Geelse kanaalfeesten 2011

media_l_4264481.jpg

Een Belg in het Geel: een vuurwerkshow waard!

Helaas heb ik moeten besluiten af te zien van deze show. Maar ik wacht met smart op jullie ervaringen en filmpjes.
:bye:

Was een leuke kaliber show, waar echt lekker door werd gestookt.
Jammer dat het dan al weer naar 15minuten is afgelopen!

was weer lekker showtje!
hierbij mijn film van deze show
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

gr JefFreak

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben niet heengeweest, maar heb toch wel iets gemist.
Leuk geschoten show met dito finale! De commentaren in het filmpje van Jetfreak zijn ook mooi over vroege herfsten en cockring-bommen.. :)

Eindelijk was het dus zaterdag 2 juli, de dag van de Original Fireworks show bij de Geelse Kanaalfeesten.
M’n maat Myrte kwam mij thuis ophalen en zo werd ik heel luxe naar Belgenland vervoerd. Aangekomen bij het kanaal waren er even wat strubbelingen over het parkeren maar met enig kordaat optreden was dat snel verholpen.

Het was er allemaal weer, de disco, de cocktailhoek en natuurlijk de grote Original tent.
Het begon al gezellig vol te lopen met vuurwerkliefhebbers uit alle windstreken.

The Bels Connection.

Deze was wel heel ver van huis.

De Heeren van het Museum werden hier door een ongeduldige klant aangespoord om haast te maken met hun DVD

Op de camping trof ik zoals elk jaar de familie Shockwave die gezellig hun tenten en BBQ daar hadden opgesteld.

Haast 11uur dus alle camera’s werden klaar gezet.

Vanzelfsprekend was ook Museum directeur Cameo paraat om weer 1 van zijn prachtige films te gaan maken.

Met zo’n verdacht groen drankje ziet de show er nog mooier uit.

Elf uur en de show barstte los, even 3 salutes en daar waren de shells. Het was weer prachtig met goeie beelden mooie water shells, het letterbord en een spetterende finale.

Met de gezelligheid en de formidabele show was mijn dag weer helemaal top.
Nog even wat gedronken en de mannen van Original gefeliciteerd en bedankt. Het was weer tijd om naar huis te karren.

TOT VOLGEND JAAR ! !

Ik ben 1 van de bouwers geweest die mee heeft geholpen met deze geweldige show.
Ik heb hele mooie shells voorbij zien komen. mooie harde burst erin.
tijdens de show heb ik 100 meter van het schietveld gestaan.
en ik moet zeggen dat dat best heftig is op zo'n korte afstand.
hier onder nog wat foto's gemaakt met mijn video camera.

GroteFoto-VFHIZVEF.jpg

Zo ff uitrusten na een dagje hard werken. (Titan)
GroteFoto-QJYMLN7M.jpg

Salute finale. (zo'n 600 stuks )
GroteFoto-SZJKNJJB.jpg

Fluitcakes voor tussen de salute finale
GroteFoto-HTEJ3NZJ.jpg

De bonte finale (roy en Toon)
GroteFoto-MI3RNWEZ.jpg

Roy Toon Son-t en Yvette
GroteFoto-PNRHOJ33.jpg

Roy ( onze tuinkabouter)
GroteFoto-IRLD3WAY.jpg

Absoluut dikke show, kan er niets meer over zeggen dan TOP!
RAGGEN!!
Absoluut het rijden waard geweest, zoals vorige edities trouwens, maar deze was vetste die ik gezien heb!
Ook moet ik zeggen dat de shells een onwijs harde burst hadden.
En tja, wat moet ik over de salute finale zeggen?
Zoiets is zo onwijs kicken, ik denk dat vele alleen al daarvoor komen, voor die onwijs harde finale die Original/FPM weten neer te zetten. En elk jaar maar weer opnieuw.

Heb er ontzettend veel van genoten, bedankt voor de mooie show!

Zo, we zijn weer een beetje bij onze positieven. Dit was onbetwist een dag die we niet snel vergeten. Samen met Roel en Oerendhard zijn we de middag begonnen met het verkennen van het schietterrein, alwaar opper-finaleknoopmeister Toon ons verwelkomde.

