad met een officier van justitie. Ook gaat Van de Meer een civielrechtelijke procedure starten en stapt ze naar het College voor de rechten van de Mens.

bron

Heren, kom er maar in!

Nou ik vind het gewoon niet eerlijk als MAN mag je toch ook naar de huishoud beurs terwijl iedereen weet dat het huishouden voor VROUWEN is.nou jupi kaats maar terug haha

Back
Bovenaan