Fallas 2024 [Wie gaan er]

Spijtig voor ons maar verschrikkelijk voor de getroffenen. Niet meer dan logisch dat er een periode van rouw is nu. Zeker gezien iedereen zich al aan het opwarmen was voor het mooiste festival.

Onze gedachte zijn bij de nabestaanden

Wat een vreselijk nieuws zeg, wat een ellende daar. Zoveel overleden mensen en de rest van de ellen, verschrikkelijk. Snap de keus om alles te annuleren zeer zeker.

Wel balen, nu maar eens kijken of het valt te annuleren en anders gaan we gewoon alsnog die kant op want het blijft verder ook een prachtige stad natuurlijk.

Zolang er geen negatief reisverbod is valt het niet onder je verzekering. Dus we gaan gewoon die kant op en maken er het beste van.

Wat een vreselijk nieuws zeg, wat een ellende daar. Zoveel overleden mensen en de rest van de ellen, verschrikkelijk. Snap de keus om alles te annuleren zeer zeker.

Wel balen, nu maar eens kijken of het valt te annuleren en anders gaan we gewoon alsnog die kant op want het blijft verder ook een prachtige stad natuurlijk.
Ik neem aan dat niet de complete festival word geannuleerd maar alleen de aan komende 3 dagen? Verschrikkelijk wat er is gebeurd.

Ik neem aan dat niet de complete festival word geannuleerd maar alleen de aan komende 3 dagen? Verschrikkelijk wat er is gebeurd.

Klopt, enkel de komende 3 dagen is er een periode van rouw afgekondigd en gaan de activiteiten niet door. Maar wij vliegen morgen ochtend naar Valencia.

Klopt, enkel de komende 3 dagen is er een periode van rouw afgekondigd en gaan de activiteiten niet door. Maar wij vliegen morgen ochtend naar Valencia.

Klopt, las net dat de Desperta en Crida op 1 maart gehouden worden. Weet niet of dit al officieel bevestigd is.

Het kan wel eens een hele magere editie worden….

Burgemeester Catala vanmiddag over het verdere verloop van las Fallas:

«Está claro que este año las Fallas van a ser distintas para nosotros». «La semana que viene nos sentaremos a ver cómo reajustamos el calendario de Fallas. Ahora estamos de duelo», agrega.

Via Google translate:

"It is clear that this year the Fallas are going to be different for us." "Next week we will sit down to see how we readjust the Fallas calendar. Now we are grieving," she adds.

Bron: lasprovincias.es

Op weg naar Valencia, benieuwd hoe het daar nu is.
Wat een vreselijke situatie met die brand, alle Facebook pagina's gaan nu over inzamelen en respect naar alle hulpdiensten.

Hopelijk zal de rest van het festival niet te veel aanpassingen krijgen al is het begrijpelijk dat ze e.e.a. in het teken stellen van die ramp.

Het kan wel eens een hele magere editie worden….

Burgemeester Catala vanmiddag over het verdere verloop van las Fallas:

«Está claro que este año las Fallas van a ser distintas para nosotros». «La semana que viene nos sentaremos a ver cómo reajustamos el calendario de Fallas. Ahora estamos de duelo», agrega.

Via Google translate:

"It is clear that this year the Fallas are going to be different for us." "Next week we will sit down to see how we readjust the Fallas calendar. Now we are grieving," she adds.

Bron: lasprovincias.es

Hoe ik hem lees gaat het puur om of het openingsweekend verplaatst gaat worden of helemaal geschrapt wordt. We gaan het wel horen…

Gisterochtend aangekomen in Valencia, hebben een heerlijke relaxte dag gehad. Zijn even naar de wijk geweest waar veel poppen gemaakt worden, blijft leuk om te zien. Verder veel op het terras in de zon gezeten.

Je merkt hier helemaal niets van de gebeurtenis, uiteraard zijn de festiviteiten afgelast, maar verder is het zoals altijd. Terassen zitten bomvol, erg druk in de stad, churros tenten die al overal staan en velen die al verkopen, verlichting wordt overal opgehangen. Geeft geen zekerheid voor het festival, maar wel erg goede hoop moet ik zeggen.

In de tussentijd aantal keer contact gehad met een van de jongens van Caballer, hij geeft aan dat er contact is geweest met de cityhal en dat het vanaf vrijdag gewoon doorgaat!

Dat is goed om te horen, wij hebben er ook wel vertrouwen in dat het door gaat allemaal. Wij vliegen vanavond weer naar huis, maar hebben echt heerlijke dagen gehad. Goed weer, lekker eten en de stad blijft geweldig. As zaterdag vliegen we hier weer heen en hopen dan gewoon ook van veel vuurwerk te kunnen genieten.

IMG_2777.jpg

Dat is goed om te horen, wij hebben er ook wel vertrouwen in dat het door gaat allemaal. Wij vliegen vanavond weer naar huis, maar hebben echt heerlijke dagen gehad. Goed weer, lekker eten en de stad blijft geweldig. As zaterdag vliegen we hier weer heen en hopen dan gewoon ook van veel vuurwerk te kunnen genieten.

Bekijk bijlage 80653

Dit ziet weer vertrouwd uit! Vrijdagochtend die kant op met goede hoop!

Heb zojuist pas mijn tickets geboekt, hopelijk gaan de shows vanaf dit weekend gewoon door. Anders heb ik een week de tijd om van Valencia te genieten, ook lekker. Ben 13 tot 20 maart aanwezig, vlieg met Transavia van Amsterdam en verblijf in een AirBnb. :handsup:

Nu hopen op zonnig weer met zomerse temperaturen :cool:

Heb zojuist pas mijn tickets geboekt, hopelijk gaan de shows vanaf dit weekend gewoon door. Anders heb ik een week de tijd om van Valencia te genieten, ook lekker. Ben 13 tot 20 maart aanwezig, vlieg met Transavia van Amsterdam en verblijf in een AirBnb. :handsup:

Nu hopen op zonnig weer met zomerse temperaturen :cool:

La crida is komende zondag en vanaf vrijdag gaat alles gewoon door!

Plannen zijn hier gewijzigd omdat ik nu alleen ga.
Verblijf in zelfde huisje van 6 tot en met 13 maart.
Met de auto van 27 jaar oud op pad, dat word nog wat.

Het lijkt dan toch allemaal goed te komen! Hoe erg het ook is wat er gebeurd is. Maar voor degene die het openingsweekend overgeslagen hebben vallen nu met de neus in de boter.

Laatst bewerkt:
Het lijkt dan toch allemaal goed te komen! Hoe erg het ook is voor degene die het openingsweekend overgeslagen hebben vallen nu met de neus in de boter.

Komend weekend gaat alsnog alles door dus, ontzettend tof. Gelukkig gaan wij zaterdag weer die kant op en zullen alles alsnog mee pakken dus, erg blij mee.

Back
Bovenaan