Eemnes 28-11-2008 (demo)

Maar die Zware jongens, hoeveel zie je er nou afgaan op dat normale filmpje. Want ik begrijp dat je op dat andere filmpje 6 stuks ziet.

Als ik het zo zie, zijn die cakes wel een heel spectakel. Het lijkt mij ook wel tof om zon setje te kopen en die tegelijk aan te steken om 12 uur, mooie opener inderdaad!

hier nog wat foto's van mijn kant. Heb de mooiste eruit gehaald en vond het niet slecht voor de eerste keer foto's maken.

scf2063mo9.jpg

scf2069cl1.jpg

scf2083sf6.jpg

scf2088cz5.jpg

scf2118bo5.jpg

scf2134ml0.jpg

scf2151bh9.jpg

scf2172nl4.jpg

scf2192ci1.jpg

scf2207rs9.jpg

Enig minpunt vond ik de kleine pauzes in de show, en die vrouw met de microfoon ging me iets teveel offtopic zeg maar. In die pauzes heb ik wel perfecto een peukkie kunnen roken ahha. Maar goed, ik denk dat het voor de kleintjes en ouders wel een leuke toevoeging was.

Ik heb het tijdens de demo juist als een welkome toevoeging ervaren. Deze opzet is veel beter dan alleen maar product/ kruitinhoud/ prijs te noemen onder het 'genot' van keiharde dreunmuziek, waardoor je niet echt goed het vuurwerk kunt beoordelen. Zeg nou zelf; dit was toch veel origineler dan alleen maar het inmiddels uitgekauwde 'daor gaot ieeej' uit te kermen? Ze had tenminste iets te melden en bracht het nog met humor ook.

Over de producten.
Dit was voor mij de eerste keer dat Marijn vuurwerk in het echt op mijn netvlies verscheen. Over de ongelooflijk krankzinnig lijn kan ik kort zijn: dit slaat waarschijnlijk alleen op de prijs. Ik was er niet kapot van. Zeker waren er originele effecten waar een vuurwerkfreak op zit te wachten, maar dit prijsniveau weerhoudt me ervan om hummers e.d. aan te schaffen.

Aan de andere kant siert het Witte tenten dat ze de prijs van de producten van vorig jaar niet omhoog hebben gedaan. Juist tussen die producten zaten toppertjes. Zoals bekend 'De zware jongens': 3 paketten wordt mijn finaleblok waarschijnlijk. Ik twijfel echter tussen deze en 'Wil wil wel'. Dit blok had me positief verrast. Een mixed blok waar ook het unieke Zware jongens effect in verwerkt zit.
Kwalitatief niet het beste vuurwerk (niet slecht, maar ook niet uitzonderlijk goed). Gewoon goed vuurwerk met de beste prijs kwaliteit verhouding die ik ben tegengekomen, m.u.v. de nieuwste lijn.
Kortom; het wordt nog even puzzelen voordat ik mijn keuze definitief heb.

Groeten, Koeny

Dombooo: prachtige foto,s man, vooral de foto van de cake Oranje Boven

Koeny: ook al zal niet iedereen het volledig met je mening eens zijn: ik vind het wel geweldig dat je je mening zo uitgebreid neerschrijft in goed Nederlands.
Op deze manier kunnen we toch weer van elkaar leren.

Gerwin: top films, nogmaals dank

Wat een waanzinnige foto Dombooo, echt top gedaan! Betere effectfoto bestaat er niet voor deze cake, alles in beeld, goede kleuren, prachtig. :D

scf2192ci1.jpg

Zo, eventjes tijd gevonden om mijn mening hier te verkondigen.

Ik vond de opzet zeer geslaagd, van mij had het projectiescherm iets hoger gekunt, ik stond ongeveer in het midden en ik kon niet altijd de prijs even goed lezen.

Zeer originele aanpak van Evelien, eerst het publiek warm maken met 'chinezen maken het met liefde', 'ik wil volgend jaar deze auto kunnen kopen'.
Voor mij was het een geslaagde introductie. Leuke manier om het publiek op je hand te krijgen, en ook humoristisch gebracht. TOP.

