Geelse kanaalfeesten 2011

Dat is inderdaad wel een heel rustig moment, haha:p
Maar bijv. een stuk met falling leaves, willows, maarja, dan kom je toch al snel richting het thema gebeuren.

.
Ik las de opmerking “Amerikaanse show” We wilde zeker de show van vorig jaar niet kopiëren. Dus geen crossette beeld, geen goud beeld, geen falling leaves beeld…
Daarbij hebben we ook gekeken wat we extra konden doen met de beperkingen van deze locatie, met de toevoeging van fluiters, waterbengalen, tekst en strobo’s hebben we toch een ander verhaal kunnen brengen.
Lesley

:wink:

Daarbij komt ook nog eens dat vanaf zo'n afstand die effecten wel heel rustig worden. :p

:wink:

Daarbij komt ook nog eens dat vanaf zo'n afstand die effecten wel heel rustig worden. :p

In mijn ogen kan het prima, ondanks de afstand, in thema's werken lijkt mij geen enkel probleem, dit hoeft ook helemaal niet saai te zijn. Blokjes als ondersteuning voor het onderste gedeelte, daarbij mixed kaliber van hetzelfde effect er boven (evt. met een steun effecten).

In mijn ogen kan het prima, ondanks de afstand, in thema's werken lijkt mij geen enkel probleem, dit hoeft ook helemaal niet saai te zijn. Blokjes als ondersteuning voor het onderste gedeelte, daarbij mixed kaliber van hetzelfde effect er boven (evt. met een steun effecten).

Qua in thema's werken heb je gelijk, dat kan prima. Echter is het dan weer lastig dit te ondersteunen met blokken of klein kaliber shells omdat die niet boven de bomen uit komen. Misschien een les voor volgend jaar. Meer in Thema's werken. Het tempo zat in ieder geval goed! :)

Qua in thema's werken heb je gelijk, dat kan prima. Echter is het dan weer lastig dit te ondersteunen met blokken of klein kaliber shells omdat die niet boven de bomen uit komen. Misschien een les voor volgend jaar. Meer in Thema's werken. Het tempo zat in ieder geval goed! :)

Klopt, met die bomen heb je inderdaad een goed punt. Ik zeg niet dat ze in thema's moeten werken hoor, het zou mij meer trekken als dat gebeurt. Ik ben niet zo "Amerikaans" ingesteld, hehe:rolleyes:.. Maar zo vindt een ieder weer iets anders mooi.

Ik persoonlijk ben uiteindelijk ook meer van de thema's. Maar dat blijft een kwestie van smaak. Locatie is inderdaad ***. Niet vanwege de afstand. Nee wanneer je er choreografische hoogstandjes in gaat verwerken sta ik persoonlijk juist graag op een afstand. Des te beter het uitzicht. Maar die bomen zijn het probleem. Die nemen veel mogelijkheden weg. Zoals Tony al aangaf. Single shots en mines kun je dan in feite wel vergeten. En een blokje zie ik er ook inderdaad niet bovenuit komen.

Maar goed, moeilijke problemen zorgen voor creatieve oplossingen. Zo vond ik die blinkers op het water goed bedacht. Misschien kan voor dat plekje langs het water nog het een en ander verder uitgewerkt worden bijvoorbeeld. Dus een beetje spelen met die 2 locaties. En verder, qua thema's en combinaties... doe gek. Voor zover het budget het toelaat. Ik wil best met ideeën komen. :p

Het was een SUPER weekend!, voor het eerst mogen meehelpen opbouwen van een vuurwerkshow, helemaal tegek!:D

Allemaal bedankt voor de gezellige dag.

Foto`s van de opbouw

IMG_3609.jpg

IMG_3610.jpg

IMG_3614.jpg

IMG_3615.jpg

IMG_3619.jpg

Actie foto van mezelf.
IMG_3621.jpg

IMG_3623.jpg

IMG_3627.jpg

IMG_3630.jpg

IMG_3631.jpg

IMG_3632.jpg

IMG_3633.jpg

IMG_3637.jpg

IMG_3639.jpg

IMG_3641.jpg

IMG_3642.jpg

Leuk zo`n showtje, maar het geeft altijd zo`n rommel.:p

IMG_3650.jpg

IMG_3651.jpg

IMG_3652.jpg

IMG_3653.jpg

IMG_3654.jpg

En de film met een aantal beelden van de opbouw.

Iedereen heeft het over Themas. Maar is dat niet de afgelopen 3 jaar al gedaan?
Volgend jaar weer mannen. Je moet ook eens afwisselen anders word het straks weer saai omdat je al weet wat er staat te gebeuren.

Ten eerste:

Mijn complimenten aan Original en iedereen die heeft meegeholpen aan deze show op welke manier dan ook:) De show liep strak en was een echte Original ''raggen'' show. Thema's, leuk, maar ik vind dat Original een eigen stijl heeft waar ze trots op kunnen zijn. Want als ik naar een vuurwerkshow ga, kom ik er 1) voor de schoonheid van het vuurwerk en 2) voor de KICK. En voor het 2e ben je altijd op de juiste plek als je een show van Original gaat bekijken.

Ik heb ook nog een vraag aan de bouwers/medewerkers:

Hoeveel bommen blijven er nou gemiddeld achter in de buis per show? Want dat lijkt me een vervelende taak om die bommen er tussenuit te vissen....

grtz

@ firecrack-r het is natuurlijk de bedoeling dat je alles de lucht inknalt.
maar er kunnen vele dingen gebeuren waardoor er iets blijf staan,
om een paar voor beelden te noemen ...onsteker die weigerd pof de pyroclock slaat uit/af. of er is vlak voor de show een draad uit de aansluit kast gelopen.
uiteraard probeer je dit te voorkomen.

Back
Bovenaan