Geisterblitz

Ja behoorlijk irritant he, als iedereen continu zn bestelling wil annuleren omdat er 'eerlijke' product filmpjes naar buiten komen.

Dat is reclame en marketing waar elk reclameblok, krant, folder, enz. dagelijks vol mee staat. Er zijn zelfs hele zenders die daar hun business van hebben gemaakt "Oh Mike, het werkt écht!!". Overigens denk ik dat wij vrij realistische klanten hebben want cancellen wordt er bij ons zelden gedaan dus nee annuleren vind ik niet irritant. Moet vooral heel vaak hard lachen als ik dan terug denk aan demo's en filmpjes van de Immortal Gold, Transbomber, Hard Style Box, enz. waarvan velen op voorhand zeiden dat het allemaal ruk zou zijn en achteraf hebben bijna al die producten vele awards gewonnen...

Maar goed, ik zal proberen mijn frustratie op te bergen. Met Oud & Nieuw staat deze bak hier ook en dan kan ik er zelf ook echt over oordelen!

Zoals ik al zei, er zijn meer artikelen waar bij het China filmpje er beter uit ziet.
Dat is gewoon logisch. Ik weet dat vuurwerk handwerk is, er dus fouten gemaakt worden, Chinezen er liever wat minder in doen, enzovoorts. Punt is wel dat er nu een mogelijkheid is om een eerlijk filmpje te laten zien, dus dan vind ik dat het wel zo netjes is om dat filmpje er in te zetten. Niks geks aan lijkt mij?

De reden dat ik hier er zo op zit, is omdat Mania gewoon op de demo in Nederland heeft proberen te verhullen dat het product veel slechter presteert dan voorgaande batch. Iedereen snapt dat hij minder is dan vorig jaar, ik ook. Alleen wees er dan eerlijk over, en probeer dat niet te verhullen. Gelukkig heeft de demo van Röder het nu gewoon goed duidelijk gemaakt.

Volgens mij is mijn idee over de Geisterblitz aardig bevestigd.
VuurwerkMania, gezien de 2020 versie is geschoten op de demo van Röder Feuerwerk doen jullie er goed aan om het misleidende China filmpje te verwijderen, en er voor te zorgen dat er een filmpje van de Geisterblitz op de Röder demo op de site komt te staan. Check maar eens het filmpje wat jullie nu op de site hebben staan, en het verschil. Natuurlijk verschillen alle producten met de China-sample op video, alleen hier is het verschil dusdanig groot, en is het van dusdanig belang dat er eerlijke informatie wordt verstrekt, dat het mooi zou zijn als het filmpje wordt vervangen.

Wat een pruttelbak zeg, erg blij dat ik deze overgeslagen heb.

Tja dit ging met de Junior Jack van Katan net zo in 2014. Toen een karton ploffers gekocht.

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn.........

Wel een beetje naïef om te denken dat de 2020 versie net zo zou zijn als de 2019.

Oke, ik heb direct contact gezocht en de volgende reactie terug gekregen van Vuurwerkmania:

"De officiële productvideo is afgelopen zomer in China gemaakt van de productievariant. Van de versie van afgelopen jaar was namelijk geen officiële productvideo voor handen. De versie die gisteravond op de demo is geschoten, is dezelfde als die in de video. Het item is al binnen en wat gisteravond is geschoten, is productie. En wordt al massaal ingekocht."

Dit betreft dus een officiële reactie van Vuurwerkmania zelf.

Dat zei men na de mania demo, complete misleiding.

Nu zal de vraag komen, mag ik mijn aankoop annuleren? Ja dat mag.

Wat kan ik doen bij misleidende verkoop?

Kloppen de beloftes van een verkoper niet? Staat er iets in een aanbieding dat niet waar is? Of was een website zo onduidelijk dat u iets kocht dat u niet wilde? Dan bent u misleid. Bij misleidende verkoop kunt u de aankoop ongedaan maken.

https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/wat-kan-ik-doen

Don't shoot the messenger...

Officiële mail vanuit Vuurwerkmania:

1886 GEISHA 'BIG X' GEISTERBLITZ 100'S
I.v.m. een aanlever probleem van dit item vanuit China, komt dit item hoogst waarschijnlijk niet op tijd binnen. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om het zekere voor het onzekere te nemen en dit item te verwijderen uit de orders!