Het beeld op de diverse schietlocaties was er één van rust en structuur. Geen stress kunnen ontdekken. Alles stond keurig per hoofdonderdeel, en daarbinnen per beeld, gegroepeerd. Kennisgemaakt met verantwoordelijk schieter Kristoff (schrijf ik zijn naam goed?). En natuurlijk de andere knoopcornuijten die we op het schietveld tegenkwamen.

We mochten overal meekijken met de camera, waarvoor we Original, Tony en de andere verantwoordelijken dankbaar zijn. Dit leverde een leuk verslag op van zowel achter de schermen als de show zelf. Ik ga deze film uiteraard keurig afmonteren en online met jullie delen. Komt helemaal goed.

Bij het schietterein troffen we ook Kruitvriend Corné aan. Altijd gezellig om effe te babbelen over de ontwikkelingen en de hobby.

Rond 17:00 uur zijn we het stadje even ingedoken om een heerlijke (maar veel te grote!) portie mixed grill naar binnen te tikken bij Grillroom Istanbul. Daar troffen we ook diverse Hollandse liefhebbers op of bij de terrasjes. Gezellig :)

Daarna richting de feestzijde van het water gereden alwaar we Henri en Lesley troffen bij de Original tent. Langs de kade veel bekenden getroffen. Dit maakt zo'n uitje echt compleet. Je bent niet alleen naar een stevige vuurwerkshow, maar het is ook een soort "social event". Ik kan daar echt van genieten.

Rond 10:45 gingen we een plekje zoeken om de show vast te leggen. Via tips van de schieters en Lesley hadden we een perfecte plek aan de kade gevonden om alle beelden er goed op te kunnen krijgen. De grotere afstand heeft in dat opzicht ook voordelen, omdat je e.e.a. beter op de gevoelige plaat kunt krijgen.

Toen was het 11 uur en begon de show. We stonden, net als iedereen, met de broekspijpen te klapperen! Ik vond de show een goede opbouw hebben. Heb een prima selectie bommen voorbij zien komen van wisselend kaliber. Het "Are You Ready" pauzemoment was niet alleen treffend verzonnen, maar ook uitgevoerd. De watermines met de drijvers waren een heel sfeervol gekozen ingrediënt van de show. Tja, en daarna ging het volop los. Het was een bonte mix van diverse kalibers. Je zou kunnen zeggen dat het misschien "ietwat" te bont was, maar mij heeft dit niet gestoord. Dit was gewoon blazen en de lucht vullen op een heel aangenaam en hoog tempo.

We hebben er weer van genoten, Original. Heel erg bedankt voor deze editie van de Geelse kanaalfeesten.

Film volgt zodra ik deze heb afgemonteerd :)

Cameo

op het laatste moment besloten om ook te gaan!

en helemaal geen spijt van gehad wat een show met lekkere dreunen erin! ik zal proberen komende week het filmpje te uploaden..

helaas van de vele VWC'rs die geweest zijn geen gezien of ontmoet :(

volgende keer beter :)

...
helaas van de vele VWC'rs die geweest zijn geen gezien of ontmoet :(
...
Waar stond jij dan? Langs de kade viel het ons direct op dat er een waar veld aan camera's van bekende en minder bekende liefhebbers stond. Heb echt zelden zoveel verschillende filmers bij elkaar gezien. Ook een aantal Duitse overigens.

Jammer dat we je gemist hebben. Was zeker leuk geweest om even te kletsen.

Cameo

Waar stond jij dan? Langs de kade viel het ons direct op dat er een waar veld aan camera's van bekende en minder bekende liefhebbers stond. Heb echt zelden zoveel verschillende filmers bij elkaar gezien. Ook een aantal Duitse overigens.

Jammer dat we je gemist hebben. Was zeker leuk geweest om even te kletsen.

Cameo
wij hadden ons iets buiten het terein gezet, bij de limo aan de kade.. groot gedeelte van de avond wel op 't terrein geweest..

Heb zeker genoten van deze dikke show!
De opbouw was heel netjes gedaan, vooral het "are you ready" moment verraste het publiek, waarna het echt gewoon los ging.
Mooie afwisseling met kalibers en effecten, eindigend in een onwijs gave finale!
Met de gezelligheid op de kade erbij was het gewoon een super avond!

Back
Bovenaan