Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
van wie/waar heb je die informatie?
zucht, dan is het weer de vraag waar vandaan zíj het hebben... Tot het van een overheidsfiguur of betrouwbare krant/nieuwssite komt weet je het niet zeker. Er is wel een vermoeden, maar voor zover ik weet is er niks concreet aangekondigd.Zag het op FB pagina van vuurwerk hol voorbij komen !!
Yep, vorig jaar was het op vrijdag 13 november. Zelfde dag dit jaar zou dan vrijdag 12 november zijn.Wanneer werd het vorig jaar afgekondigd? Was dat niet ook half november?
Ik vraag me af moet er niet eerst een motie plaats vinden, of kunnen ze het weer op de spoedwet gooien ?
Vorig jaar gebruikten ze de Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid zodat "kan worden afgezien van normaliter verplichte voorpublicatie, voorhang en nahang".
https://www.rijksoverheid.nl/binari...inetsbesluit-tot-tijdelijk-vuurwerkverbod.pdf
Maar zoals Richardus al terecht heeft opgemerkt, totdat er een overheidfiguur of een betrouwbare nieuwssite het meld weten we niets zeker. Bruls kan vragen wat ie wil, maar of het ook gaat gebeuren is iets anders. En vorig jaar werd half oktober al in de media geroepen om een verbod, terwijl het (op Bruls en PvdD na) verder opvallend stil is..
Dat hele Facebook bericht slaat nergens op. Er is een debat over de decembermaand gesproken, toen heeft Bruls aangegeven dat Grapperhaus daar naar kijkt en deze week mogelijk met een plan/standpunt komt.Klopt dat is zo, op de websites van televaag, rtl en zo wordt er geen aandacht aan besteed dus we zullen dat rustig af moeten wachten rn tot die tijd geen paniek zaaien of elkaar gek maken want dat schiet niks op.
Dat hele Facebook bericht slaat nergens op. Er is een debat over de decembermaand gesproken, toen heeft Bruls aangegeven dat Grapperhaus daar naar kijkt en deze week mogelijk met een plan/standpunt komt.
Concreter dan dit is het op dit moment niet.
Zie het zelf trouwens niet heel positief in, maar dat is mijn eigen onderbuikgevoel.
Ik heb het al vaker gezegd: ik zie enkelen die zich hé-le-maal gek lopen te maken. Dat fb-bericht slaat nergens op. Er is door niets en niemand afgekondigd dat 12 november bekend wordt gemaakt dat er wel of geen verbod komt. Dat lopen er enkelen zichzelf wijs te maken die er vervolgens bloedzenuwachtig over lopen te doen. Nergens voor nodig, echt paniekvoetbal zoals heho aangeeft. Enige wat er over een vuurwerkverbod gezegd is betreft Bruls en die man van pvdd, en die nemen jullie nu echt serieus? Kom op, laat je niet gek maken. Er is geen concrete aanwijzing die richting een verbod wijst. Alles wat je nu voelt is onderbuikgevoel. En bij mij rommelt dat onderbuikgevoel soms ook wel wat. Maar als ik dan naar de feiten en berichten kijk die nu over een vuurwerkverbod gaan, dan ben ik er over het algemeen niet zo bang voor. Er moeten eerst echt nog wel andere maatregelen genomen worden (zonder dat die vervolgens voldoende resultaat geven) voordat een vuurwerkverbod concreet en serieus overwogen wordt.