Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Maar dit, maar dat, zus dit, zus zo....
Niemand kan in de toekomst kijken. En zoals hier boven al vaak beschreven staat. Laten we elkaar de kop niet gek maken. NIEMAND weet nog iets.. Voor nu is het zo dat er nog geen verbod is en dat we vooralsnog lekker kunnen knallen. Positief zijn :applause:

Ik heb ondertussen ook begrepen dat draagvlak en gehoorzaamheid aan de maatregelen toch ook meetelt in de afwegingen welke maatregelen ze nemen. Anders gezegd of die maatregelen dus werken en effect hebben. Als niemand meedoet en zich er niet aan houdt zal het effect gering zijn.
De burgerlijke ongehoorzaamheid van vorig jaar heeft laten zien dat een vuurwerkverbod niet zo goed werkt en voor een groot deel niet werd nageleefd.
Heb al een aantal mooie bestellingen gedaan en ga gewoon verder om mooie pareltjes op de kop te tikken om straks lekker te knallen! :handsup:

Goed punt, die spoedwet is 31 mei gestopt. https://wetten.overheid.nl/BWBR0044337/2020-12-01 en dat geeft ze idd een stuk minder speelruimte, elke wetswijziging (wat ihgv vuurwerk zo zou zijn, en vorig jaar was) moet dan eerst door 2e en 1e Kamer.
Ware het niet dat die wet eigenlijk min of meer vervangen is door de Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid en die is nog steeds geldig. Volgens mij geeft deze wet nog steeds bevoegdheden om af te wijken van procedures etc.

Leggen ze het bij het OMT neer. Laffe broeders.
Bij monde van Diederik Gommers weten we wel ongeveer hoe het OMT tegen een vuurwerkverbod aankijkt.

Bij monde van Diederik Gommers weten we wel ongeveer hoe het OMT tegen een vuurwerkverbod aankijkt.

Inderdaad! Erop klappen nu die branche! Dit kunnen we toch niet weer laten gebeuren, als ik dit jaar weer verboden wordt is de hobby in NL voor mij wel klaar. :bonk:

Ga niet elk jaar die spanning mezelf aandoen...

Wat ik wil zeggen mag niet...

Maar het is de zoveelste leugen.
De zoveelste keer dat corona word misbruikt.
En we vinden het in Nederland allemaal PRIMA! #Mietjes

Laten we hopen dat het OMT hetzelfde er over denkt als Diederik Gommers. Ik vrees echter het ergste.

Zou mooi zijn als OMT terecht de schuld van de meeste SEH bezoeken bij alcohol leggen en adviseren alle horeca en evenementen met de jaarwisseling te verbieden maar op straat stoken alszijnde doorstroom gewoon toe te staan. Dat zou stijl zijn, en nog toekomst geven.

Back
Bovenaan