• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Multi Thunder 19sh

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nitraat12

VWC lid
Artikelnaam: Multi thunder
Artikelnummer: 3011
Importeur: Pyrostar
Aantal per verpakking: 6
Kartoninhoud niet bekent
Effectomschrijving: Multibanger 19sh die tegelijk knallen , nu nog beter en geproduceerd volgens spaanse producee
Prijs: €12,50

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Wij danken PyroStar voor deze informatie.

Laatst bewerkt:
Iemand die hier een filmpje over heeft?
Hoop niet dat ze zoals de choeet multibang gaan, levensgevaarlijk, nitraten die alle kanten op vliegen. Is dit met 19 knallen dan niet nog gevaarlijker?

dit zijn zulke geweldige dingen.ongeveer 19 nitraaten.
wat een geweld wel uit kijken er willen nog wel eens wat knallers weg vliegen!

Ik heb de vorige versie gehad en dat vond ik echt slecht spul. Een flink deel deed het niet en de knallers die het wel deden waren meestal gewoon 1 nitraat omdat alle kleine nitraatjes tegelijk op dezelfde plaats knalden. De nieuwe versie ken ik niet, maar als die hetzelfde is vind ik het een duidelijke afrader.

Als die knaller op dat filmpje de nieuwe multi thunder is, is het gewoon weer wachten tot die wordt afgekeurd. Ziet er weer lekker gevaarlijk uit. Ze moeten is stoppen met dit soort producten, klinkt allemaal wel leuk en ziet er ook leuk uit tot je er eentje in je kraag ofzo krijgt. Gevaarlijk voor jezelf en vooral voor omstanders omdat die niet weten wat het is en dus niet gewaarschuwd zijn.

Als die knaller op dat filmpje de nieuwe multi thunder is, is het gewoon weer wachten tot die wordt afgekeurd. Ziet er weer lekker gevaarlijk uit. Ze moeten is stoppen met dit soort producten, klinkt allemaal wel leuk en ziet er ook leuk uit tot je er eentje in je kraag ofzo krijgt. Gevaarlijk voor jezelf en vooral voor omstanders omdat die niet weten wat het is en dus niet gewaarschuwd zijn.

Moet je de gebruiksaanwijzing lezen..
En gewoon de minimale afstand bewaren die erop staat.

De gebruiksaanwijzing lezen biedt ook niet altijd de oplossing, denkend aan de beschrijving op de verpakking van de ugly joe.

Moet je de gebruiksaanwijzing lezen..
En gewoon de minimale afstand bewaren die erop staat.

Het pruduct op het filmpje doet niet wat het hoort te doen, ipv dat alle knallers in één keer afgaan gaat er eerst één af waardoor de rest wordt weggeknalt. Dan kun je de gebruiksaanwijzing wel lezen maar toch blijft het onvoorspelbaar waar de knallers naar toe vliegen. Ik zou er eugenlijk niet aan moeten denken dat ik of iemand gewond zou raken door zo'n knaller, krijg je dikke problemen mee mede doordat het illegaal is.

Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij doet ie prima wat ie moet doen, de eerst knal is een plofje van een kleine burstcharge en is geen nitraat die eerder knalt, de knal is namelijk geen knal, je kan duidelijk de vonken zien wat duidt op een lading van buskruit

Ik leg me er ff bij neer, ik ga hem eerst zelf testen en dan geef ik mn mening nog een keertje. Hopenlijk wordt mijn mening over dit product wat positiever:rolleyes:

gr Johnno

zelf getest
ik vind het een veilig ding grappig het is gewoon een soort nitraat matje
zijn wel erg grappig om te zien en een enorme doos waar ze in zitten.
maarja je ben ook gek als er mensen voorbij lopen en je weet wat dit ding doet en er lopen mensen
:)

't is wel leuk, maar niet echt veilig. Ik stond ongeveer 10 meter afstand en die dingen vlogen om m'n oren! Je moet dus best wel afstand nemen.

Laatst 1 gezien. Zijn erg leuke dingen en ze knallen vrij hard. Zoals eerder werd gezegd knallen ze wel overal heen.

Denk dat ze niet gevaarlijk hoeven zijn. Als je ze afsteekt en je weet dat ze overal heen vliegen moet je het gewoon op een veilige locatie afsteken. Ik raad dan ook een veldje of schoolplein aan. Mits je genoeg afstand neemt (zoals op de gebruiksaanwijzing staat 20 tot 25 meter) is het denk ik zeker een veilig product.

Hieronder een filmpje en foto die laat zien dat ie zeker 10-15 meter uit elkaar knalt. De flits die net buiten beeld valt is ook van de knaller, de rook pluimen geven aan waar de knallers waren (2 auto's breed ofzo)

Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=oEeUDHMulcg

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijken me toch mooie dingen, en zeker leuk om te hebben. Want dit lijkt nog steeds veiliger, dan zelf matje, en heksenkringen in elkaar frutselen...

Lijken me toch mooie dingen, en zeker leuk om te hebben. Want dit lijkt nog steeds veiliger, dan zelf matje, en heksenkringen in elkaar frutselen...

niet veiliger dan zelf een matje maken, als je zelf een matje maakt met visco en vastmaakt met tyreps en ophangt kan er bijna niks gebeuren.
deze 19shots vliegen alle kanten op

Ja, deze dingen hoef ik ook niet meer na afgelopen jaar. De actieradius van de nitraatjes is veel te groot. Ik was eerlijk gezegd blij toen ze op waren. :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan