Stelling: Branche moet garanties eisen voor jaarwisseling 2021 / 2022

VWBE

VWC lid
De beste stuurlui staan aan wal.
Ja hier sta ik dan.

Als je het mij vraagt, moet de branche absolute, keiharde garanties eisen voor jaarwisseling 2021 / 2022.
Een soort contract of verbintenis.

Dat er normale afsteektijden zijn.

Allemaal leuk, maar is waarschijnlijk helaas niets waard. Aankomend jaar is een verkiezingsjaar. Bijna elke afspraak die je nu maakt zal na de verkiezingen door de dan hebbende "macht" opnieuw tegen het licht worden gehouden. Als de opmars van die enge linkse bomenknuffelaars doorzet dan kun je wel invullen wat er met die afspraken gaat gebeuren...

De beste stuurlui staan aan wal.
Ja hier sta ik dan.

Als je het mij vraagt, moet de branche absolute, keiharde garanties eisen voor jaarwisseling 2021 / 2022.
Een soort contract of verbintenis.

Dat er normale afsteektijden zijn.

misschien moet je dat even aan de branche zelf mededelen ?

Eisen nog wel..

Volgend jaar zijn de Tweede Kamerverkiezingen en deze stunt heeft daar vast mee te maken. Onthoudt het, toeval bestaat niet in de politiek. Alles wordt tot in de details bedacht.

Van een regering die in maart niet meer bestaat en in september opnieuw opstart in wellicht andere vorm? Schrijf dat maar op je buik.

Welke importeur gaat er überhaupt nog naar China toe wetende dat er verkiezingen aan komen en daarnaast met een restvoorraad zitten? Wetende dat er waarschijnlijk aardig wat winkels failliet gaan?

Als er een partij voor de dieren is, waarom geen Partij voor de Tradities. Een soort van nationalistische partij, alleen dan zonder de meest extremistische ideeën. Nee zonder gekheid, het is wat Gizmo zegt, je kan alles op papier zetten, al is de kans dat je er echt iets aan hebt minimaal. Al is een toezegging tenminste iets, mocht een Rutte nog steeds premier zijn enz, enz, dan stijgt onze kans wel iets.

Dit jaar zijn afspraken niets waard door, wat Gizmo al aangeeft, de verkiezingen. Mocht er een kabinet gevormd worden door een aantal (grote) linkse partijen zullen de kansen voor vuurwerk logischerwijs dalen. Het is dus zaak om met het stemmen het thema vuurwerk mee te nemen in je keuze, alleen zo kunnen we invloed uitoefenen ben ik bang.

En wat is dan nog een zekerheidje?

- Wilders (maar die krijgt mijn stem nooit).
- Baudet (overweeg ik)
- van Haga
- Dat was het.

Ik maak me weinig zorgen dat er volgend jaar niet gestookt mag worden.Al die restvoorraden en toch ook de toezeggong van veel partijen dat het eenmalig is.

Wel ben ik bang dat het zo maar eens het laatste jaar kan worden en er aankomend jaar dus al wel een beslissing kan gaan vallen.
Mijn voorspelling is dat GL nog voor de verkiezingen met een voorstel tot permanent verbod zal komen. Lukt dat niet dan proberen ze het na de verkiezingen nog een keer. Afhankelijk van de verkiezingsuitslag zou het ook maar zo eens op tafel kunnen komen bij de formatie.

De Branche zal hooguit een toezegging krijgen van de huidige regering dat het niet per 2021 verboden wordt. 2022 wordt spannend ben ik bang.

Depri mode uit :angel:

40 miljoen en 5 jaar garantie.

Anders kan je je handel beter meteen opdoeken en jezelf een paar miljoen subsidie uitkeren.

Volgens mij kun je geen kortgeding aanspannen tegen een wet. Rechter kan enkel toetsen of een besluit aan de wet voldoet. In dit geval wordt de wet aangepast. Dat valt buiten de bevoegdheid van de rechter.

Back
Bovenaan