Jammer... Enig voordeel is dat ze hem bij het afhalen in ieder geval niet kunnen verwarren met de oude versie.

I.v.m. een aanlever probleem van dit item vanuit China, komt dit item hoogst waarschijnlijk niet op tijd binnen. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om het zekere voor het onzekere te nemen en dit item te verwijderen uit de orders!

Wel apart; laatst was het nog: Het item is al binnen en wat gisteravond is geschoten, is productie. En wordt al massaal ingekocht."

En nu dus toch nog niet binnen...

Wat. Een. Grap.

Wel apart; laatst was het nog: Het item is al binnen en wat gisteravond is geschoten, is productie. En wordt al massaal ingekocht."

En nu dus toch nog niet binnen...

Uiteraard heb ik die vraag ook direct gesteld. Er is inderdaad massaal besteld, niet alleen in NL maar ook in Dld waar door het jaar heen veel vuurwerk wordt verkocht en verstuurd aan zgn. "schein"-houders. Die mogen nl. het hele jaar door vuurwerk bestellen en ontvangen. Om die reden zou er veel (alles?) van de nieuwe voorraad al verscheept zijn naar Dld en een nieuwe levering vanuit China komen. Met die levering zijn nu dus problemen. Dit is wat er mij over verteld is.

Niet alleen bij de Geisterblitz is dit een probleem zover ik heb gehoord. Er staan van meerdere importeurs nog containers ergens vast door corona gedoe. Ik denk dat we hier en daar nog wel gaan horen. Maar goed als dat het enige probleem is.... laten we eerst maar eens fatsoenlijk oud en nieuw mogen vieren.

Niet alleen bij de Geisterblitz is dit een probleem zover ik heb gehoord. Er staan van meerdere importeurs nog containers ergens vast door corona gedoe. Ik denk dat we hier en daar nog wel gaan horen. Maar goed als dat het enige probleem is.... laten we eerst maar eens fatsoenlijk oud en nieuw mogen vieren.

En het is niet alleen corona-gedoe, ook politiek gedoe over vergunningen voor Chinese havens t.a.v. de overslag van vuurwerk e.d.

En het is niet alleen corona-gedoe, ook politiek gedoe over vergunningen voor Chinese havens t.a.v. de overslag van vuurwerk e.d.

Precies, en het schijnen toch behoorlijke aantallen te zijn van wat er nog stond. Maar goed aan de andere kant moeten we blij zijn als we nog kunnen verkopen, hoe crue dat ook klinkt.

Gizmo je bedoelingen zijn goed maar door zo op de voorgrond te treden en de importeur te verdedigen (en daarmee jou belangen) moet je nu zelf ook behoorlijk door het stof door deze nieuwe ontwikkelingen. Succes ermee haha.

Ik zag de boot net voor de haven van Rotterdam weer rechtsomkeert gaan..

Blijkbaar is het lastig om gewoon de waarheid te zeggen VWM.

Gizmo je bedoelingen zijn goed maar door zo op de voorgrond te treden en de importeur te verdedigen (en daarmee jou belangen) moet je nu zelf ook behoorlijk door het stof door deze nieuwe ontwikkelingen. Succes ermee haha.

Huh? Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Ik doe dat met alles hier, vaak ook omdat vele anderen hier niet de informatie hebben of krijgen die ik wel krijg en/of toegang tot heb. Daar wordt ik regelmatig juist voor bedankt dus ik snap jouw reactie niet zo goed. Verdedigen vind ik niet het goede woord, ik geef alleen maar door wat wij als verkooppunt te horen krijgen. Wij zitten ook met de shit want een aantal klanten hebben deze bak bij ons gekocht. Het is nu wachten op Mania waar ze mee gaan komen als vervanger.

Huh? Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Ik doe dat met alles hier, vaak ook omdat vele anderen hier niet de informatie hebben of krijgen die ik wel krijg en/of toegang tot heb. Daar wordt ik regelmatig juist voor bedankt dus ik snap jouw reactie niet zo goed. Verdedigen vind ik niet het goede woord, ik geef alleen maar door wat wij als verkooppunt te horen krijgen. Wij zitten ook met de shit want een aantal klanten hebben deze bak bij ons gekocht. Het is nu wachten op Mania waar ze mee gaan komen als vervanger.

Je bent niet de enige die zijn reactie niet begrijpt hoor, Gizmo. Bedankt voor je informatie! :)

Back
Bovenaan