Dan de demo zelf:
Geweldig dat eerst een enkel product werd geschoten, en niet zoals je wel eens ziet 3 tegelijk achter elkaar zodat je zou kunnen denken dat er eentje word geschoten. Duidelijker kon het niet.
Na de enkele pot zoals boven mij al is aangegeven een hele berg tegelijk, leuke manier om van het vuurwerk te genieten, maar ook de mogelijkheden onderstrepen hoe je met (legaal) consumenten vuurwerk toch een hele show kunt neerzetten.

Voor de finale werd er aandacht gevraagd voor veiligheid en ook het mogelijke verdwijnen van de traditie, en dus de noodzaak om 'niet te gaan *****n met vuurwerk'. Sterk punt, scoorde bij mij extra omdat het echt nodig is en goed om het voor de finale en na de producten te doen, zodat iedereen de aandacht er bij houd.

de finale zelf:
tja wat kun je hier nog over zeggen, ik was sprakeloos. Ik had wel het een en ander zien staan op het veld maar het sloeg werkelijk alles, in een woord: FAN-TAS-TISCH! of misschien mag ik toch wel stellen dat het grandioos was?
Wat een geweld zeg, werkelijk prachtig mooi en haha wat een rook kwam er van af :bonk:, prachtig!

dit is mijn (bescheiden) mening, ik hoop dat het een beetje duidelijk is, een nieuwe Marijn-Freak erbij!

Prachtige foto's inderdaad dombooooo (Wat een naam eigenlijk :p), met welke camera heb je deze foto's geschoten als ik vragen mag?

Demoavond Witte Tenten Verhuur Marijn Vuurwerk
Vrijdagavond 28 november 2008

Schietlijst demo Aantal

1 Start schot 2x Snelle Jelle+ 2 x Nachtkraker 4
2 1x harde knal van Frits Dream Fireworks 1
3 Boefje 1 tegelijk 1
4 Boefje 3 tegelijk 3
5 Piet de Wiet 1 tegelijk 1
6 Piet de Wiet 3 tegelijk 3
7 Brulaapje 1 tegelijk 1
8 Brulaapje 7 tegelijk 7
9 Dreumes 1 tegelijk 1
10 Dreumes 47 tegelijk 47
11 Potje 1 tegelijk 1
12 Potje 13 tegelijk 13
13 Valse Lijpo 1 tegelijk 1
14 Valse Lijpo 7 tegelijk 7
15 Woeste Willem 1x 1
16 Blonde Greet 1 tegelijk 1
17 Blonde Greet 3 tegelijk 3
18 Wakkere Dodo 1 tegelijk 1
19 Wakkere Dodo 7 tegelijk 7
20 Zware Jongens 1 tegelijk 1
21 Zware Jongens 3 tegelijk 3
22 Wil wil wel 1 tegelijk 1
23 Wil wil wel 7 tegelijk 7
24 Bulderende Brutus 1 x 1
25 Beppie 1x 1
26 2x Beppie en 3 x Bollie 5
27 Bulderende Brutus 13 x 13
28 Super secreet x 1 1
29 Schreeuwwerige schreeuwlelijk 1 tegelijk 1
30 Schreeuwwerige schreeuwlelijk 11 tegelijk 11
31 Rottige Rotzak 1x 1
32 Humeurige Hummer 1x 1
33 Oranje Boven 1x 1
34 Vrolijke Snuiter 3x 3
35 Bubbel D 3 tegelijk 3

Ik bied de gehele demo ter download aan voor de geïnteresseerden :)

Inclusief wat titelkaartjes tussendoor zodat je makkelijk kunt zien wat wat is.. Let op deze file is wel ruim 500Mb, maar goed dan heb je gelijk ook alles :D

http://www.vuurwerkfan.nl/marijn2008.wmv

Bedankt man, ben benieuwd, die kwaliteit van jou is erg goed te noemen altijd, dus dat wordt genieten. :D Hij downloadt lekker snel zeg, goed bezig! :bye:

Verslagje

Verslagje

Zo! Dat was me het avondje wel gisteren! Ik zit me de hele dag al te verheugen op de films en foto's die van deze show zijn gemaakt, en jullie hebben mij niet teleur gesteld! :D
Ik vond de show echt subliem. Beste show/demo die ik ooit heb gezien, maar ik moet zeggen dat ik er niet zo heel veel heb gezien... Ik vond de opbouw erg goed. Eerst per stuk voor de duidelijkheid, en daarna sommige cakes met meerdere tegelijk voor het showeffect.

