Gekste ervaring met vuurwerk

hmm, niet bepaald gekke ervaringen megemaakt, behalve soms vuurpijlen die raar deden...
of een knock out die ik aanstak en binnen 1 a 2 sec. al ontplofte.. terwijl het lontje nog lang en origineel was.. was wel schrikken zat er bijna nog met me hoofd boven..

als je een shock aan steekt moet je je hoofd er ook niet boven doen:frusty:

hmm, niet bepaald gekke ervaringen megemaakt, behalve soms vuurpijlen die raar deden...
of een knock out die ik aanstak en binnen 1 a 2 sec. al ontplofte.. terwijl het lontje nog lang en origineel was.. was wel schrikken zat er bijna nog met me hoofd boven..

niet je gezicht geraakt hoop ik...

Een eikel die zonodig een zink901 in een lege (!!) champagnefles zette terwijl ik een mat aan het uitrollen was. Het stormde die O&N en je raadt het al: de fles werd omgeblazen door de wind. Het was dat mijn vriendin mij gillend en schreeuwend waarschuwde waardoor de pijl gelukkig vlak langs i.p.v. in mijn gezicht kwam. Het zal je gebeuren...

Als kleine jongen ook een keer een shot van een kleine romeinse kaars in mijn rechter jaszak gekregen waar nog een bos babypijlen en kaarsen in zaten. Vraag me niet hoe maar ik heb dit met de blote hand uitgekregen door het brandende vuurwerk uit de jaszak te gooien en heel hard en snel op mijn smeulende jaszak te kloppen. Ik had een paar kleine blaren. In mijn linker jaszak zaten de klappers. Als het daarin was gekomen dan weet ik niet hoe ik er nu bijgelopen had. Sindsdien heb ik nooit meer iets in mijn zakken gestopt!!

Verder regelmatig miskleunen gehad waaronder ontploffende happiness en vuurpijlen, omgevallen pot, niet opstijgende vuurpijlen, meer het "gangbare" zullen we maar zeggen.

eeuhm, niet echt veel
wel dat een babypijl fluit opeens knalde xd
ook een grondbloem knalde uitelkaar in plaats van lekker kleurtjes:P
niet echt meer
Gr. Thijs

Gillende keukenmeid ( toen nog zonder stokje 1975) in de broekspijp.

Resultaat, gat in sok en brandwond die in april 1976 nog niet genezen was.

Een paar jaar geleden heeft één of andere :bonk: ******* een paar meter naast ons een strijker in een bierflesje gestopt. Glas vloog ons om de oren waarbij een maatje en ik een aantal snijwonden aan handen en gezicht opliepen.

je hebt die gozer toch wel duidelijk gemaakt dat hij dat NOOIT meer moet doen?

Nog een gekke ervaring:
Schietlont van 50 centimeter verlengt met een stukje visco en dan even kijken of het echt zo snel gaat. Ik kan je vertellen dat ik blij was dat ik een mooie afstand nam. Blijkbaar word er zo veel druk opgebouwd in dat buisje waar hij in zit dat het gewoon harder knalt dan een astronaut. Tevens vlogen de vonken in het rond.

Ik had een keer een mini-mortiertje uit Duitsland, hij hoorde zoals gewoonlijk de lucht in te gaan, maar hij klapte uit elkaar als een rotje. :D

Het is bij mij al een paar keer voorgekomen dat ik een vuurpijl afstak, die vervolgens zonder te exploderen vol op het dak van onze auto terecht kwam!
En ik heb al eens een fontijn gehad, die zoveel rookte dat de politie kwam! (was niet leuk: ze dachten dat het ilegaal was...)

een keer VWS cake 300s van me neef had hij aangestoken. paar schoten en stop er mee, ander lont aangestoken en kap er ook mee naar paar schoten. laatste lont aangestoken en ook weer naar paar schoten opgehouden. na zo ongeveer 2 uur later ging opeens de rest af.

een jonge steekt een babypijl af die dus niet omhoog ging maar naar lings.
schreeuwt hij van kijk uit. ik ga dus op em knien zitten schiet dat pijltje precies naast me oog. geluk dus. zelfs het kleinste is gevaarlijk. of dat komt omdat het niet goed afgestoken werd?

Ik heb al eens meegemaakt dat onze overburen een vuurpijl afstaken, en dat de fles waar hij in stond omviel.
De pijl schoot dus precies langs ons en ontplofte in onze voortuin.

Niks met het vuurwerk maar gewoon een domme fout:bonk:

om 12uur ong een 25shots pot perongeluk verkeerd om gezet en schoot zo op de kop de straat over:bonk:

twas een gekkenhuis haha.

Toen mijn broer voor het eerst een rotje ging afsteken, stak hij hem aan met zijn aansteek lont en gooide toen die aansteeklont weg ipv het rotje haha, mijn vader roepen, had ie het door toen gooide ie hem, knalde het in de lucht. Ik zelf was toen nog bang voor vuurwerk, dus durfde zelf toen al helemaal geen rotje meer af te steken haha

En vorig jaar klapte een fluitpijltje (die kleine babypijltjes die fluiten) in me neefjes hand, hij wilde hem weg laten schieten uit zijn hand, maa rhij klapte gelijk (gebeurde echt 6/10 met die fluitpijltjes)

En ik had 2 nitraten in me handen, ging er 1 aansteken en weggooien, toen zag ik niet's 'branden' keek ik in me hand, was die andere nitraat ook weg, booeem knalde ie naast me voet, wat een *** piep was dat zeg! Wel vaker piepjes gehad door te dichtbij gooien, maar dit was wel ergg dichtbij :-P

Back
Bovenaan