[Freakactie 2020] BredaVuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel mooi antwoord van Breda, echt complimenten! Het lijkt me niet niks om door het slijk te worden gehaald als je flinke kortingen aan het geven bent en probeert je best te doen om je klanten tevreden te houden. Erg sterk ook om een tipje van de sluier te geven welke bizarre verzoeken en eisen jullie krijgen van de 'freaks'. Mogelijk dat emotie teveel meespeelt op zo'n moment, maar chapeu voor jullie houding en reactie. Vorig jaar hier erg goed geholpen, dit jaar al voldoende adressen om langs te gaan maar vind deze winkel zeker een aanrader. Qua logistiek van uitgifte mijn beste ervaring tot nu toe.

Ik zou graag nog willen benadrukken dat het verhaal van de betreffende winkelier, echt wel een goed beeld geeft van hoe sommige klanten zich opstellen. Het te pas en te onpas verplaatsen van afhaaltijden, is voor winkeliers een ware ellende. Veel klanten begrijpen dat niet, want het vuurwerk ligt toch gewoon in de bunker?! Niet wetende dat er enorme logistieke processen aan voorafgaan.
Als verkoper zit je als het ware in een spagaat. Wijs je teveel eisen af, dan zorgt het voor negatieve aandacht en kan het gevolgen in de winkel geven. Klanten maken er namelijk soms een enorm circus van en dat kost tijdens de verkoopdagen veel te veel tijd. Tevens kan er een kettingreactie aan fouten ontstaan. Geef je wel toe aan alle eisen, dan verwacht ook gelijk iedereen dat het mogelijk is en ben je alsnog idioot veel tijd kwijt. Tevens is ook dit gewoon foutgevoelig, want het is handwerk. Linksom of rechtsom zorgt het gewoon al snel voor problemen en kan een winkelier het voor zichzelf nooit goed doen.

Uit ervaring weet ik dat winkeliers echt wel bereid zijn om mee te denken. Kans van slagen is het grootst door langs te gaan en de situatie uit te leggen. Lukt dat niet, bel dan even. De letterlijke toon tijdens het gesprek doet wonderen. Dit is via de mail of app niet over te brengen en met een paar foute woordkeuzes kan het al snel bot overkomen. Benader de winkelier met respect, dan krijg je dat vaak ook netjes terug.

Succes met de verkoop en freaks succes met de aankopen.

Ik heb - voordat winkels uit eigen beweging acties opzetten - ooit eens zelf het voortouw genomen om in samenwerking met een winkel een actie op te zetten.

Dat kostte flink wat tijd en inzet. Het was stuitend om te zien hoe deelnemers reageerden op voorwaarden, of nog erger, men had het hoogste woord over iets dat voor hen geregeld werd, zonder dat er ook naar IETS voor gedaan hoefde te worden. Dit was niet goed, dat was niet goed. Het kwam ze letterlijk aanwaaien en dan nog niet tevreden zijn.

En die tendens is alleen maar erger geworden in de loop der jaren. Verwacht en eis alles, maar regel of doe zelf niks. De on-demand generatie...

Ik kan me de reactie van de winkel hier dan ook erg goed voorstellen.

Het is voor iedereen te hopen dat er winkels blijven die er ondanks de negativiteit mee door willen blijven gaan. Want anders wordt de hobby al snel onbetaalbaar.

Dat je bij een offerte geen honderden euro's korting krijgt op prijzen die al erg laag zijn is eerlijk gezegd ook wel te verwachten. Zoals eerder werd aangegeven, dan moet je kartonnen gaan afnemen. Toch snap ik de teleurstelling wel als het bij sommige freaks tegenvalt.

Hoe dan ook, een erg logisch en begrijpelijk verhaal van de mannen van BredaVuurwerk. Kom er al enkele jaren en niets anders dan lof. Tuurlijk, er kan wel eens wat beter maar is dat binnen bijna elk bedrijf niet zo? Uiteindelijk lossen ze het bij BredaVW altijd netjes op en die service (+het mooie assortiment natuurlijk) zorgt er dan ook voor dat ik jaarlijks graag terugkom (ondanks dat het redelijk ver rijden is :)).

Heel veel succes richting de verkoopdagen gewenst!

Mooi om de positieve reacties te lezen. Ook chapeau voor het eerlijke verhaal van vwbreda. Niet voor te stellen dat mensen soms dergelijk schandelijke berichten naar een winkelier durven te sturen. Laten we oppassen dat we niet in die negativiteit meegaan, want dan is het snel gedaan met de freakacties.

Het is al wel vaker vermeld, de winkeliers doen al zo ontzettend veel om ons van vuurwerk te voorzien van vaak bizar lage prijzen. Verwacht niet dat de winkelier dan ook nog een strikje om het doosje doet bij wijze van. Voor die prijs moeten wij het de winkelier niet moeilijk gaan maken. Staat de prijs mij niet aan, even goeie vrienden, maar dan laat ik het product staan. Iemand anders vindt het die prijs wel waard en dan is de winkelier alsnog van z’n product af. En vind ik het de prijs wel waard, winkelier blij met de centen en ik blij met vuurwerk voor een topprijs. Zo werkt het spelletje toch?

