Eerste prioriteit blijft het behouden van ons traditie zoals we die nu kennen. Daar zijn we dag in, dag uit mee bezig. De lobbyist loopt ook nog steeds voor ons rond. Ook die kost geld.
DAT vind ik vreemd.
Ik heb jullie bericht ook op FB gezien,en toen iemand riep waarom wil je wel vechten voor dit kooien verbod ipv 1st tegen een totaalverbod,toen werd er door (ik vermoed door de schrijfwijze) iemand van jullie op gereageerd met een stukje tekst waarin stond dat het totaalverbod nu juridisch niet is tegen te gaan en dat jullie daarom verder in willen gaan op stoppen van het kooienverbod.
(in die trend is het geschreven,ik kan dat stukje nu niet zo opgraven op FB,dus verwoord het even zo)
Dan vraag ik me dus af als je op FB stelt dat het totaalverbod nu niet is aan te vechten,waarom zeggen jullie hier dan nu iets anders ?
Iets is of mogelijk of onmogelijk,dus op het ene medium iets typen en op een ander medium iets heel anders typen, over het zelfde, dat slaat in mijn ogen nergens op.
Nu krijgt niemand een rooie cent.
Dat is volgens mij niet helemaal waar.
De winkels hebben bij de importeurs spullen besteld en betaald,en nu MAG men (alsof je op je knieën moet) het gratis terug inleveren bij diezelfde importeurs.
Ik snap dat transport etc geld kost,maar helemaal fair vind ik het persoonlijk niet.
Importeurs hebben (denk ik) een grotere rol in dit verhaal,je faciliteert jouw klanten (de winkels) door ze producten te verkopen die ze moeten betalen voor ze het krijgen.
(daar ga ik tenminste wel vanuit,ik denk niet dat importeurs dit voorschieten)
Ligt dat risico van het vak niet bij de importeurs ipv bij de winkeliers ?
Ik zou zeggen van wel,dus als dat klopt waarom moet de klant van de importeur dan de dupe worden van een probleem wat is gemaakt in den haag en waar die importeur minder last van zal hebben dan de klant (lees winkelier) ?
Die importeur kan zijn spullen altijd elders kwijt in b.v. Duitsland of Belgie,en ik ga er vanuit dat hij ook daar geld vraagt voor zijn producten,dus als hij vuurwerk gratis terug krijgt en dat verkoopt in de buurlandenn dan maakt hij er 2x winst op.
Die winkelier kan nergens heen en kan fluiten naar de centen die hij heeft betaald voor zijn spullen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder wil ik in z'n algemeen nog kwijt dat ik jullie streven lovenswaardig vind,als het gaat om kromme dingen aan te vechten.
Wat ik niet begrijp is dat consumenten worden gevraagd om de hete aardappel uit het vuur te halen terwijl de importeurs de hete aardappel daar graag uit willen hebben.
Ofwel simpel gezegd,waarom word de consumenten gevraagd om te betalen terwijl de importeurs "iets" meer te besteden hebben en er in de 1ste instantie ook meer baat bij hebben dat elke vorm van een verbod niet doorgaat ?
Nu willen jullie dus iets tegen houden waar de importeurs baat bij hebben,maar die gaan niet meebetalen,vermoedelijk omdat ze er geen heil in zien,dus waarom dan als hvlv de moeite doen en waarom ons vragen om geld ?