• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Betekend een landelijk vuurwerkverbod ook een verkoop verbod ?
In Nederland natuurlijk wel. Dus zal het in BE en DE nog veel drukker worden en zal de illegale handel er wel bij varen.

Wat ik bij een verbod voorzie is dat er veel minder afgestoken zal worden omdat de gemiddelde brave burger zich hier aan zal houden. Er is echter ook een deel die nu al in BE en DE shoppen en die zullen dat blijven doen. Daarnaast zal de hoeveelheid illegaal (zwaar) vuurwerk enorm toenemen aangezien velen zullen denken "als het toch al verboden is maakt het ook niet meer uit wat ik stook".

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dan toch ook wel de neiging krijg om recalcitrant te worden en alles te stoken wat verkrijgbaar is m.u.v. shells en F4 knallers waar ik mij uit veiligheidsoverwegingen nooit mee bezig zal houden.

Ik gok echter wel dat als NL ermee stopt sowieso BE snel zal volgen, en wellicht DE ook snel.
Ben er ook bang voor. Wat mijn gevoel te binnen schiet is dat de afgelopen jaren de branche heeft kunnen inspringen met "goed makertjes" om de boel te sussen. Een soort onder de toonbank lobby van, "wij stoppen wel met baby pijltjes, rotjes, singel shots, pijlen" etc etc. Dit hing gevoelsmatig ook altijd samen met wat we nu weer zien, zo'n linkse lobby. Krijg er weer een vreemd gevoel bij echter wat is het losgeld nu dan ? Einde kooien of...? En is er wel losgeld want de branche heeft alles al weg gegeven!

Ruben koet heeft dit al jaren geleden "voorspeld" en wel meer mensen. En zoals met veel dingen hebben de wappies uiteindelijk wel gelijk gekregen. Gaat niet lang meer duren lijkt het.

Daarnaast heb ik een onderbuikgevoel naar een hoop importeurs. Ze investeren vrij weinig naar mijn mening. Collecties van Broekhof en magnum zijn beide zeer smal en teveel omlabeling om maar een voorbeeld te geven.
De VVD heeft ook altijd aangegeven af te wachten hoe de ontwikkeling van deze verboden zouden gaan....

Wat ik bij een verbod voorzie is dat er veel minder afgestoken zal worden omdat de gemiddelde brave burger zich hier aan zal houden. Er is echter ook een deel die nu al in BE en DE shoppen en die zullen dat blijven doen. Daarnaast zal de hoeveelheid illegaal (zwaar) vuurwerk enorm toenemen aangezien velen zullen denken "als het toch al verboden is maakt het ook niet meer uit wat ik stook".

Dit dus. De enige die ze met een verbod pakken is de brave burger die geen potje/compound meer mag afsteken... Degene die rellen en er zo'n puinzooi van maken die blijven wel doorgaan. Ja als alles verboden is kan je het misschien beter handhaven. Maar gaat dat gebeuren? Geloof ik niet. Die lui die het voor de rest verzieken zullen met een verbod echt niet stoppen.

Toch ben ik wel is benieuwd of ze in de politiek, de journalisten etc. echt weten wat er speelt? Ze hebben het altijd over knalvuurwerk, vuurpijlen, cobra's, mortierbommen en ga zo maar door. En veel mensen die dat allemaal lezen of horen op het nieuws geloven het allemaal. Want de meeste weten volgens mij niet eens dat dat spul allemaal al verboden is... En die lopen ook maar te zeuren voor een verbod. En dat er ooit een verbod komt dat is wel zeker. Afgelopen jaren was ik er niet zo mee bezig en ook niet bang voor dat het snel zou komen maar nu ben ik toch wel heel benieuwd hoe het aankomende weken gaat lopen... Toch blijf ik het bizar vinden dat ze alles maar misbruiken om er een verbod doorheen te drukken. Want iedereen snapt toch wel dat het vuurwerk wat we hier de laatste dagen kopen niet het probleem is?

De relatie die door de politie gelegd wordt tussen de vuurwerktraditie en de aanslagen met explosieven, is volgens mij de belangrijkste reden is om nu het wetsvoorstel voor te leggen aan de 2e kamer.

Belangrijke taak voor het HVLV om daar doorheen te prikken en kamerleden te overtuigen. Ik weet niet of het een verloren race is of niet, maar zolang er nog geen verbod is, maken we nog een kans!

Toch ben ik wel is benieuwd of ze in de politiek, de journalisten etc. echt weten wat er speelt? Ze hebben het altijd over knalvuurwerk, vuurpijlen, cobra's, mortierbommen en ga zo maar door. En veel mensen die dat allemaal lezen of horen op het nieuws geloven het allemaal. Want de meeste weten volgens mij niet eens dat dat spul allemaal al verboden is... En die lopen ook maar te zeuren voor een verbod. En dat er ooit een verbod komt dat is wel zeker. Afgelopen jaren was ik er niet zo mee bezig en ook niet bang voor dat het snel zou komen maar nu ben ik toch wel heel benieuwd hoe het aankomende weken gaat lopen... Toch blijf ik het bizar vinden dat ze alles maar misbruiken om er een verbod doorheen te drukken. Want iedereen snapt toch wel dat het vuurwerk wat we hier de laatste dagen kopen niet het probleem is?

Klopt, onderdstaande artikel van een D66’er is exemplarisch voor wat jij beschrijft. En om moedeloos van te worden.

D66: 'Burgemeesters, ga voor een landelijk vuurwerkverbod'
17 JAN , 14:23

NIEUWS
Aaron Van Der Wurff
LEUDAL- Ophouden met dweilen, kraan dichtdraaien. Dat betoogt D66 Leudal, met alle andere Limburgse D66-fracties, bij monde van Venloos D66-raadslid Marc Vervuurt. De fracties vragen aan hun burgemeesters om aan te sluiten bij andere burgemeesters in het land, met een algeheel vuurwerkverbod.

Voor velen is vuurwerk onlosmakelijk verbonden met het vieren van het nieuwe jaar. Maar waar jongeren vroeger met open mond en een sterrenflitser in de hand naar siervuurwerk keek, strooien vuurwerkmisbruikers nu met zwaar, illegaal en gevaarlijk vuurwerk als cobra’s en mortieren in het rond.

Doden en gewonden
En niet zonder gevolg. In heel Nederland vielen er 1162 (zwaar)gewonden door vuurwerk. 27 slachtoffers liepen (on)herstelbare schade aan ogen op, afstekers én omstanders liepen brandwonden op, of verloren vingers of handen. In Rotterdam en Tiel vielen doden. Vorig jaar viel er een dode ten gevolge van vuurwerk in Neeritter. Sinds 2005 zijn er in totaal 21 personen overleden door vuurwerk. Geen wonder dat politie, brandweer, ambulancepersoneel, spoedeisende hulp artsen al jaren smeken om een vuurwerkverbod. En onbegrijpelijk dat de oproepen van deze belangrijke publieke dienstverleners zo genegeerd worden, laat D66 weten. Helemaal omdat veilige en alternatieve evenementen als gemeentelijk georganiseerde vuurwerkshows relatief eenvoudig te organiseren zijn.

Wetteloosheid
Naast de fysieke schade die consumentenvuurwerk aan personen toebrengt, zijn er nog talloze andere negatieve effecten. Zeker wanneer vuurwerkmisbruikers de neiging hebben om restanten van hun vuurwerk op straat of in de natuur te laten liggen. Anderen mogen de rommel opruimen. Veel mensen en hun huisdieren bivakkeren voor een dag op een vuurwerkvrij vakantiepark - of men gaat simpelweg helemaal niet meer naar buiten. De openbare ruimte verandert in een private ruimte - een ruimte waarin vuurwerkmisbruikers met beperkt fatsoen alles wat los en vast opblazen met vuurwerk. Er lijkt een soort wetteloosheid te gelden op Oudjaarsdag.

Oliebollen
Tweede Kamer en het kabinet geven echter niet thuis. Premier Dick Schoof en PVV- en VVD-ministers stonden op Oudjaarsdag oliebollen uit te delen aan hulpverleners die later op de avond explosieven naar hun hoofd geslingerd kregen. Tegelijkertijd zitten gemeentebesturen met de handen in het haar. Zij kunnen natuurlijk een lokaal verbod instellen of vuurwerkvrije zones aanwijzen, maar ze kunnen dit met geen mogelijkheid handhaven. Het levert absurde beelden op waarbij in zelfverklaarde vuurwerkvrije gemeenten in de Oudejaarsnacht de hemel oplichtte omdat de vuurpijlen en masse de lucht in schoten.

Meerderheid
Liefst tweederde van de bevolking vindt inmiddels dat het tijd is voor een algeheel vuurwerkverbod. De burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht zijn nu om en nodigen andere burgemeesters uit om zich aan te sluiten om zo een krachtig signaal af te geven naar politiek Den Haag. De oproep van D66 aan Limburgse burgemeesters om aan te sluiten zal volgens de fracties met dankbaarheid worden begroet door 'de stille meerderheid.'