Wat een gezeik joh succes breda... dat jullie het nog zo netjes proberen te regelen met zn allen, t is ook niet snel goed hè? Succes dit jaar, bij iedereen crisis zo te lezen

Prima betoog van Breda. Ik herken er wel veel in. Met zoveel aanvragen kan er wel is wat mis gaan en is het eigenlijk onbegonnen werk om elke keer voor zenuwachtige freaks als wij wat te wijzigen. Precies de reden dat ik niet besteld heb nog. Die ophaaltijden die er nog zijn komen mij totaal niet uit en daarom maar niet het risico gelopen wel te bestellen en te hopen dat ze "het vast wel kunnen verzetten".

Wat ik mij nu wel af vraag: wij hebben het hier met z'n allen elke keer over de extra korting van een offerte die tegenvalt maar vuurwerkkoning zegt dat z'n offerte zelfs hoger uitvalt en dat dit bij meer mensen zo zou zijn? Hoe zit dat dan? Is dit gewoon een foutje geweest?

Ik kom al jaren bij breda vuurwerk in de nacht en dat bevalt prima.
De prijzen zijn prima en de service ook.
De communicatie op het forum in de aanloop van de freaksite,tja dat is wat minder,maar denk dat wij ook wat te veel verwachten.

Het draait niet alleen om ons namelijk.
We mogen blij zijn met zo,n winkel met zulke prijzen en assortiment.

Dit jaar bewust gekozen om alles hier te halen ivm covid.
De freakmiddag zal ik waarschijnlijk om deze reden ook overslaan dit jaar.
Ook al heb ik de jaren mooie prijzen gewonnen met de bingo:D

Ik heb het volste vertrouwen in deze mannen.

Allereerst enorm bedankt voor alle begripvolle reacties. Dat voelt goed.

Ondanks dat we aangeven niet in te gaan op reacties op ons betoog. Willen we wel even stil staan bij twee reacties over offertes. Reden? Dit heeft betrekking op onze actie die momenteel loopt en we willen misverstanden voorkomen.

Bedankt voor de oprechte reactie BredaVuurwerk. Die eerlijkheid kan ik enorm waarderen. Verder wellicht een advies voor de volgende keer: maak duidelijk dat er op bepaalde producten geen extra korting verwacht kan worden, ook niet met een offerte. Dat voorkomt miscommunicaties of teleurgestelde reacties.

Of bepaalde verwachtingen worden wat realistischer bijgesteld? Wij garanderen altijd een betere prijs dan de startprijzen van 1 oktober. Of het nu een 10tje of 100 euro is, dat kan verschillen. Het is namelijk niet zo dat een vaste set producten zich niet lonen om een offerte aan te vragen. Er zijn zoveel variabelen die meespelen, bijvoorbeeld het bedrag waarvoor je een offerte indient. Betreffen het volle kartonnen of 100 verschillende cakes. Koopt iemand voor 700 of 15000 euro. Hoe complex, groot, klein of makkelijk de bestelling ook is, het loont altijd! En al krijg je 15 euro korting op je totaalprijs waarop we ook nog gratis vuurwerk weggeven, is dat toch mooi meegenomen. Schikt de prijs je niet, dan hebben wij vrijblijvend tijd aan gespendeerd, maar dat vinden wij niet erg. Nog steeds even goede vrienden.

Prima betoog van Breda. Ik herken er wel veel in. Met zoveel aanvragen kan er wel is wat mis gaan en is het eigenlijk onbegonnen werk om elke keer voor zenuwachtige freaks als wij wat te wijzigen. Precies de reden dat ik niet besteld heb nog. Die ophaaltijden die er nog zijn komen mij totaal niet uit en daarom maar niet het risico gelopen wel te bestellen en te hopen dat ze "het vast wel kunnen verzetten".

Wat ik mij nu wel af vraag: wij hebben het hier met z'n allen elke keer over de extra korting van een offerte die tegenvalt maar vuurwerkkoning zegt dat z'n offerte zelfs hoger uitvalt en dat dit bij meer mensen zo zou zijn? Hoe zit dat dan? Is dit gewoon een foutje geweest?

Tegenvallen is natuurlijk persoonlijk. Maar zoals wij garanderen, valt een offerte valt altijd lager uit dan de prijzen de we op 1 oktober in de website hadden staan. Is dat niet het geval dan is het een fout. Zoals ik schreef in mijn verhaal. Wij hebben er helemaal niets aan om een offerte op te stellen die hoger uitvalt. Dan neemt niemand ´m af en zijn wij een berg tijd kwijt.

Soms staan zijn er geen freakprijzen ingevuld op de aanvraag, wij zetten dan de huidige prijzen erbij die op de site staan. Men hoeft dan absoluut niet te denken dat wij dan een offerte opstellen op basis van de huidige freakprijzen. Een offerte stel je op basis van je inkoopprijs. En geloof mij, al stond je winkelmandje 1 oktober op 1000 en nu 1100 of desnoods op 2000. Dat heeft nul komma nul effect op het bedrag wat wij je bieden. Offertes stel je op op basis van je inkoopprijs en voor jullie geruststelling het komt altijd onder de prijzen van 1 oktober uit. Het is dus altijd goedkoper!

Wat een gezeik joh �� succes breda... dat jullie het nog zo netjes proberen te regelen met zn allen, t is ook niet snel goed hè? Succes dit jaar, bij iedereen crisis zo te lezen

Gek he dat er steeds minder winkels met liefhebber acties zijn.

Voor de rest een prima winkel.
Ik heb er 1 x besteld en dat is prima gegaan en de problemen die ik had zijn prima opgelost.

En het jaar er na 2 dikke prijzen gewonnen en die mocht ik gewoon afhalen ook al had toen niets besteld.
Ik voelde mijzelf verlegen, maar het was geen probleem.
Gewoon een top winkel!

Laatst bewerkt:
Duidelijke reactie vanuit Vuurwerk Breda hoor :D Ik ken de heren ook eigenlijk niet anders dat men heel erg veel willen doen voor de liefhebbers en dat blijkt maar weer.
Veel succes met de verkoop iig!

Rolf en Luuk, bedankt voor de keurige mail die ik heb mogen ontvangen.
Zo zie je maar weer zoals jullie zelf aangeven dat een goed gesprek meer oplevert!!!

Voor mij is hiermee de kous af.

Voor de bestellers veel plezier met het afhalen van het vuurwerk bij deze winkel, ik merk dat het ze hoog zat en dat is nimmer mijn bedoeling geweest!!!

Ik bestel nu voor de 3e keer ook bij Bredavuurwerk, 1e jaar was er helaas een produkt afgekeurd en kreeg ik een soortgelijke vervanger, deze was niet naar mijn zin en toen kreeg ik een meer dan riante tegoedbon om zelf wat leuks uit te zoeken. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik terugkeer als klant.
Team van Bredavuurwerk zijn kanjers die zorgen dat iedereen een leuke afsluiter van het jaar heeft.
Ga zo door!!

Zoals gewoonlijk mijn bestelling weer geplaatst bij Bredavuurwerk.
Ik begrijp de reactie van sommige leden en begrijp compleet de reactie van Bredavuurwerk.
Je moet niks jongens je mag er bestellen!
Ben blij dat deze prettige sociale en begane aanbieder van vuurwerk zich zo opstelt en bijvoorbeeld een transbomber aanbied voor 75 euro ipv de 130 die je in de winkel mag betalen op de verkoopdagen.
Dus laten we stoppen met het Nederlandse gezeur om meer korting terwijl dit aanbieden niet eens hoeft maar meer een gebaar voor ons liefhebbers is door liefhebbers!

Laatst bewerkt:
Vind het veruit al triest dat de mannen al uberhaubt z'n reactie moet gaan plaatsen voor een paar huichelaars, misschien zelf eens achter de oren gaan krabben waar je in godsnaam mee bezig bent als je dit soort mails gaat sturen naar een top winkel. Niet al te min toch een keurig en top bericht van bredavuurwerk!

Vraagje, heb je hier zelf daadwerkelijk vuurwerk besteld of wil je je alleen maar melden met een tekstuele bijdrage zonder verdere inhoudelijke onderbouwing of kennis van zaken.

Desalniettemin bedankt voor de input.....

Moderatoren van mij mogen mijn berichten en de reacties die hierop volgden verwijderd worden om de rust terug te laten keren. Het probleem is keurig opgelost dus verdere correspondentie in dit topic is overbodig!!

Back to reality.

Vind het veruit al triest dat de mannen al uberhaubt z'n reactie moet gaan plaatsen voor een paar huichelaars, misschien zelf eens achter de oren gaan krabben waar je in godsnaam mee bezig bent als je dit soort mails gaat sturen naar een top winkel. Niet al te min toch een keurig en top bericht van bredavuurwerk!

Mooie reactie Bredavuurwerk. Goed om een inkijkje te geven in de realiteit van het ondernemen en de moeite die jullie altijd in de freakacties stoppen. Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen bij jullie en vind het dan ook treurig om te lezen dat anderen zich geroepen voelen om direct met harde kritiek te komen. Uiteraard zal er wel een kern van waarheid in zitten maar om het op deze manier te uiten vind ik niet gepast. Iedereen doet zijn best en waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Gelukkig lossen jullie dat dan ook vaak hartstikke goed op.

Heel veel succes met de verkoop dit jaar! Ik hoop dat mensen ook beseffen dat er, zeker in deze tijd, belangrijkere zaken zijn dan een paar procent extra korting.

Vraagje, heb je hier zelf daadwerkelijk vuurwerk besteld of wil je je alleen maar melden met een tekstuele bijdrage zonder verdere inhoudelijke onderbouwing of kennis van zaken.

Desalniettemin bedankt voor de input.....

Moderatoren van mij mogen mijn berichten en de reacties die hierop volgden verwijderd worden om de rust terug te laten keren. Het probleem is keurig opgelost dus verdere correspondentie in dit topic is overbodig!!

Back to reality.

Of juist niet, want zo lees je juist dat Breda het prima oplost voor iedereen toch? :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan