Crowdfunding voor blijvende invloed in Den Haag.

Ik blijf het bijzonder vinden hoe men (politiek) bij het ene product roept 'er is overlast van zware illegale dingen dus laten we iets minder zware producten gaan toestaan zodat we het kunnen reguleren (drugs / xtc), en bij andere dingen roept 'er is overlast van een zwaar illegaal product dus alles wat er er ook mar voor 0.1% op lijkt moeten we verbieden.

En het dan raar vinden dat de samenleving geen vertrouwen meer heeft in de politiek.

Top initiatief! echter zit ik wel met een beetje dubbel gevoel. Waarom hebben de BPN en HVlV niet dezelfde uitgangspunten? ik krijg steeds meer het idee dat de BPN de grootste 'tegenstander' aan het worden is. Waarom blijven importeurs nog achter hen staan en maken ze niet de switch naar het HVLV?

De aanpassingen die jullie willen klinken natuurlijk als muziek in de oren, echter hoe realistisch zijn die? Word er vanuit jullie ook gewezen op het feit dat alle 'regels' en beperkingen juist een enorm averechts effect hebben ? de rotjes, strijkers die verboden worden dus kinderen gaan op steeds jongere leeftijd naar de zwaardere knallers die via via eenvoudig gekocht worden bijvoorbeeld. De cakes en boxen die straks niet meer zo zijn zoals we gewend zijn dus waarom zou men niet even de grens over wippen om de grotere boxen daar te kopen?
BPN is de branchevereniging die zich inzet voor het behoud van de traditie op zich. HVLV zet zich daar natuurlijk ook voor in maar dan wel vanuit de optiek van de liefhebber, en dat zonder financieel belang wat natuurlijk wel het geval is bij BPN. Hierdoor zal er een overlap zijn, maar ook een verschil in uitgangspunten. Zoals in een eerdere post van HVLV al aangegeven is de branche ook een belangrijke sponsor voor ze.

Euhm, BPN zet zich niet in voor de traditie, BPN zet zich in voor behoud van handel/broodwinning. Dat is echt een HELE andere motivatie.
Vandaar ook "de traditie op zich". Het is bekend dat ze daarvoor concessies doen waar wij als liefhebbers, even afgezien van een eventuele noodzaak, niet vrolijk van worden en daardoor is het niet per se de traditie zoals wij hem graag zouden zien. Dat is dan ook precies het verschil met de insteek van HVLV.

Ook gedoneerd. Vind het super hoe jullie je in relatief korte tijd omhoog hebben gewerkt en nu gewoon toegang hebben tot kringen waar belangrijke gesprekken gevoerd worden. Helemaal top dat er ook zo transparant over gecommuniceerd wordt! Veel succes verder en ik hoop dat jullie naast het pleiten voor het legaliseren van F3 singleshots ook nog kunnen voorkomen dat het kooiverbod in werking wordt gesteld haha

Misschien een idee om een HVLV cake/box te laten maken, waarvan de opbrengst gaat naar de stichting voor 't behoud van vuurwerk?
Pakkende beschrijving erbij en verkopen maar.

Even een AI voorbeeldje erbij voor het idee😄
Oh maar we hebben toch de geweldige traditiebox al gehad, waarvan welgeteld 1 euro per compound naar "the cause" gaat.

Kansloze missie. Heb je een betrouwbare en niet op geld beluste importeur voor nodig.

Oh maar we hebben toch de geweldige traditiebox al gehad, waarvan welgeteld 1 euro per compound naar "the cause" gaat.

Kansloze missie. Heb je een betrouwbare en niet op geld beluste importeur voor nodig.
Grappig dat je daarover begint. Wij zijn daar namelijk ook al meermaals over begonnen bij Katan. Het geld hebben we nooit ontvangen, en sinds Katan is opgegaan in WTF en Hello, worden we bij de ene van het kastje naar de muur gestuurd en de andere stuurt ons met een kluitje het riet in.

Grappig dat je daarover begint. Wij zijn daar namelijk ook al meermaals over begonnen bij Katan. Het geld hebben we nooit ontvangen, en sinds Katan is opgegaan in WTF en Hello, worden we bij de ene van het kastje naar de muur gestuurd en de andere stuurt ons met een kluitje het riet in.
Katan is altijd al een onbetrouwbare partner geweest. En dan bedoel ik niet alleen qua gebrek aan consistentie in kwaliteit van hun producten...
Donatie gedaan, ik heb alle waardering van voor wat jullie presteren.

Schandalig geen andere woorden voor!

De actie is zeker super…..
Maar dan hoor je net op de tv dat de plastische chirurgie zich zorgen maakt over het illegale vuurwerk dat er steeds meer slachtoffers komen…….en daarom…..let op…..wil de politie een totaal verbod want dan gaat het letsel aantallen naar beneden…..
Toen zakte mijn broek af…..volgens mij worden de aantallen van letsel vele male groter als alleen nog maar illegaal spul voorhanden zal zijn.
Ik lees al geen berichten meer want je word er knettergek van al die valse berichten uit de media…..maar dit kwam op het nieuws tijdens serious request…..kijk dalijk ook geen tv meer….lekker in mijn bubbel tot ik het vuurwerk op kan gaan halen……

Inderdaad lekker in de oud en nieuw bubbel blijven... Lukt mij tot nu toe aardig goed, maar soms ontkom je er helaas niet aan.

Ook even een donatie gedaan trouwens :thumbsup:

De aanpassingen die jullie willen klinken natuurlijk als muziek in de oren, echter hoe realistisch zijn die?
Stel jezelf 1st een andere vraag.
Als er geen HVLV zou zijn om tegenvoorstellen te doen,en tegengas te geven,hoelang denk je dat het dan nog duurt voor we niks anders meer hebben dan te dure en slechte knetterlinten 🤔 :confused: :bonk:
Hoe realistisch een voorstel is,dat hangt meestal af van de welwillendheid van de partijen die over de wetgeving gaan,ofwel die figuren in de regering.
Als die nergens aan mee willen werken,dan is zelf een voorstel om romeinse kaarsen,babypijltjes en rotjes terug te krijgen,al zoiets als proberen dat we cat F3 en F4 zouden mogen stoken,ofwel onmogelijk.

Back
Bovenaan