Einde van producten in kooi.

Ik heb inmiddels begrepen dat een importeur, ik zal de naam nog niet noemen… de klanten aanschrijft dat zij de kooi producten kostenloos kunnen retourneren. Een financiële vergoeding voor de artikelen is niet mogelijk

Oftewel je kan de rest voorraden met kooi gratis terug geven aan die importeur die het vervolgens graag verkopen in het buitenland…

Ik heb hier geen woorden voor behalve dat het echt schandalig is…dubbel geld proberen te verdienen over de rug van de winkelier onder het mom dat het maar kleine aantallen zijn..
 
Is het niet handiger om voor de crowdfunding een nieuw topic te openen? Zo sneeuwt hij een beetje onder en kan me voorstellen dat niet alle leden na het nieuws over de uitkomst van de zaak dit topic nog openen.
Zolang je geen galacticos belooft, valt het ondersneeuwen wel mee :bonk:
 
Ik heb inmiddels begrepen dat een importeur, ik zal de naam nog niet noemen… de klanten aanschrijft dat zij de kooi producten kostenloos kunnen retourneren. Een financiële vergoeding voor de artikelen is niet mogelijk

Oftewel je kan de rest voorraden met kooi gratis terug geven aan die importeur die het vervolgens graag verkopen in het buitenland…

Ik heb hier geen woorden voor behalve dat het echt schandalig is…dubbel geld proberen te verdienen over de rug van de winkelier onder het mom dat het maar kleine aantallen zijn..
Die sorteert alvast voor op het nieuwe ontheffingenbeleid van verenigingen. Ook daarin staat genoemd dat niet ontstoken vuurwerk op 1 januari 12.00 uiterlijk teruggebracht moet worden naar de verkoper.

Die neemt het kostenloos terug...
Jaja, en de centen van het verkochte product dan?
 
Die sorteert alvast voor op het nieuwe ontheffingenbeleid van verenigingen. Ook daarin staat genoemd dat niet ontstoken vuurwerk op 1 januari 12.00 uiterlijk teruggebracht moet worden naar de verkoper.

Die neemt het kostenloos terug...
Jaja, en de centen van het verkochte product dan?
Ik denk dat we nog her en der drama gaan krijgen waarbij de consument de sjaak is. Daarmee doel ik op verkoop en beloftes van verkopers die vanaf het begin niet realistisch waren.
 
Ik heb inmiddels begrepen dat een importeur, ik zal de naam nog niet noemen… de klanten aanschrijft dat zij de kooi producten kostenloos kunnen retourneren. Een financiële vergoeding voor de artikelen is niet mogelijk

Oftewel je kan de rest voorraden met kooi gratis terug geven aan die importeur die het vervolgens graag verkopen in het buitenland…
Maar dat gaat dan over producten waarover de facturering al gedaan is? Vaak gebeurt dat met nieuwe items, geleverd voor de jaarwisseling, pas weer na de jaarwisseling op wat er verkocht is/niet geretourneerd wordt aan importeur/verkoper zelf aan restvoorraad in bunker kiest te houden. Voor zover ik begrepen heb dan hè...verkopers hier kunnen daar met meer zekerheid over praten. Ik vermoed dat er in de communicatie over die variaties wat vergeten of verkeerd gecommuniceerd danwel geïnterpreteerd wordt....
 
Maar dat gaat dan over producten waarover de facturering al gedaan is? Vaak gebeurt dat met nieuwe items, geleverd voor de jaarwisseling, pas weer na de jaarwisseling op wat er verkocht is/niet geretourneerd wordt aan importeur/verkoper zelf aan restvoorraad in bunker kiest te houden. Voor zover ik begrepen heb dan hè...verkopers hier kunnen daar met meer zekerheid over praten. Ik vermoed dat er in de communicatie over die variaties wat vergeten of verkeerd gecommuniceerd danwel geïnterpreteerd wordt....
In dit geval ga jij uit van het goede van de mens en dat siert je:)

Maar als dat zo zou zijn geweest had in die mail gestaan dat ze er kooiloze artikelen voor terug konden ruilen.. daarintegen wordt verwezen naar het door de overheid uitgesproken bedrijfsrisico en dat er daarom geen financiële vergoeding mogelijk is.

Daarboven op wordt er gesproken over dat de kosten van opslag en verdere verwerking wel voor rekening van de importeur zijn... dus met andere woorden je mag nog blij zijn dat je geen kosten erboven op gefactureerd krijgt.

Ik heb de mail maar ga hem niet posten. De destreffende importeur leest vast mee en hopelijk krapt die zich achter de oren.
 
Ik heb inmiddels begrepen dat een importeur, ik zal de naam nog niet noemen… de klanten aanschrijft dat zij de kooi producten kostenloos kunnen retourneren. Een financiële vergoeding voor de artikelen is niet mogelijk

Oftewel je kan de rest voorraden met kooi gratis terug geven aan die importeur die het vervolgens graag verkopen in het buitenland…

Ik heb hier geen woorden voor behalve dat het echt schandalig is…dubbel geld proberen te verdienen over de rug van de winkelier onder het mom dat het maar kleine aantallen zijn..
Is niet van één Importeur maar van de bij de BPN-aangesloten Importeurs. Zeg dus maar gerust bijna alle Importeurs op 1 of 2 wat kleinere na. Ik heb de mail als winkelier dan ook van meerdere Importeurs ontvangen die ik als leverancier heb.

Ik snap je redenatie, maar het ligt wel wat genuanceerder. Ik heb begrepen dat veel winkeliers de afgelopen weken de Importeurs gebeld hebben met de vraag wat ze met hun gekooide restvoorraden moeten doen als de uitspraak van het Kort Geding toch negatief uit zou vallen. Het antwoord was toen nog niet bekend, nu wel.

Destijds bij het ingaan van het knal- en pijlenverbod moesten de winkeliers bij de Overheid een opgave doen van de artikelen die we nog hadden liggen en kregen we van de Overheid daar de Inkoopprijs van terug. De Importeurs moesten de artikelen op komen halen en kregen van de Overheid een vergoeding voor het transport, tijdelijke opslag, verwerking en vernietiging. Nu krijgt niemand een rooie cent.

De Overheid geeft dus geen cent compensatie aan de branche, winkels en importeurs, maar eist wel dat er vanaf 01-12 a.s. geen gekooide artikelen meer in de NL-bunkers liggen. En dus hebben de Importeurs die informatieve mail nu uitgedaan om enerzijds alle winkeliers van de juiste info te voorzien en anderzijds een helpende hand te bieden. Je wil niet weten hoeveel vuurwerkverkooppunten helemaal niets wisten van het hele kooi-verbod. Die worden daar nu pas mee geconfronteerd.

In de komende weken vinden de voorinspecties door de instanties in alle winkels plaats. Daarbij wordt altijd ook een rondje door de bunkers gemaakt en ongetwijfeld zal er nu wat meer aandacht voor mogelijke kooi-artikelen zijn. Het is dus zaak dat die artikelen dan wel weg zijn, anders ben je in overtreding.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: KJ25
Back
Bovenaan