Komkommer
VWC lid
En zojuist online gekomen, het handhavings plan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon doordrukken zoals vele burgemeesters ook doen in ons landEr zijn zaken die we samen met VuurwerkCheck oppakken, maar zij hebben ook een eigen rol en positie in het behartigen van de belangen van winkeliers. Als liefhebbersverbond hebben we daar een andere positie in, maar vertrouw erop dat de lijnen kort zijn en we nauw met elkaar samenwerken. De lobbyist in Den Haag is daar een voorbeeld van, deze gaat de komende weken vol gas. En ook als HVLV werken we nog aan diverse initiatieven, dus ze zijn zeker nog niet van ons af!
De laatste zin blijft dan toch wel bijzonder in de brief van 8 mei 2026:En zojuist online gekomen, het handhavings plan.
De voorhang is op 31 maart afgerond, dus netjes op tijd. Daarna ingediend bij de RaadDe laatste zin blijft dan toch wel bijzonder in de brief van 8 mei 2026:
"De planning is erop gericht het besluitper 1 augustus 2026 in werking te laten reden, zodat het verbod op consumentenvuurwerk kangelden voor de jaarwisseling van 2026/2027. In dat kader is afronding van de voorhangprocedure in maart van belang."
Dat zou betekenen dat er inmiddels in ieder geval al 2 maanden vertraging zou zijn opgetreden.
@HVLV: hebben jullie enig idee wat deze vertraging voor gevolgen zou kunnen hebben? En het is natuurlijk niet raar om te bedenken dat de vertraging nog groter gaat worden want een behandeling heeft nog steeds niet plaatsgevonden.
Klopt!De voorhang is op 31 maart afgerond, dus netjes op tijd. Daarna ingediend bij de Raad
Van State. Dus vooralsnog alles op schema, derde week juni moeten de besluiten vallen om op 1 juli te publiceren en 1 augustus in werking te treden. Komende weken dus wel cruciaal.
Oke, ik werd getriggerd omdat het nu in de brief van 8 mei staat. Dat vond ik nogal vreemd.De voorhang is op 31 maart afgerond, dus netjes op tijd. Daarna ingediend bij de Raad
Van State. Dus vooralsnog alles op schema, derde week juni moeten de besluiten vallen om op 1 juli te publiceren en 1 augustus in werking te treden. Komende weken dus wel cruciaal.
Ik denk dat de ambtenaar de tekst niet heeft aangepastOke, ik werd getriggerd omdat het nu in de brief van 8 mei staat. Dat vond ik nogal vreemd.
liever spijt van de dingen die je wel hebt gedaan dan spijt van wat je niet hebt gedaa.Wat ik me dan afvraag... op welk moment leek dit je een goed idee?
Al snap ik de initiële behoefte om 'toch wat te stoken te hebben'. Maar 4k![]()
liever spijt van de dingen die je wel hebt gedaan dan spijt van wat je niet hebt gedaa.

Afgelopen vrijdag is er in de 2e kamer schriftelijk overleg geweest. Hieronder de link naar het document:
GL-Pvda & Pvdd is helemaal in jubel stemming en is blij dat de verkoop van explosieven eindelijk gestopt wordt…
Korte aantekeningen vergadering commissie Infrastructuur en Waterstaat / Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening (I&W/VRO) van 26 mei 2026
35386, P
Brief van de staatssecretaris van I&W ter aanbieding van het ontwerpbesluit houdende vaststelling van het tijdstip van inwerkingtreding van de Wet veilige jaarwisseling; Initiatiefvoorstel-Klaver en Ouwehand Wet veilige jaarwisseling
De commissie stelt voor op 2 juni 2026 over het concept-koninklijk besluit tot inwerkingtreding van de Wet veilige jaarwisseling te stemmen.
De commissie verzoekt de griffie om de antwoordbrief op de uitgaande brief van de vaste commissie voor I&W van de Tweede Kamer over dit onderwerp te laten circuleren onder de commissieleden zodra deze beschikbaar is.
@HVLV het is wat stil vanuit jullie kant… nog andere updates of nieuws?
www.instagram.com
We komen later weer met een update hier hoor. Over onze website gesproken, we hebben de nieuwe website live gezet. We moeten nog wat content plaatsen en kleine tweaks doen, maar we konden niet langer wachten met de nieuwe website online te zetten.Op dit forum wordt het minder snel gepost dan op de bekende socials.
De eigen HVLV website vind ikzelf niet zo up to date, dus ik lees het meestal eerder op Facebook & Instragram.
Er zijn dus niet persé echte 'updates' maar wel berichtgeving vanuit onder andere HVLV.
![]()
Stichting HVLV
Stichting HVLV. 7.285 vind-ik-leuks · 584 personen praten hierover. Het Vuurwerk Liefhebbers Verbondwww.facebook.com
![]()
vuurwerkmedianl_ • Instagram photos and videos
4,088 Followers, 5,363 Following, 1,410 Posts - See Instagram photos and videos from @vuurwerkmedianl_www.instagram.com
We komen later weer met een update hier hoor. Over onze website gesproken, we hebben de nieuwe website live gezet. We moeten nog wat content plaatsen en kleine tweaks doen, maar we konden niet langer wachten met de nieuwe website online te zetten.
Haha, geen zorgen. We zagen het ook niet als verwijt. Thanks!Het is zeker geen verwijt, jullie inzet wordt zeer gewaardeerd!
Ik post alleen vanuit mijn zienswijze en dat is dat ik berichtgeving eerder tegen kom op bovengenoemde socials.
Bedankt voor de update vanuit jullie kant en ook proficiat met de live zetting van de nieuwe website.![]()