Feitentopic: Officiële Status Vuurwerkverbod & Hulp (i.s.m. HVLV)

Durven jullie een schatting te maken van wat je straks kwijt bent aan kosten voor de vereniging en vergunningen en alle onkosten? Zeg maar alles zonder het vuurwerk erbij bedoel ik.
Vereniging kan ook al een bestaande buurtvereniging zijn die al kvk ingeschreven staat.

Leges gemeente circa 100-150 euro.

Inhuur externe partijen afhankelijk bij wie, en wat je inhuurt.
Stel je zou beveiliging nodig hebben, dan is er vaak een minimum inhuurtijd van xx aantal uren. Ook al zouden ze max een uurtje nodig zijn.

Offertes aanvragen bij partijen indien dit nodig is. Alles beschrijven in je plan en dit indienen bij de gemeente.

Gemeente kan aanvullende vragen hebben of een akkoord/afwijzing geven.

Dan alles definitief vastleggen bij inhurende partijen.

vaak vind een gemeente het prima als je na vergunningverlening nog de definitieve namen van externe inhuurpartijen doorgeeft.

Indien dit alles al nodig is, dat is de 1e vraag.
Zo is het globaal wel . Maar er komen nog wel meer papieren aan te pas voor risico evenement . Alleen weet niet waar je vandaan komt welke kant van het land . Bijvoorbeeld rotterdam . Krijg je al zo boekwerk wat je moet invullen . Dat de meeste er al geen zin meer in hebben en zo Zijn er nog meer gemeenten . Als er een plan geschreven moet worden en alle kosten haken de meeste toch af . Ehbo beveiling hek werk . Dan moet er ook een schouw plaats vinden ben ook benieuwd hoe ze dat gaan regelen .

Gisteren bij WNL waren schouten en pechtold aan tafel , die zeiden al dat ze geen vergunning gaan afgeven omdat het plan niet haalbaar is...

Rotterdam en delft hoef je iig geen vergunning aan te vragen, die krijg je niet..

Gisteren bij WNL waren schouten en pechtold aan tafel , die zeiden al dat ze geen vergunning gaan afgeven omdat het plan niet haalbaar is...

Rotterdam en delft hoef je iig geen vergunning aan te vragen, die krijg je niet..
Pechtold is toch van D66 die dus mede met dit plan gekomen zijn of ben ik nou gek? Dus nu hij burgermeester is draait hij zn kont om?

Sorry to say, maar ik denk dat je gelijk hebt met dat laatste, want het plan is bedacht door de christen unie.
Ja, dat klopt ik ben gek.

Maar ik meen dat ChristenUnie steun kreeg van de D66 bij de tot stand koming van dit plan.

Maar ik zal het wel verkeerd hebben

Het klinkt mij vooral als heel veel moeite met een kleine kans van slagen in de meeste gemeenten. En dat om 200 kilo vuurwerk te mogen afsteken op een veldje achteraf, de meeste freaks hier lachen om 200 kilo, 10 compound en je bent er al.

Nee, dit wordt een kansloos verhaal en ik doe er zeker niet aan mee. Ga gewoon lekker voor mn deur afsteken en merk wel wat er dan gebeurt.

Het klinkt mij vooral als heel veel moeite met een kleine kans van slagen in de meeste gemeenten. En dat om 200 kilo vuurwerk te mogen afsteken op een veldje achteraf, de meeste freaks hier lachen om 200 kilo, 10 compound en je bent er al.

Nee, dit wordt een kansloos verhaal en ik doe er zeker niet aan mee. Ga gewoon lekker voor mn deur afsteken en merk wel wat er dan gebeurt.
Beter iets dan niets toch? Ben ook pessimistisch qua regelgeving, maar mocht het toch lukken kan het in toekomst misschien verruimd worden

Wat is eigenlijk het verschil tussen dit feiten topic en het speculatie topic?. Hier wordt minstens net hard gespeculeerd. In beide draadjes eigenlijk zelfde discussies. Wellicht dat de mods hier wat duidelijkheid in kunnen scheppen?

Dat is toch geweldig. Hoop dat de burgemeester hier hetzelfde gaat roepen. Scheelt mij een hoop papierwerk en gezeik. En dan kan ik gewoon stoken zonder dat iemand mij kan verwijten dat er een alternatief is/was.

Wat een flut plan..zoals verwacht gaan meer burgemeesters dit afwijzen.
Bruls liep gisteravond ook al te janken op de radio samen met die van Arnhem geloof ik. Burgemeesters die nu al de kint tegen de cribbe gooien en maar blijven zeggen dat een afsteekt en verkoop verbod volstaat. Ik begrijp het echt niet meer en vind het volkomen incapabele mensen die niet bereid zijn de grote gros hun afsteekt moment te gunnen

Bijgehouden startpost met de in topictitel genoemde "officiële status vuurwerkverbod" zou fijn zijn inderdaad, met bv overzicht van aanstaande datums, tijdpad, gaande ontwikkelingen etc

Back
Bovenaan