Klopt, onderdstaande artikel van een D66’er is exemplarisch voor wat jij beschrijft. En om moedeloos van te worden.

D66: 'Burgemeesters, ga voor een landelijk vuurwerkverbod'
17 JAN , 14:23

NIEUWS
Aaron Van Der Wurff
LEUDAL- Ophouden met dweilen, kraan dichtdraaien. Dat betoogt D66 Leudal, met alle andere Limburgse D66-fracties, bij monde van Venloos D66-raadslid Marc Vervuurt. De fracties vragen aan hun burgemeesters om aan te sluiten bij andere burgemeesters in het land, met een algeheel vuurwerkverbod.

Voor velen is vuurwerk onlosmakelijk verbonden met het vieren van het nieuwe jaar. Maar waar jongeren vroeger met open mond en een sterrenflitser in de hand naar siervuurwerk keek, strooien vuurwerkmisbruikers nu met zwaar, illegaal en gevaarlijk vuurwerk als cobra’s en mortieren in het rond.

Doden en gewonden
En niet zonder gevolg. In heel Nederland vielen er 1162 (zwaar)gewonden door vuurwerk. 27 slachtoffers liepen (on)herstelbare schade aan ogen op, afstekers én omstanders liepen brandwonden op, of verloren vingers of handen. In Rotterdam en Tiel vielen doden. Vorig jaar viel er een dode ten gevolge van vuurwerk in Neeritter. Sinds 2005 zijn er in totaal 21 personen overleden door vuurwerk. Geen wonder dat politie, brandweer, ambulancepersoneel, spoedeisende hulp artsen al jaren smeken om een vuurwerkverbod. En onbegrijpelijk dat de oproepen van deze belangrijke publieke dienstverleners zo genegeerd worden, laat D66 weten. Helemaal omdat veilige en alternatieve evenementen als gemeentelijk georganiseerde vuurwerkshows relatief eenvoudig te organiseren zijn.

Wetteloosheid
Naast de fysieke schade die consumentenvuurwerk aan personen toebrengt, zijn er nog talloze andere negatieve effecten. Zeker wanneer vuurwerkmisbruikers de neiging hebben om restanten van hun vuurwerk op straat of in de natuur te laten liggen. Anderen mogen de rommel opruimen. Veel mensen en hun huisdieren bivakkeren voor een dag op een vuurwerkvrij vakantiepark - of men gaat simpelweg helemaal niet meer naar buiten. De openbare ruimte verandert in een private ruimte - een ruimte waarin vuurwerkmisbruikers met beperkt fatsoen alles wat los en vast opblazen met vuurwerk. Er lijkt een soort wetteloosheid te gelden op Oudjaarsdag.

Oliebollen
Tweede Kamer en het kabinet geven echter niet thuis. Premier Dick Schoof en PVV- en VVD-ministers stonden op Oudjaarsdag oliebollen uit te delen aan hulpverleners die later op de avond explosieven naar hun hoofd geslingerd kregen. Tegelijkertijd zitten gemeentebesturen met de handen in het haar. Zij kunnen natuurlijk een lokaal verbod instellen of vuurwerkvrije zones aanwijzen, maar ze kunnen dit met geen mogelijkheid handhaven. Het levert absurde beelden op waarbij in zelfverklaarde vuurwerkvrije gemeenten in de Oudejaarsnacht de hemel oplichtte omdat de vuurpijlen en masse de lucht in schoten.

Meerderheid
Liefst tweederde van de bevolking vindt inmiddels dat het tijd is voor een algeheel vuurwerkverbod. De burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht zijn nu om en nodigen andere burgemeesters uit om zich aan te sluiten om zo een krachtig signaal af te geven naar politiek Den Haag. De oproep van D66 aan Limburgse burgemeesters om aan te sluiten zal volgens de fracties met dankbaarheid worden begroet door 'de stille meerderheid.'

Hij geeft 0,0 onderbouwing waarom een totaalverbod invloed zal hebben op wat hij benoemt wat er nu fout gaat... keurig weer! Wat je zegt.. om moe van te worden!

