Komkommer
VWC lid
En zojuist online gekomen, het handhavings plan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon doordrukken zoals vele burgemeesters ook doen in ons landEr zijn zaken die we samen met VuurwerkCheck oppakken, maar zij hebben ook een eigen rol en positie in het behartigen van de belangen van winkeliers. Als liefhebbersverbond hebben we daar een andere positie in, maar vertrouw erop dat de lijnen kort zijn en we nauw met elkaar samenwerken. De lobbyist in Den Haag is daar een voorbeeld van, deze gaat de komende weken vol gas. En ook als HVLV werken we nog aan diverse initiatieven, dus ze zijn zeker nog niet van ons af!
De laatste zin blijft dan toch wel bijzonder in de brief van 8 mei 2026:En zojuist online gekomen, het handhavings plan.
De voorhang is op 31 maart afgerond, dus netjes op tijd. Daarna ingediend bij de RaadDe laatste zin blijft dan toch wel bijzonder in de brief van 8 mei 2026:
"De planning is erop gericht het besluitper 1 augustus 2026 in werking te laten reden, zodat het verbod op consumentenvuurwerk kangelden voor de jaarwisseling van 2026/2027. In dat kader is afronding van de voorhangprocedure in maart van belang."
Dat zou betekenen dat er inmiddels in ieder geval al 2 maanden vertraging zou zijn opgetreden.
@HVLV: hebben jullie enig idee wat deze vertraging voor gevolgen zou kunnen hebben? En het is natuurlijk niet raar om te bedenken dat de vertraging nog groter gaat worden want een behandeling heeft nog steeds niet plaatsgevonden.
Klopt!De voorhang is op 31 maart afgerond, dus netjes op tijd. Daarna ingediend bij de Raad
Van State. Dus vooralsnog alles op schema, derde week juni moeten de besluiten vallen om op 1 juli te publiceren en 1 augustus in werking te treden. Komende weken dus wel cruciaal.
Oke, ik werd getriggerd omdat het nu in de brief van 8 mei staat. Dat vond ik nogal vreemd.De voorhang is op 31 maart afgerond, dus netjes op tijd. Daarna ingediend bij de Raad
Van State. Dus vooralsnog alles op schema, derde week juni moeten de besluiten vallen om op 1 juli te publiceren en 1 augustus in werking te treden. Komende weken dus wel cruciaal.
Ik denk dat de ambtenaar de tekst niet heeft aangepastOke, ik werd getriggerd omdat het nu in de brief van 8 mei staat. Dat vond ik nogal vreemd.