Het hengelsport topic

Jazeker, er zijn complete doe het zelf paketten te koop.
Met verenstaal, splitringen, spinnerbladen, enz.
Puntbektang, kniptang, wat handigheid en je draait zo je eigen spinner in elkaar.

Van balsahout kun je zelf dobbers maken, pluggen, markeerdobbers, etc etc.

Sommigen bouwen dr eigen hengels....

Mooiste is net als met vuurwerk (projecten) dat je met wat creatief nadenken de leukste dingen zelf maakt. Maak je bv een pijlenstandaard dan ben je hetzelfde bezig als dat je een stuk kunstaas of onderlijn maakt.
Het zijn eigenlijk meerdere hobby's binnen 1 hobby :p

Heb zelf nog een tijdje vliegen gemaakt om te vliegvissen,
In de tijd dat ik nog in Zeeland woonde viste ik veel op forel in het veerse meer.

Bijna weekend, tijd voor een lekker filmpje!

Vis TV presentator Marco Kraal geeft in deze video handige tips en trucs voor het nachtvissen op karper.

:cool:

Vandaag had de plaatselijke Hengelsportzaak een mooie aanbieding, 12.5% korting op het gehele assortiment vanwege hun 12 en half jarig Jubileum.
Was een gezellige middag met veel hengelsportliefhebbers bij elkaar, heb gelijk maar weer wat inkopen gedaan.....

30vhus6.jpg

:thumbup:

hoe vist het met de spicy banana? Want ik heb nooit zoveel vertrouwen in fruit bollies.
Zijn je ervaringen goed,of ben je nog aan het uitproberen.
greetzzz

De Spicy Banana is nieuw voor 2013, het leek me leuk deze eens te proberen.
Denk dat er nog weinig mensen zijn die ervaring hebben met deze ballen.

Waarom mijn keuze?
Banaan is een niet veel gebruikte flavour, de combo met pepers erin kan best eens een leuk resultaat geven.
Vorig jaar met een andere bol uit de Strategy serie gevist en goede resultaten op gehad.

We will see...:wink:

Morgen weer vissen dus even nieuwe rigs geknoopt:

rfyh.jpg

Heb er nog een stukje putty opgedaan om de rig op de bodem te houden.

Netjes man, hoop dat je iets aan mn tips hebt gehad.....Ook hier lekker aan het knopen en de hangertjes afgemaakt. Binnekort de nieuwe bollen plus hangers even testen, heb er zin in ...

345d0co.jpg

:p

Zijn er nog vissers die vandaag of morgen langs de waterkant zitten? :)

Ik ga zo richting het water en ik denk morgen ook!

Avond,

Net terug van een winderige karpersessie,

om 12:00 in de auto gestapt, na een klein halfuurtje rijden kwam ik bij het water aan. Het is een plas van ik denk 2 of 3 hectare.

Wat mij opviel is dat de wind vrij stevig tot stormachtig was dus ik was blij dat ik de paraplu bij me had.

Snel wat mooie ondiepe plekken gezocht en hier mijn montage met aas gedropt. Tijdens het opzetten van de paraplu kwamen al een paar piepen maar dit zette niet door. Dit geeft moed!

313j1y0.jpg

Ik zag onder mijn paraplu toen ik wat in mijn ooghoek zag drijven, ben er even naar toe gelopen en het was helaas een dode snoek. Schatte hem toch wel 80cm, altijd zonde om zo'n beest dood te zien drijven!

mlchx.jpg

Uit de wind in de zon onder de paraplu was het voor al in het begin van de middag lekker vertoeven. Heerlijk lui zitten met de ogen dicht. Tot dat mijn rechter beetmelder begint te krijsen. Uit een reflex spring ik omhoog en dacht yes eindelijk vis!!! Was bleek het was een hond die het water in was gerend door mij lijnen heen grrrr.

De hond was weer uit het water lijn weer wat strakker gedraaid. Nu was het tijd voor een kop koffie. Heerlijk genieten van de natuur!

1ebevt.jpg

Rond 17:00 vond ik het genoeg geweest, tijd om op te ruimen en naar huis te gaan. Tijdens het opruimen kwam een nog een wandelaar met een hond aan. Deze bleek zelf ook vaak op karper op dit water te vissen. Hij gaf nog wat tips en ging weer verder.

Al met al vanmiddag lekker relaxt aan het water gezeten, maar helaas geen vis op de kant gehad.

161mg6a.jpg

Mooi verslag en viswater Lars!
Zit jij nou zo ver van je hengels of is dat maar gezichtsbedrog?

Wat betreft de honden, als je hier last van hebt gewoon de eigenaar op aan spreken, deze moeten namelijk aangelijnd lopen als het water gepacht is door een vereniging (check even je vergunning) :wink:

Ook wij waren vandaag weer aan het water, ook niks gevangen zelfs nog geen piepje :devil:
Maar goed, ook dat is karpervissen het kan niet altijd feest zijn. Wel gezellig dagje gehad....

33w1myc.jpg

Ga me klaar maken voor Koniginnenacht, gas op die lollieeeee,

Fijne Avond!

Lars?

Waar in Groningen vis je? Ik woon zelf in Zwolle, maar kom oorspronkelijk uit groningen(zuidhorn)
Vandaar dat ik even benieuwd ben.
greetzz

Lars?

Waar in Groningen vis je? Ik woon zelf in Zwolle, maar kom oorspronkelijk uit groningen(zuidhorn)
Vandaar dat ik even benieuwd ben.
greetzz

Ik vis voor al op de kanalen waarvan Groningen een bult heeft, zoals je weet zijn er niet echt veel mooie meren in Groningen :wink:

En weer nieuwe ballen, lekker old-school, de White Chocolate van NASH en zelfgedraaide:
2zsv5hj.jpg

kuglc.jpg

Ook zelf nog een paar uurtjes in de keuken gestaan (vriezertje ligt vol nu :p)

Stilletjes aan warmt het water op en worden de karpers actiever :devil:
Dit weekend de nieuwe stek eens proberen, hopelijk snoeiharde runssss!

Ik ben gek op witte chocolade ballen, waar is de tijd gebleven dat je uren stil langs de waterkant zat met een korst drijvend?

Ik ben gek op witte chocolade ballen, waar is de tijd gebleven dat je uren stil langs de waterkant zat met een korst drijvend?

die tijd die mooie tijd... de tijd van stukje aardappel kaas smak etc etc..
het is nu allemaal stukken anders.. moet ik wel eerlijk zeggen dat je met de oude (vergeten aassoorten) nog prima kunt vangen vooral op dresuur water maar dat hoef ik de echte vissers niet te vertellen.

Back
Bovenaan