Dit dus. De enige die ze met een verbod pakken is de brave burger die geen potje/compound meer mag afsteken... Degene die rellen en er zo'n puinzooi van maken die blijven wel doorgaan. Ja als alles verboden is kan je het misschien beter handhaven. Maar gaat dat gebeuren? Geloof ik niet. Die lui die het voor de rest verzieken zullen met een verbod echt niet stoppen.

Begrijp helemaal je punt, echter voor de jaarwisseling hadden collega's van mij het ovet vuurwerk afsteken blabla. Haal jij nog wat vuurpijlen vroegen ze mij...... ik; Die zijn al een tijd verboden. Ze keken me aan alsof ik van de planneet Mars kwam. Ik voegde eraan toe dat knalvuurwerk en matten al langer niet meer mogen idem romeinse kaarsen dat was voor hun de bevestiging dat ik er echt niets van begreep.
De ontwetendheid is erg groot bij de doorsnee burger!

Media; Het broeinest van Links Gespuis. Wil enkel en alleen maar scoren. Zij zijn mede schuldig aan de cultuur & traditieverkrachting van NL

Van de website van huismanvuurwerk.
Bekijk bijlage 1808196

Ik zie het al voor me, dat als hier (Cat,1) ook een verbod op komt, dat er mensen worden opgepakt en de rechter deze mensen zo gaat berechten zoals dat ook voor al het ander illegaal vuurwerk geldt. Zie je de volgende krantenkop "Man opgepakt met een tasje vol grondbloemen en cat. 1 fonteintjes. De OvJ eist een gevangenisstraf van 4 maanden." Ja, ja... als dit werkelijkheid gaat worden dan rest ons niets anders om onze verworven vrijheden terug te pakken. Want de betutteling hier in dit land begint wel een heel erg groteske vorm aan te nemen.

Toch ben ik wel is benieuwd of ze in de politiek, de journalisten etc. echt weten wat er speelt? Ze hebben het altijd over knalvuurwerk, vuurpijlen, cobra's, mortierbommen en ga zo maar door. En veel mensen die dat allemaal lezen of horen op het nieuws geloven het allemaal. Want de meeste weten volgens mij niet eens dat dat spul allemaal al verboden is... En die lopen ook maar te zeuren voor een verbod. Want iedereen snapt toch wel dat het vuurwerk wat we hier de laatste dagen kopen niet het probleem is?
Nee, dat snappen ze echt niet. Ik kom voor m'n werk in contact met veel mensen uit alle lagen van de bevolking en vrijwel niemand weet wat wel en niet toegestaan is. Bij elke dikke dreun is het van "ze moeten al het vuurwerk verbieden", denken dat alles toegestaan is tot zelfs de dikke knallers aan toe en geen benul dat de rotjes van voorheen niet zoveel db veroorzaakten. Ronduit absurd. Overheid noch media informeren ook hè, enkel zwartmaken met negatief nieuws

Ik zie het al voor me, dat als hier (Cat,1) ook een verbod op komt, dat er mensen worden opgepakt en de rechter deze mensen zo gaat berechten zoals dat ook voor al het ander illegaal vuurwerk geldt. Zie je de volgende krantenkop "Man opgepakt met een tasje vol grondbloemen en cat. 1 fonteintjes. De OvJ eist een gevangenisstraf van 4 maanden." Ja, ja... als dit werkelijkheid gaat worden dan rest ons niets anders om onze verworven vrijheden terug te pakken. Want de betutteling hier in dit land begint wel een heel erg groteske vorm aan te nemen.

Vuur bestrijd je met Vuur(werk).

Ik heb het hier al vaker gezegd en ja mensen vinden wellicht dat ik aanzet tot... of het verkeerde doe.
Maar het zijn andere tijden...
Kijk naar de agressie van een relatief kleine groep Linkse Terroristen om hun zin te krijgen m.b.t allerlei maatschappelijke kwesties.
Wie had verwacht dat het kleine groepje gespuis die schreeuwde om een zwarte pieten verbod zoveel kon bereiken. En nu zijn ze m.b.t 10febr. ook nog in de meerdeheid.

Tuurlijk hoop ik enorm op een wonder. HVLV 💪, en dat het recht zegevierd. Maar de mensen zijn enorm beinvloed door het Linkse Terreur.

Dat is niet verteld, er is alleen gezegd dat zeker wel 50% van de VVD leden ook voor een verbod is ze hebben niet gezegd dat ze daar voor gaan stemmen, maar nogmaals zie het zeer somber in.
Krijg op geen enkel bericht een antwoord, dit was in het verleden wel anders, dan had je meteen bericht terug

Back
Bovenaan