Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig altijd die kerstdorpjes. Zeer sfeerverhogend maar wel enorm duur. Ik heb een aantal huisjes maar dan van een goedkoper merk dat ik dan bij de Intratuin heb gekocht. Meestal gaan ze na oud en nieuw voor de helft de deur uit. Maar ik ga hier toch eens een keer wat geld voor wegleggen om wat betere kwaliteit in huis te halen, zoals dat van jou, Omepje. Ik sla dan ook even de website op onder mijn favorieten. :)

Aantal goede webshops zijn:

Kersthuisje.nu
Kerstdorpfan.nl
Dorpjesshop.nl
Felinaworld.nl
dekerstdorpbouwers.nl

Voor de liefhebbers, bij kersthuisje.nu hebben ze deze week een aantal artikelen in de aanbieding tm 50%korting.

Vraagje van een kerstdorp-noob: Kun je bij de animated huisjes van Lemax het geluid en beweging/licht apart van elkaar inschakelen, of is het een gevalletje van als ie aan staat, dan heb je ook de hele dag het geluid?

Vraagje van een kerstdorp-noob: Kun je bij de animated huisjes van Lemax het geluid en beweging/licht apart van elkaar inschakelen, of is het een gevalletje van als ie aan staat, dan heb je ook de hele dag het geluid?

Je zet zowel de lichtjes als de geluiden en de draaibewegingen aan op 1 draai knopje. Echter als je deze een heel klein stukje draait dan heb je enkel de lichten en bewegingen aan. Draai je hem verder dan zet je het geluid er ook bij aan. Dus kort antwoord, nee, je hoeft niet de hele dag naar de muziekjes te luisten.

Zelf bezig om mijn intratuin de brink collectie uit te breiden. Zag dat er redelijk wat nieuwe huisjes bij zijn gekomen. Hopen dat ze de jaarlijkse korting actie gaan houden. Dat scheelt toch enigzins iets.

Ik vond dit wel een tof idee, wel anders dan echt een heel dorp maar vind het erg sfeervol

FB_IMG_1664052020740.jpg

Inmiddels een stuk wat al verder af is. Straks nog afwerken met sneeuw enzo, maar voor nu best tevreden.

3B0E1E7A-60BF-4EC2-9F18-CC3CC743DD32.jpg

Wauw, dat ziet er wel goed uit. Vooral de bergwand is goed gelukt!
Hoeveel was je kwijt voor al dat piepschuim?

Thnx. Zijn ook tevreden zo voor een eerste keer. Heb in totaal 4 pakken piepschuim gekocht, 3 pakken van 6cm dik en een pak van 3cm dik. Was hier in totaal 44 euro voor kwijt. Achteraf gezien niet nodig, heb nog 2 pakken in de schuur liggen nu. Dus afhankelijk van de grote ben je niet gek veel kwijt voor het piepschuim.

Eerste dorp ooit! Zal later in het jaar nog wat detailfoto's maken met een betere camera en licht.
Wilde de voortgang ook delen, maar niet aan toegekomen.
Hier het resultaat:20221109_214613.jpg20221109_215231.jpg

En ja hoor, ook hier toch om dit jaar, meteen wat leuke items gekocht en uitgestald. Volgend jaar ruimer opzetten en dus ook mooi wat grote items erbij gaan kopen. Al die tijd onszelf in bescherming genomen, maar nu is het begin er dus toch hehe.

Alles weer opgebouwd in drie lagen in een vitrine, alleen nog even wat schijnwerpers op het bos plaatsen, die valt nog wat donker uit.

PXL_20221112_165117548.jpg

PXL_20221112_165123325.jpg

PXL_20221112_165239100.jpg

Nice Mike! Ziet er goed uit. Zo in een vitrine is toch wel een hele mooie manier om met beperkt ruimte toch een heel mooi dorpje te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan