[Freakactie 2020] BredaVuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben inderdaad net als vorig jaar de afgelopen maanden al veel geïnvesteerd in CAT 1, wat we voornamelijk altijd verkochten in de winkel en in mindere maten de website. Dit vuurwerk zouden we geleverd krijgen met onze CAT 2 orders. Dit gaan we nu natuurlijk a.s.a.p. laten afsturen. En gelukkig kunnen wij nog iets verkopen en jullie nog iets afsteken. Een hele kleine mini pleister op enorme kater van gisteren.

Wat betreft CAT1 gaan we uitzoeken of we het enkel in de winkel verkopen of ook verkopen middels een website.

We houden jullie, net zoals over de afhandeling van de orders, op de hoogte.

Ik hoorde dat er ook winkels gebruik maken van de mogelijkheid om het vuurwerk in België uit te leveren. Is dit wellicht een idee voor jullie? Dan zit je ook niet gebonden aan die drie verkoopdagen en is het toch mogelijk om (een deel van) de orders uit te leveren.

Ik hoorde dat er ook winkels gebruik maken van de mogelijkheid om het vuurwerk in België uit te leveren. Is dit wellicht een idee voor jullie? Dan zit je ook niet gebonden aan die drie verkoopdagen en is het toch mogelijk om (een deel van) de orders uit te leveren.
En dan op de terugweg gepakt worden door de wouten en alles kwijt zijn? Mij niet gezien, ik laat het liever een jaartje veilig en droog bij Cees staan.

Ik denk dat iedereen wel kan bepalen voor zichzelf of hij/zij deze optie wel of niet zou kiezen als die er was. Technisch gezien zou het wel kunnen volgens mij, of het praktisch haalbaar is vraag ik mij af.

Absoluut, iedereen moet het zeker zelf weten.
Ik bedoel alleen maar dat ik persoon lijk het risico niet wil lopen.
Als je het vuurwerk bij Cees laat staan heb je volgend jaar een nog grotere collectie(als je volgend jaar nog meer besteld dan hé).
En als je toch bereid zou zijn naar België te rijden kun je daar toch wat vuurwerk scoren...?
Maar goed, ik kan ook niet in andermans portemonnee kijken, dus als je hele budget weg is dan is dat wel echt klote..

Volgens mij heeft van de Horst geen winkel in België en helemaal al geen bunker opslag daar of vuurwerkverkoop vergunning.

Mocht je mogen kiezen om het een jaar te laten staan zal ik daar zeker voor kiezen. Ik heb altijd het volste vertrouwen in deze winkel gehad. En dat zal voorlopig ook zo blijven. En in deze bunkers ligt het kurkdroog en dat zal de uitwerking ten goede komen schat ik. Voor een freak winkel is het denk ik ook het beste om de spullen een jaar te laten staan. Ze hebben daar andere kosten dan een reguliere winkel .

Volgens mij heeft van de Horst geen winkel in België en helemaal al geen bunker opslag daar of vuurwerkverkoop vergunning.

Dat lijkt me ook niet, maar wellicht wel connecties aangezien Breda zowat in België ligt. Heb begrepen dat andere winkels dit ook indirect doen, dus inderdaad via iemand anders z'n bunker etc. Opzich heb je ook niet veel ruimte nodig omdat je het over 40 dagen kan verspreiden. Het is ook net zo legaal als wanneer je het in Nederland zou halen aangezien het bezit niet verboden is.

Dat lijkt me ook niet, maar wellicht wel connecties aangezien Breda zowat in België ligt. Heb begrepen dat andere winkels dit ook indirect doen, dus inderdaad via iemand anders z'n bunker etc. Opzich heb je ook niet veel ruimte nodig omdat je het over 40 dagen kan verspreiden. Het is ook net zo legaal als wanneer je het in Nederland zou halen aangezien het bezit niet verboden is.

Daar kan je een boom over opzetten. Volgens de Belgische wet mag je maar 1kg SAS per klant meegeven. Een beetje NL box gaat daar dik overheen. Kan je oplossen, maar vergt veel administratie (ADR formulier).

Iemand inmiddels al verder gekomen? Of wat gehoord van Breda vuurwerk? Anders moet ik even mijn spam doorspitten ��

Ik heb ook nog niks gehoord. Maar ik weet dat we gewoon nog even geduldig moeten zijn. Vanuit fanatiek enthousiasme waren veel van ons altijd al "behoorlijk" ongeduldig. En na vrijdag de 13e is er ook nog eens allerlei stress bij gekomen, al dan niet in combi met minder slaap... Anyway, ik zie genoeg redenen om er op te vertrouwen dat Breda Vuurwerk werkt aan een goede oplossing. En daar zullen ze ons vast snel over informeren.

Ik heb ook nog niks gehoord. Maar ik weet dat we gewoon nog even geduldig moeten zijn. Vanuit fanatiek enthousiasme waren veel van ons altijd al "behoorlijk" ongeduldig. En na vrijdag de 13e is er ook nog eens allerlei stress bij gekomen, al dan niet in combi met minder slaap... Anyway, ik zie genoeg redenen om er op te vertrouwen dat Breda Vuurwerk werkt aan een goede oplossing. En daar zullen ze ons vast snel over informeren.

Direct na het verbod, op vrijdag 13 november, hebben wij een update gestuurd per e-mail naar al onze klanten. Naar verwachting sturen wij vandaag een nieuwe e-mail met het vervolg. Daarin kan men hun voorkeur opgeven. Zoals eerder aangegeven doen wij er alles aan om het goed voor iedereen af te handelen. De complexiteit zit 'm voor nu wel dat wij het grotendeels al het vuurwerk al hebben ingekocht en zelfs al hebben opgeslagen. Uiteraard hopen wij dan ook dat een freaks bestellingen volgend jaar komen ophalen. Maar alle uitleg volgt in de mail.

Laatst bewerkt:
OK, goed om te weten, want ik heb geen email gehad. Ik benader jullie even direct, buiten dit forum om.

Dank wederom voor jullie snelle reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan