Filmen met een mobiele telefoon

Mijn Galaxy S21FE lijkt in 4k te haperen sinds een paar maanden.
Nu heb ik op Google gevonden dat opstarten in de "Veilige Modus" alle andere appst uitschakelt voor meer rekencapaciteit en lijkt het niet voor te komen. Tip voor iedereen met een Galaxy smartphone die met oudjaar wil gaan filmen.

Ga ik dit jaar ook doen.
Enige waar ik last van heb met het filmen op iphone 14pro is die verdomde lensflare.

Iphone 13 ook last van. Ga je niet wegkrijgen en ik irriteer mij er ook mateloos aan! Zit er echt over te denken om een Iphone 11 64gb te kopen voor enkel vuurwerk... Beelden zijn perfect daar.

ja die heb ik ook en is bloed irritant.. alleen het geluid irriteer ik me nog meer aan dus dat is eerst aan de beurt om iets te veranderen.

Hier heb je vast wat aan:

Instellingen IQ7 op stand 4 op 120 graden. Afgelopen jaar stand 5 gebruikt, maar vond het nét niet. Stand 4 geeft het geluid net iets prettiger weer.

Tip: De Zoom IQ7 voor de Iphone. Wij hebben deze vergeleken met de Rode Stero Videomic Pro Rycote en de verschil is zeer klein! Als je geïntereseerd bent kun je altijd een pb'tje sturen.

En een vergelijking mocht je interesse hebben:

Iphone 13 - check
DJI Osmo mobile SE - check
Zoom IQ7 MS - check
Zoom WSU-1 - check

Normaal film ik alles uit de losse pols, maar dat wil ik ook dit jaar met een gimbal proberen. Verder dank voor de tips voor de MIC, deze is net besteld op Amazon met de windkap.

Hoe hebben jullie hem gedraait als je gaat filmen? Maakt het ook nog uit welke naar voren luisterd?

Gisteren heeft bezoek van mijn buren gefilmd, ik weet er zelf weinig van maar hij kon het mij niet toesturen via whatsapp omdat het langer als 4min duurde !?
Nu heeft hij het wel geupload op YT maar ik zou deze video ook graag op mijn eigen kanaal willen zetten.
Is er een mogelijkheid om die video op mijn telefoon te krijgen ??

Gisteren heeft bezoek van mijn buren gefilmd, ik weet er zelf weinig van maar hij kon het mij niet toesturen via whatsapp omdat het langer als 4min duurde !?
Nu heeft hij het wel geupload op YT maar ik zou deze video ook graag op mijn eigen kanaal willen zetten.
Is er een mogelijkheid om die video op mijn telefoon te krijgen ??

Even via wetransfer ofzo sturen, whatsapp downgrade anders de kwaliteit mega.

Ga een youtube kanaal starten en wil met de hand gaan filmen met mijn Samsung s23.
Nu begreep ik al dat ik hem op 60 FPS moet zetten en HDR, bij mij zegt die HDR10+? Is dat wat jullie bedoelen? En Auto fps moet dat aan staan? En met de hand filmen kan misschien toch onhandig zijn, dus stel ik koop een statief , wat raden jullie aan? Een gimbal of gewoon een normale drie poot statief?

Er zit best al een hele goede stabilisator in de s23 dus een gimbal zou wel kunnen, maar is niet nodig. kijk anders even in het immortal gold topic, daar staat mijn filmpje van afgelopen oud en nieuw. Dat is gewoon met de hand gefilmd met een s23 met gewoon standaard instellingen voor het filmen.

Er zit best al een hele goede stabilisator in de s23 dus een gimbal zou wel kunnen, maar is niet nodig. kijk anders even in het immortal gold topic, daar staat mijn filmpje van afgelopen oud en nieuw. Dat is gewoon met de hand gefilmd met een s23 met gewoon standaard instellingen voor het filmen.

Thanks voor je reactie!

Btw filmpjes worden als HEVC formaat opgeslagen.. dat werkt niet echt chill met bewerking omdat je moet converteren etc,, dus ga hem op h.264 zetten...

Ga een youtube kanaal starten en wil met de hand gaan filmen met mijn Samsung s23.
Nu begreep ik al dat ik hem op 60 FPS moet zetten en HDR, bij mij zegt die HDR10+? Is dat wat jullie bedoelen? En Auto fps moet dat aan staan? En met de hand filmen kan misschien toch onhandig zijn, dus stel ik koop een statief , wat raden jullie aan? Een gimbal of gewoon een normale drie poot statief?

Ik film met een S22 in een gimbal, op UHD 30Hz, 60Hz is handig voor bijvoorbeeld autosport of snelle bewegingen, voor vuurwerk merk ik dat 30Hz genoeg is, ook qua grootte van bestanden een voordeel.
Kijk vooral eens op mijn Youtube kanaal voor de resultaten.
Hier een film van Fallas:

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan