Gekste ervaring met vuurwerk

Ik heb als enige "rare" wel eens een heel pak grondbloemen gehad die heel even opkleurde en vervolgens een aardig harde knal gaven (a la titanium thunder)
ennuh philippe .. in babypijltjes met fluit zit altijd een witpoeder, alleen is dit naar mijn weten GEEN flash maar whistlemix

weet ik daarom vond ik het ook zo raar:bonk:

Mijn gekste ervaring was met een duitse pijl van de Aldi, die ging ongeveer 10-15 meter de lucht in en toen stopte die met omhoog gaan en ging toen met een langzaam tempo horizontaal naar voor en toen ging die langzaam naar beneden tot ie op 5 meter zat en knalde, was wel mooi maar wel super gevaarlijk.

een romeinse kaars die alle ballen er in 1 keer uitgooit...

10 schots potje waar 14 shots uitkwamen:bonk:

titan pijl die ik aanstak en meteen de lucht in schoot:p

Ik had een paar jaar geleden astro's. Dus ik en mijn vriend stoken. Ik geef hem 10 pakjes in ik heb 10 pakjes. Hij wist niks van vuurwerk maargoed. Dus op een gegeven moment hoor ik een hele felle klap heel dichtbij. Opeens begon hij te huilen (we waren 7-8 jaar) 'Hij klapte in mijn hand' zei hij 'hij ging gelijk af'.
Ik keek zijn pakje na en in dat pakje zaten 7 astro's met visco lont, en nog 2 met grijs lont (snellont) Daarna hebben we die 2 astro's in een heksenkringetje verwerkt. M'n vriend had trouwens alleen een zere hand meer niet :wink: Dat vond ik toen best raar met die lontjes.

Ik heb een paar jaar geleden een keer een pakket meegekregen vanuit de winkel en toen we thuis alles eruit aan het halen waren kwamen we erachter dat het een dummy pakket was. Dus terug gegaan naar de winkel en daar een nieuw paket mee gekregen. Heel fout natuurlijk, gelukkig dat ik toen al zo nieuwschierig was naar vuurwerk anders sta je daar om 12 uur met je dummys.

dat was tog van kapper Cor:D
latturr brother:D

ik stak een king of thunder af,
dus:boem,kabaaaam!
zo denk ik,effe voor de gein een tolletje erin gooien.:)
ik nuruurlijk blijven kijken en dan....... kabaaaam!:bonk:
een knal zo hard als een strijker knalde!
er zat waarschijnlijk nog kruit in!
phoe dat was effe schriken!
dat doe ik nooit meer!

ik stak een king of thunder af,
dus:boem,kabaaaam!
zo denk ik,effe voor de gein een tolletje erin gooien.:)
ik nuruurlijk blijven kijken en dan....... kabaaaam!:bonk:
een knal zo hard als een strijker knalde!
er zat waarschijnlijk nog kruit in!
phoe dat was effe schriken!
dat doe ik nooit meer!

Het tolletje zat waarschijnlijk vast in de tube waardoor de hete gassen niet konden ontsnappen met als gevolg dat er zich druk opbouwde in de tube en deze explodeerde.Dat er nog kruit in zat lijkt me onwaarschijnlijk.

Dat je een pijl aanstak en op de grond gelijk knalde! Of als je dummys aansteekt dat er fonteintjes zijn die het doen:shocked:

Zo'n 10 a 15 jaar geleden denk ik. Naar mijn vaste dealer toegegaan. 90s 180s matjes enz gehaald. En geen 1 matje werkte. Alle matjes waren dummies. (ongeveer 25 gulden aan matjes naar de kl*te....)
Sindsdien heb ik een andere dealer. En die heeft mij nog nooit teleurgesteld.

Ik was nog 12 ofzo en het was al pikdonker had ik een rotje in me hand stak ik hem aan en begon te praten met een vriend en daarna pakte ik de rotje om hem aan te steken en ik zie nergens een lontje dus ik denk *** en toen knalde die.

15 meter verder op van waar ik toen stond staken ze een asian thunder op de kop aan.
die viel om en schoot bij mij lang en bij een vriend tussen de benen door en knalde in iemands tuin.
dat was schrikken en als ze voortaan een asian thunder op de kop zetten ben ik 50m verder op te vinden.

asian thunder die 20 á 30 meter hoog ging (weet ik veel hoe hoog die dingen gaan) de effecten tegen de grond aan kwamen.

bij iemand gezien dat een gilling ghost (pot met 300 fluit pijlen) in 1 keer alles af ging.

Dan lees je waarschijnlijk niet goed, normaal gaat ie een meter of 25 hoog en nu was ie omgevallen en kwam ie op hem af, terwijl hij misschien 20 meter verderop stond.

nee ik bedoel dat een paar van die ballen tot op de grond kwamen maar die schoot ook niet helemaal goed de lucht in maar was nog best hoog.

Ik had een keer dat de Silver Conic (een fontein van Original Fireworks) uit elkaar schoot. De onderkant bleef staan met wat korrels en kruit maar do bovenkant vloog zo'n 20 meter de lucht in.
Was wel heel raar!

Een keer had ik een romeinse kaars en toen ging die eerst normaal en toen kwamen de lichtkogels er aan de onderkant uit. Had toen heel mijn hand verbrand.Ook een keer deed mijn oom een strijker afteken en deed hij de aansteeklont in zijn zak vol met strijkers. Gellukig brannde door de vlam van de strijker zijn jas kapot en vielen ze op de grond anders had hij een probleem want er zat ook een nitraat bij.Verder alleen wat rotjes die in mijn hand klapte:frusty:

Back
Bovenaan