Gekste ervaring met vuurwerk

Paar keer in Italië een 8'' bottomshot bijna in me nek, 2,5'' salutes op 3m afstand, 5'' ground salute van een batteria op 10m afstand, maar voor de rest niks geks eigenlijk.

dat is zeker vreemd ja .
dan zal er wel een fout in het sas hebben gezeten :D .
was het er maar eentje die dat deed of deed het hele doosje dat ?

zowat het hele doosje :) vond ze eigenlijk wel leuk maar ik schrok wel toen ik er dichtbij stond want zoiets verwacht je niet

zowat het hele doosje :) vond ze eigenlijk wel leuk maar ik schrok wel toen ik er dichtbij stond want zoiets verwacht je niet

hahaha nee dat verwacht je zeker niet .
en als het hele doosje zo lekker knalde kun je er donder op zeggen dat het met een fout te maken heeft :)

leuk om dit soort dingen te lezen :yes:

Paar keer in Italië een 8'' bottomshot bijna in me nek, 2,5'' salutes op 3m afstand, 5'' ground salute van een batteria op 10m afstand, maar voor de rest niks geks eigenlijk.

Af en toe een 8 inch cilinder van een goeie meter lang die op je af komt geslingert van een paar hondert meter hoogte maar verder niet veel geks idd.

Af en toe een 8 inch cilinder van een goeie meter lang die op je af komt geslingert van een paar hondert meter hoogte maar verder niet veel geks idd.

Zo iets als in dat filmpje van mij bedoel je?

http://www.youtube.com/watch?v=scUPLBipvJA&feature=player_embedded

Hier schiet een Bomba da Tiro de lucht in, maar breakt niet en komt dus met een rotgang naar beneden. Aangezien wij vrij dichtbij stonden was het maar de vraag waar die terecht kwam, Dus namen wij de benen om een stuk naar achter te rennen. Uiteindelijk viel de cilinder ongeveer 35 tot 40 meter van ons vandaan! Een beetje geluk gehad dus!

Waar is ie ?

Laatst bewerkt:
terwijl ik de fuse aansteek, steekt iemand de spare aan.............gevolg te boek gesteld bij de dokter als "vuurwerk trauma" en is na 10 jaar nog steeds te zien......

Zo iets als in dat filmpje van mij bedoel je?

http://www.youtube.com/watch?v=scUPLBipvJA&feature=player_embedded

Hier schiet een Bomba da Tiro de lucht in, maar breakt niet en komt dus met een rotgang naar beneden. Aangezien wij vrij dichtbij stonden was het maar de vraag waar die terecht kwam, Dus namen wij de benen om een stuk naar achter te rennen. Uiteindelijk viel de cilinder ongeveer 35 tot 40 meter van ons vandaan! Een beetje geluk gehad dus!

Waar is ie ?

hehe mooi he sven, spannende momenten waren dat :P

hahaha nee dat verwacht je zeker niet .
en als het hele doosje zo lekker knalde kun je er donder op zeggen dat het met een fout te maken heeft :)

leuk om dit soort dingen te lezen :yes:

maar natuurlijk:thumbup:
zal misschien nooit meer gebeuren maar dat doosje was het beste nederlandse vuurwerk ooit van dat jaar als moet ik wel zeggen dat het niet onder die categorie behoort.

zo bedankt voor de reply

mijn gekste ervaring met vuurwerk was dat toen ik vorig jaar een tomahawk wou
afschieten, er geen londje aan zat:(
100 euro voor niks

Dat noem ik nog eens een leuke stunt:D
Of het nou zo veilig is tijdens un spreekbeurt, is een ander verhaal:bonk:

Zolang je dr geen vlammetje bij houd:p en niet even gaat demonstreren door hem aan te steken, en te denken dat het toch een dummy is :p

Gekste ervaring met vuurwerk.. Dat moet toch zijn dat onze Mike met een paar dummies tijdens de meeting in Hilversum in 2008 naar het hek liep om te doen alsof hij het ging afsteken terwijl verderop een politieagent toe stond te kijken die toch wel even polshoogte ging nemen. Puntje bij paaltje liep meneer agent weg met een dummy.

Geweldig was dat het zit nog steeds in me geheugen gegrift maar dat even terzijde:)
Mijn gekste ding een cake die omvalt en blijft schieten maar de bombettes komen niet tot ontploffing.

Geweldig was dat het zit nog steeds in me geheugen gegrift maar dat even terzijde:)
Mijn gekste ding een cake die omvalt en blijft schieten maar de bombettes komen niet tot ontploffing.

dan heb je best wel mazzel gehad .
want als ze het wel deden vond je dat niet bepaald leuk .

mijn gekste ervaring met vuurwerk is dat alle cakes om vielen :frusty: :bonk:
echt alles was in stabiel .
zelf een fontein spoot schuin :p

Mijn gekste ervaring was dat een slof kanonslagen, gewoon grondbloemen bleken te zijn :bonk: Al toen ik ze uit de verpakking haalde dacht ik: die zijn wel heel dik. Bleken het allemaal grondbloemen te zijn!

Hele domme actie, ik weet 't:P maar wel apart.

Thunderkings vanuit de hand schieten, altijd als ik 't zie gebeuren denk ik van oké dom... maar als iedereen om je heen het heel de dag doet, neem je 't vanzelf over... tenminste ik toen wel.
Totdat er 1 direct kapotklapte in m'n hand.
Gelijk doodse stilte en iedereen keek om.
Ik keek naar m'n hand en bewoog m'n vingers, alles werkte nog dus ik dacht mooi! geen letsel.
3 sec later toen de adrenaline weg was begon mijn hand onwijs te bloeden, overal bloedblaren en vreselijk pijn te doen.
Naja gelijk onder de kraan en toen naar de huisarts.
3 maanden lang met verband lopen, volgens de dokter een wonder dat ik er niets aan over heb gehouden:D.

Daarnaast:
Een cobra3 van een maatje was verkeerd gegeaan tijdens de fontein, en er stak nog een stukje lont uit.
Ik zei nog verleng voor de zekerheid even, maar hij zei neuh hoeft niet de fontein duurt ook lang, tijd genoeg!
Dus hij erheen lopen en proberen aan te steken maar t lukte voor geen meter
na 15 keer proberen, even stukje knetterlint eraan om te verlengen en dat aangestoken.
Zodra de knetterlint over ging in het lont... KABOEM.
Geluk dat het niet aanging dus!

Back
Bovenaan