Crowdfunding voor blijvende invloed in Den Haag.

Hoe zie je dat voor je? We zijn oprecht benieuwd:)
Beetje het zelfde als een plaatselijke politieke partij met dat je eens in de zoveel tijd bij elkaar komt .
Dat bedoel ik ongeveer. Kijk ik ben lid van de BBB en om lid te mogen zijn moet je maandelijks wel betalen snapje.
Daar tegen over staat dat je in gelegenheid wordt gesteld dat je mee kunt denken als lid en dat HVLV zeker is over zijn financiën. Het is misschien erg ingewikkeld om dat in praktijk te brengen maar dat is wat ik me voor ogen zie.

Het voordeel is dat je op die manier ook nog eens mensen kunt mobiliseren op eigen niveau .
Op politiek front ben ik misschien wat minder bekwaam maar iets als bijvoorbeeld flyeren zou dan wel weer kunnen.
Ik heb al die jaren een dagtaak gehad aan al die polls in te vullen . Dat was mijn manier van tegengas geven en om die reden vind ik een vereniging opstarten een goed idee

Beetje het zelfde als een plaatselijke politieke partij met dat je eens in de zoveel tijd bij elkaar komt .
Dat bedoel ik ongeveer. Kijk ik ben lid van de BBB en om lid te mogen zijn moet je maandelijks wel betalen snapje.
Daar tegen over staat dat je in gelegenheid wordt gesteld dat je mee kunt denken als lid en dat HVLV zeker is over zijn financiën. Het is misschien erg ingewikkeld om dat in praktijk te brengen maar dat is wat ik me voor ogen zie.

Het voordeel is dat je op die manier ook nog eens mensen kunt mobiliseren op eigen niveau .
Op politiek front ben ik misschien wat minder bekwaam maar iets als bijvoorbeeld flyeren zou dan wel weer kunnen.
Ik heb al die jaren een dagtaak gehad aan al die polls in te vullen . Dat was mijn manier van tegengas geven en om die reden vind ik een vereniging opstarten een goed idee
Ik vind dit een serieus goed idee en het lijkt me als HVLV zijnde iets om echt goed over na te denken. Het is niet te onderschatten wat voor maatschappelijke impact een goed georganiseerde vereniging kan hebben in het maatschappelijke debat. Naast het financiële aspect helpt het enorm om een groep mensen bij elkaar te hebben die op verschillende niveaus en met verschillende expertises kunnen bijdragen aan een gezamenlijk doel.

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar HVLV met de vraag of er iets is waar ik vanuit mijn expertise aan kan bijdragen (n.a.v. het topic over Gemeentelijke verboden). Wellicht dat het ook goed is dit onderwerp via die weg onder de aandacht te brengen.

Met name het feit dat wij als liefhebbers nou eindelijk weer eens op 1 lijn komen te zitten is ook iets om waarde aan te hechten. In het verleden zijn er heel veel initiatieven geweest die uiteindelijk zijn wezen stranden omdat er zoveel meningen waren. Die verdeeldheid heeft er toe geleid dat we elkaar zowat de tent uit vochten terwijl we elkaar juist heel erg nodig hebben. Ik zou zeggen zoek een van der valk hotel op om daar eens een meeting te gaan houden. Op die manier hebben we elkaar voor het eerst gezien en gesproken.

Met name het feit dat wij als liefhebbers nou eindelijk weer eens op 1 lijn komen te zitten is ook iets om waarde aan te hechten. In het verleden zijn er heel veel initiatieven geweest die uiteindelijk zijn wezen stranden omdat er zoveel meningen waren. Die verdeeldheid heeft er toe geleid dat we elkaar zowat de tent uit vochten terwijl we elkaar juist heel erg nodig hebben. Ik zou zeggen zoek een van der valk hotel op om daar eens een meeting te gaan houden. Op die manier hebben we elkaar voor het eerst gezien en gesproken.
Zag je ook met al die goedbedoelde maar compleet mislukte petities pro-vuurwerk en dergelijke afgelopen jaren...
Komt uit een goed hart, maar het waren altijd losse flodders.
Je moet eigenlijk in dit geval een voorbeeld nemen aan onze tegenstanders, want die weten zich wel aardig te organiseren middels dat manifest bijv.
En er zit best veel kennis en kunde onder de freaks, ook op dit forum, waar de HVLV echt wat aan zou kunnen hebben.

Waarom niet zelf een campagne starten voor bewustwording van de categorieën vuurwerk! En misschien voorlichting op scholen ?

Waarom niet zelf een campagne starten voor bewustwording van de categorieën vuurwerk! En misschien voorlichting op scholen ?
Enig idee wat een reclamecommercial op primetime kost? Of een abricampagne van 2 weken?

Achmea kan dat betalen - van jouw centen - maar voordat je de massa geïnformeerd of liever gezegd weer terug gehersenspoeld hebt, ben je als kleine partij straatarm.

Enig idee wat een reclamecommercial op primetime kost? Of een abricampagne van 2 weken?

Achmea kan dat betalen - van jouw centen - maar voordat je de massa geïnformeerd of liever gezegd weer terug gehersenspoeld hebt, ben je als kleine partij straatarm.
Klopt, maar je moet ook kijken welk doelgroepen je wil bereiken. Een online campagne voorbeurs kan relatief goedkoop, die bereik je ook niet met een tv campagne want dat kijken ze niet meer.

Neemt niet weg dat je gelijk hebt over de kosten natuurlijk, maar er is genoeg kennis en creativiteit hier om iets te verzinnen.

Heeft HVLV eigenlijk een datapack beschikbaar met alle cijfers en onderzoeken? Dus niet ff leuke opsommende flyer zoals paar jaar terug, maar kom maar op met een zip/rar volle droge cijfers en moeilijke rapporten waar we uit kunnen putten om politici aan te schrijven.

Absoluut heb ik een idee daarvan! Denk alleen dat je via social media kanalen relatief snel en “betaalbaar” de doelgroepen kunt bereiken! Of anders gezegd, misschien moet er juist gelobbyd worden bij de overheid en dat er in samenspraak een goede campagne opgezet kan worden!

Sire betaalde tich zeker ook niet de volle mep? Sterker nog die werden dik gesubsidieerd.

Trouwens hoe staat het daar mee.
Subsidie.

We lezen mee hoor.

Stel dat wij een besloten forum maken. Als maandelijks donateur ben je lid van HVLV en krijg je toegang tot dat forum. Waarbij je informatie kunt vinden, dingen mee kunt uitzoeken en plannen kunt smeden. De plek voor de strijd om het behouden van onze traditie.

Minimaal 1x per jaar organiseren we een fysieke meeting/vergadering.

Denken we zo de goede richting op?

We lezen mee hoor.

Stel dat wij een besloten forum maken. Als maandelijks donateur ben je lid van HVLV en krijg je toegang tot dat forum. Waarbij je informatie kunt vinden, dingen mee kunt uitzoeken en plannen kunt smeden. De plek voor de strijd om het behouden van onze traditie.

Denk het zeker wel! Wat ik me wel afvraag of er concrete plannen zijn om naar buiten te treden met voorlichting oid ?

We lezen mee hoor.

Eerste lid hebben jullie dan al binnen 😉

We lezen mee hoor.

Klinkt best ok. Dit is wel alleen voor echte serieuze liefhebbers, hopelijk zijn die er genoeg. Ik zou toch ook iets van screening toepassen om te voorkomen dat er tegenstanders undercover aansluiten, geen idee of dat haalbaar is.

Klinkt best ok. Dit is wel alleen voor echte serieuze liefhebbers, hopelijk zijn die er genoeg. Ik zou toch ook iets van screening toepassen om te voorkomen dat er tegenstanders undercover aansluiten, geen idee of dat haalbaar is.
Zijn er ook ideeën hoe we de minder serieuze liefhebber kunnen overhalen tot doneren? Hoe meer budget we hebben, hoe meer we kunnen doen.

Zijn er ook ideeën hoe we de minder serieuze liefhebber kunnen overhalen tot doneren? Hoe meer budget we hebben, hoe meer we kunnen doen.
Mensen in het algemeen zijn vatbaar als ze er iets voor terug krijgen! Unieke merchandise, korting codes, toegang tot unieke demo’s of shows? Dit moet natuurlijk wel in samenwerking met leveranciers/importeurs, maar denk dat zij hier ook belang bij hebben.

Back
Bovenaan