De meeting vooraf is geslaagd. Wat een hoop mensen! Het voel mij wel op dat de leeftijd zo hoog lag...zaten er nou ook veel winkeliers rond 19:00 in de kantine? Ik had gedacht meer AVP'ers en VWC'ers te zien...of misschien wist ik gewoon niet van iedereen wie men was.

Wat een waanzinnige foto Dombooo, echt top gedaan! Betere effectfoto bestaat er niet voor deze cake, alles in beeld, goede kleuren, prachtig. :D

image

Dat is inderdaad de Oranje Boven, zoals Moontan al even aanstipte. Wat een goeie foto man! Geeft het effect erg goed weer! Ik vind de uitvoering van deze cake erg goed. Dat deze cake patriotistisch is bedoeld vind ik wat vergezocht, en moet je echt verteld worden wil je het zien in de cake. Maar de mines in kleur, met écht oranje effecten erboven zijn goed uitgewerkt. Maar helaas vind hem echt geen 75 euro waard.

Een hoogtepunt wat betreft volume was op deze avond toch wel de 13x Bulderende Brutus, wat mij betreft. God allemachtig, wat zijn die burst hard! Echt niet gezond gewoon.
Uiteraard was het grote aantal Zware Jongens tegelijk ook zó veel gefluit gedurende een minuut, dat je er naar van werd. Deze komt echt wel in mijn collectie. Ge-wel-di-ge fluit, klimt mooi hoog, daverende burst en leuk effect. De twee cakes in dit duo zijn helaas tamelijk identiek, dus misschien dat tegelijk afsteken geen slechts idee is :cool: Of overlappend doorlonten met 10 seconden tussenpauze, en de tweede cake overlappend doorlonten aan het eind met een Nachtkraker? Ideeën genoeg!

De twee hummer cakes vind ik erg gaaf, maar er ontbreekt wat geweld. Natuurlijk moet je een hummer niet kopen voor het geweld en de burst, maar ik ben bang dat zowel de Schreeuwerige Schreeuwlelijk als de Humeurige Hummer allebei wegvallen rond twaalven. Mijn twee Schr.Schr.lelijks gaan dus simultaan de lucht in rond half één, kwart voor één.

Wat ik ook nog wel wil vermelden is het ongeluk(je) wat er gebeurde, toevallig vlak naast mij. De voorste rij mensen stond namelijk op slechts 35 meter (wettelijk moet het minimaal 30 meter zijn). Dit lijkt heel wat, maar voor zo'n omvangrijke show eigelijk net effe te weinig. Waar merk je dat aan? Vooral aan de "down fall": delen verbrand vuurwerk die weer neerkomen. Af en toe korrels in je haar, en stukjes karton op je. Ook was het volume serieus af en toe echt te hard :O Zodra het pijn doet aan mijn oren, is het volume wat te hard :rolleyes: De massa Zware Jongens deed pijn joh! Maar dat heeft ook zijn charme.
Maar waar ik heen wil: als de shells in de lucht uit elkaar spatten door de burst, blijven er (naast wat karton) twee gipsen eindstoppen over. Deze dingen werden echt tot 40 meter van de schietplek gelanceerd! Ik voelde af en toe wat tegen me voet aan rollen, en een ander forumlid kreeg een eindstop(je) tegen zijn wang. Een ongelukkige omstandster (een volwassen moeder die met haar kids aan het kijken was, arme zij) kreeg een grote eindplug tegen haar bovenlip! Druppels bloed op de grond! Later hoorde ik dat zij naar het ziekenhuis is gegaan, en ik geloof 5 hechtingen heeft gekregen. Echt botte pech. Later op de avond kwam zij nog even langs en sprak nog even met Evelien.
De eindstoppen lagen na afloop talrijk verspreid over de vlonders die in het weiland waren gelegd. Evelien vertelde mij na afloop zelf dat zij ook vond dat de afstand tot het vuurwerk eigelijk wat krap was.

Ik heb ook nog even speciaal gelet op de hoeveelheid fouten in het vuurwerk. Dan bedoel ik productiefouten, dead shells, effecten die de grond raken, cakes die half afgaan...
Ik kan er bijzonder weinig vinden! Goed nieuws dus! Zeker als je kijkt naar de hoeveelheid die afgeschoten werd, valt het errug mee. Evelien had het over 470 (of was het nou 570?) stuks, en bijna 1000 kilogram (bruto of netto?). Ik heb misschien 5 tot 10 keer een effect/ster gezien wat echt "gevaarlijk" de grond raakte. Uit de films denk ik twee cakes te zien waarbij de Chinezen vergeten zijn flash in de shells te doen (de sterren floppen gewoon omlaag, als mislukte falling leaves). Oranje Boven lijkt één dead shell te hebben. Slechts een enkele shell die op de grond ontploft. Géén enkele cake die explodeert, of flower pots laat zien. De hapering van Super Secreet lijkt mij eerder een fout in de ontsteking dan in de cake.
Met andere woorden: kwalitatief erg veilig en betrouwbaar vuurwerk dat Marijn!

De finale was natuurlijk erg goed. Wel erg massaal, waardoor afzonderlijke effecten nauwelijks te zien waren. Erg goed waren natuurlijk wel de Nachtkrakers, die nieuwe single shots mortier. Deze zie je helemaal aan het begin van de finale. Ik vind hem echt geen 12,50 waard, maar niks dan lof over de mortier zelf. GROOT effect wat lang blijft hangen. Mooi rond gevormd, en super uniek. Helaas kan ik niet oordelen over de lift- en burst charge...die werden overstemd.
Verder werd de finale goed met rook gevuld. Er stond nauwelijks wind, dus de rook verduisterde de effecten wat. Hoewel het op de film erger lijkt dan dat ik het heb meegemaakt...

Na afloop van de demo droop iedereen snel weg. Ik heb nog even bij Arjan (PyroTV) gevraagd hoe hij alles beleefd had. Ik ging weer op de fiets terug naar Witte Tentenverhuur, waar we lekker hebben nagetafeld. Wat een voedsel werd er aangevoerd! Voor een heel weeshuis man! Maar het was wel gezellig; ik heb wat gezichten van VWC en AVP gezien, wat altijd leuk is. Nog even met de mensen nagepraat over de demo, de dummies, de verkoopdagen...

Ik weet nu zeker dat ik erg uitkijk naar de verkoopdagen met Fred als mijn collega!
Ik wil Evelien en de andere medewerkers van Witte Tenten bedanken voor hun gastvrijheid!

Cheers,
Jorik

PS: omdat ik de muziek in de finale zo goed vond (het middelste nummer dan, die langdurige) heb ik even het nummer opgezocht:
"Jeff Wayne war of the worlds - eve of the war" Wat een melodie zeg.

Laatst bewerkt:
Schitterend verslag Dark Soul, ik heb er van genoten.
En ik kijk uit naar een samenwerking met jou tijdens de verkoopdagen.
Het wordt vast en zeker net zo,n groot feest als gisterenavond

:bye:

Dank je Fred! Ik heb net nog even een kleine toevoeging gedaan trouwens...maar jij antwoordt al weer voordat ik die verandering goed en wel heb doorgevoerd :D
Ik heb er zeker zin in, de laatste drie dagen. Moet mooi worden, kan niet missen.

mooi verhaal dit .
wat wel jammer is is dat er iemand met met een hechtingen in de lip naar huis moest
tjonge dat zal heel zeer hebben gedaan zeg :sad:

Prachtige foto's inderdaad dombooooo (Wat een naam eigenlijk :p), met welke camera heb je deze foto's geschoten als ik vragen mag?

Bedankt voor de complimenten van de foto's.
Ik heb de foto's geschoten met een fujifilm S5500.

sluitertijd: 3 tot 6 seconden
diafragma: F8 (groter kon niet)
ISO: 100

Was de enige camera die ik had waarmee ik de sluitertijd kon veranderen.
Ben nu aan het kijken naar een canon digitale spiegelreflexcamera, omdat ik tog wat betere apperatuur wil hebben en vaker vuurwerk wil fotograferen.

En ja de naam :p achja laten we het daar maar niet over hebben...

groetjes dombooooo

Back
Bovenaan