Gekste ervaring met vuurwerk

Hele domme actie, ik weet 't:P maar wel apart.

Thunderkings vanuit de hand schieten, altijd als ik 't zie gebeuren denk ik van oké dom... maar als iedereen om je heen het heel de dag doet, neem je 't vanzelf over... tenminste ik toen wel.
Totdat er 1 direct kapotklapte in m'n hand.
Gelijk doodse stilte en iedereen keek om.
Ik keek naar m'n hand en bewoog m'n vingers, alles werkte nog dus ik dacht mooi! geen letsel.
3 sec later toen de adrenaline weg was begon mijn hand onwijs te bloeden, overal bloedblaren en vreselijk pijn te doen.
Naja gelijk onder de kraan en toen naar de huisarts.
3 maanden lang met verband lopen, volgens de dokter een wonder dat ik er niets aan over heb gehouden:D.

Daarnaast:
Een cobra3 van een maatje was verkeerd gegeaan tijdens de fontein, en er stak nog een stukje lont uit.
Ik zei nog verleng voor de zekerheid even, maar hij zei neuh hoeft niet de fontein duurt ook lang, tijd genoeg!
Dus hij erheen lopen en proberen aan te steken maar t lukte voor geen meter
na 15 keer proberen, even stukje knetterlint eraan om te verlengen en dat aangestoken.
Zodra de knetterlint over ging in het lont... KABOEM.
Geluk dat het niet aanging dus!

Laten we maar gewoon zeggen, eigen schuld en niet echt slim.. :bonk:

In mijn jaren wel wat aparte dingen meegemaakt, denk dat veel dingen ook wel weer herkenbaar zijn:

- En geheel pakje spanisch cracker C met vlam (groene vlam,vrij apart)
- asian thunder tegen m'n duim aan geschoten (ging te snel af,niets aan over gehouden maar wel extreem geschrokken)
- 3" erg laag (haalde maar 5-8 meter), gelukkig genoeg afstand
- cakes die opeens salvo's gaan schieten terwijl dat niet de bedoeling is (vaker met lesli spul)
- half uurtje doof aan een oor door nitraat te dichtbij
- cake die omviel en zichzelf weer rechtschoot
- knallende grondbloemen/rom kaarsen/fluitpijltjes
- Een kind van echt 8 jaar gered aangezien hij een losse ct knaller wilde aansteken (was er echt net optijd bij)

[ikzoekaandacht-broodjeaap-iknegeerinterunctiemodus] Zeecontainer 12" salutes gekregen bij een winkel in NL ipv een slof kanonslagen waarvan de helft pas 100km boven de atmosfeer afgingen terwijl ik ze uit pringlesbussen schoot die ik vanuit m'n raam had gezet op het zelfde moment dat 20 ME busjes in mn straat stonden. ze hadden me gepakt maar mn neef van de broer van mn oom had snel zn fiat uno volgegooit dus ze hadden maar de helft en ik hoefte maar 12.000.000 boete te betalen met 5 jaar TBC erbij.
[/ikzoekaandacht-broodjeaap-iknegeerinterunctiemodus]

Geen gekke dingen verder
-

Eigenlijk toch wel de omvallende cakes, ik weet nog 2 jaar geleden. We hadden Sniper dacht ik of Hawaii 1 van die twee potten, en die knalde dus weg.
We zagen de bombettes al vliegen we hadden geluk ene knalde net een huis op de oprit naast de auto en de andere bombettes gewoon op straat.
Voor de rest weinig bijzonders eigenlijk...

hoop gips van nitraten tegen me hoofd aangekregen, 1 keer van een CT500 van bonbridge toch wel een flinke wond op me wang.
crackling candle achtige kaars van marijn uitwerking op me kin, flinke brandwond.
hoop asian thunder bombettes gevoeld, en uit elkaar geknalde messiers.
als laatste heb ik vroeger vaak gezien dat de superblitzknallrakette rond 10 meter hoogte al knalden, iemand dit ook meegemaakt?

Doordat ik altijd erg voorzichtig ben met het afsteken (soms een beetje overdreven veel afstand houden) gaat er eigenlijk nooit iets mis. Wel wat productiefoutjes: een Silver Salute met zilveren ballen, een brood NL kanonslagen met felle witte flits (!) en een pot die explodeerde en daardoor een andere aanstak.
Edit: 2 jaar geleden was ik een pot aan het aansteken om 12 uur, toen ik ineens een klein rood fonteintje naast mij zag. Net toen ik dacht: voor zo`n fonteintje hoef ik niet weg, knalde dat ding met een enorme dreun uitelkaar. Ik was zo geschrokken dat ik even niets meer af wilde steken.

Laatst bewerkt:
lang geleden ooit een keer bij mijn tante oud en nieuw gevierd en zag hoe daar een man een fontein probeerde aan te steken en deze vol(?) in het gezicht kreeg ik zag dat deze begon te spuiten en hij "gooide" m om als 8 jarig jochie maakt dat toch best indruk. terwijl als ik kijk hoe ik nu met mijn cakes om ga? bukken, aansteken en dan pas neerzetten is niet de meest logische volgorde ;)

ooit eens een austronaut van een meter of 5 afstand in mijn jaszak gekregen. iemand gooide hem en iedereen vroeg zich af waar die was gebleven toen ik ineens plof hoorde en er rook uit mijn jaszak kwam kringelen. meer dan een paar brandgaten en een verbrande sleutelhanger heb ik er niet aan overgehouden.

een thunderflower in t plantsoen zetten, aanstekken en mezelf afvragen waarom alles op de grond knalt en pas bij t laatste schot erachter komen dat hij precies op een boom gericht staat.

een paar tubes van een cake op t vuur gooien, deze was toch al uit elkaar geknalt door een nitraat en er achter komen dat er nog 2 gevulde tubes in t vuur lagen. dat was echt tricky.

verder geen vreemde dingen meegemaakt

Een keer waren we oud en nieuw aan het vieren,komt er een auto langs. Raampje gaat open en er wordt een strijker naar buiten gegooid. Die kwam voor de voeten van een oom.

De zelfde auto scheurt weg,en rijd een stukje verder op,een schietende cake plat.

Nog in die zelfde nacht overkomt mij een ongeluktje,Silver Blast cake die door me broertje is neer gezet,staat niet stabiel. De crackling tails komen richting ons (pa,ma,oma,ooms en tantes,me zusje,ik),eentje land op me sok. Litteken aan me linker enkel aan over gehouden.

een paar tubes van een cake op t vuur gooien, deze was toch al uit elkaar geknalt door een nitraat en er achter komen dat er nog 2 gevulde tubes in t vuur lagen. dat was echt tricky.

Zoiets heb ik dus ook enkele jaren geleden meegemaakt. De hele avond lekker gestookt bij mijn tante, en dan zoals gebruikelijk (tot toen) alles op een hoop en een lekker fikkie stoken.

De buurman komt nog even naar buiten om ons allen nog even een goed nieuw jaar te wensen en gaat dan weer naar binnen. Enkele seconden nadat hij de deur achter zich dicht trekt, begint er een aantal, schijnbaar nog gevulde tubes (volgens mij waren het tubes van een thunder salvo), te schieten precies op de deur van de buurman gericht :shocked: Iedereen schrok zich het lazarus.

Sinds die gebeurtenis heb ik besloten alles gewoon op te ruimen zoals het hoort. Eerst zet ik alles nu in mijn voortuin en gooi ik er enkele emmers water over uit. De volgende ochtend doe ik alles in vuilniszakken en breng ik het een keer weg naar de stort.

Lesje geleerd: Het verbranden van vuurwerkresten is niet slim of leuk, maar ronduit gevaarlijk! Een fikkie stoken doen we nu wel gewoon met een paar blokken hout in een vuurkorf.

FD

Dat was ook niet echt een slim plan, dit jaar gaat dat hem niet meer worden hahahah :p

Nou hier komt mijn top 5

Nr 5: Maatje die een romeinse kaars tegen de lantaarnpaal aanzet en vervolgens omvalt(de romeinse kaars uiteraard en niet de lantaarnpaal :P) Een van de ballen beland tegen zijn been waardoor hij een flinke brandwond kreeg.

Nr 4: zo'n killerbee tegen me neus aan gekregen waardoor ik een bloedneus kreeg haha.. vraag me nog steeds af hoe dat kan want zo hard ging het niet :D

Nr 3: Hier ging het maar net goed. We hadden met een aantal man afgesproken de potten 1 voor 1 af te steken zodat iedereen aan de beurt kwam en iedereen het goed kon zien. De 2e pot die afgestoken werd viel om richting AL mijn vuurwerk met daarnaast me moeder en zus die geen kant op konden. Gelukkig zag ik het gebeuren en en was er snel bij. Heb mijn voet op de pot gezet en heb hem de andere kant opgestuurd en vervolgens me voet erop gehouden totdat hij uitgeschoten was.

Nr 2: Gebeurde toen ik zelf nog geen vuurwerk mocht afsteken en nog een heel klein kereltje was. Iemand uit de buurt had een shell 5 a 6" maar moest op de dag zelf nog een mortier opzoeken/maken, uiteraard niet gelukt en kwamen ze aan met een veel te grote kachelpijp. De shell ging omhoog maar niet veel en lande al snel weer op de grond waarna natuurlijk een enorme klap ontstond en wij allemaal op de grond lagen vanwege de rondvliegende vuurballen. Niemand had er ervaring mee en niemand wist toen beter, we stonden er dus veeeeeeeeeeel te kort op. En het werd zelfs midden in een woonwijk op een klein voetbalveldje afgestoken.

Nr 1: Voor mij de ergste, gebeurde 4 jaar geleden toen ik een cake aan het afsteken was. Iemand vond het leuk om vlakbij een italiaanse bom erbij te gooien. Dit zonder waarschuwing. Weet tot op de dag van vandaag nog steeds niet wie het was en zal het denk ik ook nooit te weten komen maar ben gedeeltelijk doof aan 1 oor heb constant de zogenaamde "tv piep"

Niet echt gekke dingen maar denk dat het hier wel thuis hoort. Weet in ieder geval wel dat het een hoop leer momenten zijn geweest. We weten nu wel beter:)

Een vuurpijl waarvan alleen de motor aan ging, de rest niks, dus gelijk in een emmer water gedaan. En een Colour Thunder die vanwege de vlam weg schoot in de put, resultaat: 2 Stinkende mensen en een putdeksel die de lantaarn paal indeukt.

Nou hier komt mijn top 5

Nr 1: Voor mij de ergste, gebeurde 4 jaar geleden toen ik een cake aan het afsteken was. Iemand vond het leuk om vlakbij een italiaanse bom erbij te gooien. Dit zonder waarschuwing. Weet tot op de dag van vandaag nog steeds niet wie het was en zal het denk ik ook nooit te weten komen maar ben gedeeltelijk doof aan 1 oor heb constant de zogenaamde "tv piep"

Niet echt gekke dingen maar denk dat het hier wel thuis hoort. Weet in ieder geval wel dat het een hoop leer momenten zijn geweest. We weten nu wel beter:)

Das niet gek maar compleet gestoort! :angry:
Echt man als ik die gene te pakken zou krijgen als ik dat zou zien gebeuren die is zijn leven niet meer zeker. Je houdt er gewoon blijvend letsel aan over dat gaat echt gewoon veels te ver.:angry:

Ow niet zoveel eigenlijk..
Een cake die uit elkaar knalt, en overal bombettes heen vlogen, zag er best comish uit, maar niet leuk..
Gelukkig lag al het Vuurwerk in huis.. :)

Ja, wij hebben er ook één meegemaakt, die gratis pot die we bij de Boerenbond kregen namelijk de Thriller hadden we gewoon netjes rechtop aangestoken.
Wij even wachten en opeens 1 voor 1 al die pijltjes er onder uit, echt super gevaarlijk! en dat moet dan allemaail 'veilig' vuurwerk zijn rofl.

Dit:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Verder heb ik een keer een heftige brandwond opgelopen omdat een babypijltje tegen mijn sok aanvloog, sok vatte meteen vlam en was moeilijk te doven, na veel geklop ging het uit en was er een lelijke brandwond, nu is dat veranderd in in liteken. Erg rot zeker als je er zelf niks aan kan doen.

Toen ik 11 was ( 2 jaar geleden ) had me broer een soort knal cake met buizen die omhoog en naar links en rechts stonden. Dus hij steekt dat ding aan en ik sta bij mn oma in de deur te kijken draait dat ding na het eerste schot gericht naar mij toe :S. En raad eens dat schot vloog gewoon tegen mn broekspijpen aan had een kleine brandplek toen op mn broek. en het deed nog zeer ook. Levensgevaarlijk ding dat :P

Toen ik 11 was ( 2 jaar geleden ) had me broer een soort knal cake met buizen die omhoog en naar links en rechts stonden. Dus hij steekt dat ding aan en ik sta bij mn oma in de deur te kijken draait dat ding na het eerste schot gericht naar mij toe :S. En raad eens dat schot vloog gewoon tegen mn broekspijpen aan had een kleine brandplek toen op mn broek. en het deed nog zeer ook. Levensgevaarlijk ding dat :P

Of gewoon een cake vast zetten de volgende keer, dat help ook. :wink:

Back
Bovenaan