Wat denk je wat er was gebeurt als jij afgelopen jaarwisseling (niet met opzet) schade had veroorzaakt. Was je dan vrijuit gegaan? Natuurlijk niet, ook dan was je verantwoordelijk voor de schade die je hebt veroorzaakt. Dat is straks niet anders!
Waar haal je het vandaan dat een show straks zo duur wordt dat je beter een schietbedrijf kunt laten komen? Weet je wat een professionele vuurwerkshow überhaupt kost? Er komen met het plan van vuurwerkverenigingen vast wat kosten bij, maar de grootste kostenpost blijft gewoon het vuurwerk. Ik weet niet of je straks ineens wel moeite hebt om geld uit te geven aan vuurwerk?
Je gaat er al vanuit dat straks elke importeur en elke winkelier verdwijnt in Nederland. Op basis waarvan?
@Vuurwerkfeestje NL geeft aan gewoon door te gaan, en zo zullen er meer zijn. Er zal echt wel verandering komen in winkeliers en importeurs die stoppen. Maar laten we vooral aan hunzelf vragen hoe ze denken door te gaan (of niet) en dat niet zelf voor ze te gaan invullen.
Wat ik de laatste tijd heel veel zie, en ik denk ook dat daar de irritatie wat uitkwam bij een deel van de leden, is dat hier heel veel geroepen wordt op basis van eigen aannames. Zoals ik eerder wel heb genoemd: luchtfietserij.
Vanalles wordt er met de haren bijgesleept om maar tegen dit voorstel van vuurwerkverenigingen te zijn. Gebaseerd op aannames, feitelijke onjuistheden, verdraaiingen etc. Exact dit is wat jarenlang gedaan is door artsen, politiebonden, media, politieke partijen en andere organisaties om maar tegen vuurwerk te zijn!
Ironisch toch? We hebben allemaal de buik vol van de bagger waar we al jaren mee te maken hebben, maar doen nu precies hetzelfde als het gaat om vuurwerkverenigingen.
En ik snap dat dat komt vanuit frustratie, woede en teleurstelling over het aankomende vuurwerkverbod. Maar laten we het wel gewoon bij de feiten houden die bekend zijn en ons niet verlagen tot het niveau wat we gewend zijn van sommige politieke partijen en de media.
De branche, de verenigingen en verbonden en de liefhebbers moeten laten zien dat ze constructief met de nieuwe werkelijkheid om kunnen gaan. En daarbij kunnen we elkaar helpen! Met modder gooien wordt niemand geholpen.