Crowdfunding voor blijvende invloed in Den Haag.

HVLV

VWC lid
1000030918.png

We hebben jullie hulp nodig!

Trouwe volgers en supporters, zoals jullie misschien wel hebben gezien, is Stichting HVLV goed aan de weg aan het timmeren.
We komen op allerlei nieuwe plekken, doen nieuwe contacten op en zijn beter op de hoogte van de ontwikkelingen dan ooit tevoren. Zo hadden we vanmiddag nog een meeting met Jack Mikkers, de voorzitter van het Veiligheidsberaad.

Dit komt deels voort uit het feit dat de stichting sinds september beschikt over een eigen lobbyist in politiek Den Haag. Deze doorgewinterde professional kent de handel en wandel van de politieke partijen als geen ander. Hij fungeert niet alleen als onze vertegenwoordiger maar ook als strategisch adviseur. We kunnen wat ons betreft spreken van een zeer vruchtbare samenwerking.
Het in stand houden van deze samenwerking kost ons €2500 per maand. Dat is een hoop geld, maar wat ons betreft is het het waard. In combinatie met de kosten voor het draaiend houden van Stichting HVLV, hebben we geld om deze lobbyist tot eind december voor ons te laten werken.

Daarom vragen we jullie hulp. Doneer nu aan Stichting HVLV en zorg dat we nog wat langer van de diensten van deze man gebruik kunnen maken. Juist nu.

De komende jaarwisseling is de laatste jaarwisseling waarbij vuurwerk in kooien is toegestaan. Hierna wordt het Rac gewijzigd. Wij willen van deze gelegenheid gebruikmaken en het Rac tegelijkertijd zo laten wijzigen dat er ook enige versoepelingen voor het legale siervuurwerk aanbod worden doorgevoerd, zodat er een interessant aanbod blijft bestaan wat kan concurreren met de illegale markt.
Om dat voor elkaar te krijgen hebben we meer contacten en invloed nodig.

Daarom hebben we nu deze crowdfunding opgezet. Steun ons in onze strijd. Iedere donatie wordt gewaardeerd. Je kunt ook kiezen voor een maandelijkse donatie. Daar zijn we nog het meest mee geholpen! Doneer via de onderstaande link en laat ons geluid doorklinken in politiek Den Haag!

Dank jullie wel!

Laatst bewerkt:
Mooi en goed initiatief! Ik ben zeker bereid om iets te doneren, maar ben dan wel benieuwd naar de plannen waarvoor ik doneer. Wat zijn de voorstellen die qua versoepelingen gedaan gaan worden?

Ik blijf het zeggen, jullie doen echt fantastisch werk!! Ik zal uiteraard ook een donatie doen!!

Ik snap de reactie hierboven wat betreft de importeurs maar volgens mij is er gewoon geen tijd voor die strijd en moeten we onze principes wat dat betreft even overboord zetten en ons met zn allen in blijven zetten voor behoud van onze geweldige traditie...

Hmm.. ik heb hier toch wel twijfels, zeker gezien het feit dat de branche (de importeurs en winkeliers) dit toch uiterst belangrijk zouden moeten vinden, dat ze met hun allen toch iets van een eigen bijdrage zouden kunnen/moeten leveren, immers gaat het toch om hun broodwinning. Het is eigenlijk best wel vreemd, vind ik, dat men hiervoor de consument om een donatie vraagt. Ik bedoel, er is verder niets mis mee, maar in hoeverre hebben de importeurs/winkeliers tot op heden bijgedragen?
Hierboven wordt al een schatting genoemd dat er mogelijk 10 importeurs zijn, als je dan kijkt hoeveel winkels daar dan niet onder hangen, dat zijn er toch een paar honderd winkels. Wat als de importeurs iedere maand 100,- euro doneren en de winkeliers zelf iedere maand nog geen tientje, of misschien slechts 5 euro? Wat is dan 60,- euro op een jaarbasis, zeker wanneer het mogelijk er toe zou kunnen bijdragen dat je in de toekomst kunt blijven bestaan en verkopen. Dit toch ten goede voor hun eigen bedrijf. Als er daarna toch nog een tekort is, dan zou je eventueel de consument kunnen benaderen. Dus ja, Ik zelf heb hier dus een mixed feeling over, neem me dit niet kwalijk, het gaat mij echt puur om de branche zelf, wat zij bijdragen of niet.

Ps. Je hoeft het niet met mij eens te zijn, het is immers slechts een mening, dus mocht je hierop willen reageren, dan a.u.b. inhoudelijk, waarbij je dan opbouwend kritiek geeft waar ik iets mee kan, want ik heb het gevoel dat er toch iemand is die mij hiervoor zou willen afbranden. Alvast bedankt. ;) 🙏

Geen woord aan toe te voegen @Grizmo Raizor.

Uiteraard wel alle waardering voor het werk dat @HVLV verzet! Begrijp ook zeker dat de consument/liefhebber wordt gevraagd om een bijdrage, maar ben idd ook wel erg benieuwd wat er vanuit de branche wordt gedaan in deze en wat de voorstellen vanuit HVLV zijn.

Ik vind dit ook dubbel, want het werk dat de HVLV verricht is alleen maar lovendwaardig. Wat Grizmo beschrijft voel ik ook. Ik heb echter nog een punt, wat heb ik als vuurwerkliefhebber aan versoepelingen als de kooien eruit gaan? Een goede burst is voor mij namenlijk echt een van de belangrijkste aspecten van het overgebleven vuurwerk, laat jullie lobbyist zich daar maar druk mee houden.

Hmm.. ik heb hier toch wel twijfels, zeker gezien het feit dat de branche (de importeurs en winkeliers) dit toch uiterst belangrijk zouden moeten vinden, dat ze met hun allen toch iets van een eigen bijdrage zouden kunnen/moeten leveren, immers gaat het toch om hun broodwinning. Het is eigenlijk best wel vreemd, vind ik, dat men hiervoor de consument om een donatie vraagt. Ik bedoel, er is verder niets mis mee, maar in hoeverre hebben de importeurs/winkeliers tot op heden bijgedragen?
Hierboven wordt al een schatting genoemd dat er mogelijk 10 importeurs zijn, als je dan kijkt hoeveel winkels daar dan niet onder hangen, dat zijn er toch een paar honderd winkels. Wat als de importeurs iedere maand 100,- euro doneren en de winkeliers zelf iedere maand nog geen tientje, of misschien slechts 5 euro? Wat is dan 60,- euro op een jaarbasis, zeker wanneer het mogelijk er toe zou kunnen bijdragen dat je in de toekomst kunt blijven bestaan en verkopen. Dit toch ten goede voor hun eigen bedrijf. Als er daarna toch nog een tekort is, dan zou je eventueel de consument kunnen benaderen. Dus ja, Ik zelf heb hier dus een mixed feeling over, neem me dit niet kwalijk, het gaat mij echt puur om de branche zelf, wat zij bijdragen of niet.

Ps. Je hoeft het niet met mij eens te zijn, het is immers slechts een mening, dus mocht je hierop willen reageren, dan a.u.b. inhoudelijk, waarbij je dan opbouwend kritiek geeft waar ik iets mee kan, want ik heb het gevoel dat er toch iemand is die mij hiervoor zou willen afbranden. Alvast bedankt. ;) 🙏
De branche draagt de kosten voor branchevereniging BPN die als het goed is ook hun eigen lobbyist aan het werk zetten. Onze belangen zijn echter niet volledig gelijk aan die van de branche die zich vooral inzet voor het behoud van onze mooie traditie, dat is immers hun broodwinning, en daarbij al meerdere concessies hebben gedaan waar wij helemaal niet blij mee zijn. Kort door de bocht, zij zullen zich niet zozeer inzetten voor versoepelingen maar dus enkel voor behoud tegen elke prijs.

De HVLV daarentegen zet zich in voor wat wij graag willen en dat is meer dan enkel behoud. Wie zou er vrolijk van worden als we over een paar jaar nog wel een traditie hebben maar op het punt zijn gekomen dat we enkel nog slappe 20mm cakes en wat fonteinen hebben omdat er verder niets meer toegestaan is? Ik overdrijf hier misschien wel maar BPN zou zich daar voor mijn gevoel wel in kunnen vinden als dat zou betekenen dat de stekker er niet volledig uitgetrokken wordt.

Ik weet niet voor welke versoepelingen de HVLV wil gaan maar ik kan wel wat dingen bedenken waar we wel vrolijk van zouden worden zoals een streep door die zwaar verouderde 25kg regel, ruimere afsteektijden, fonteinen met 250g NEM in één tube, grotere compounds uit één stuk en misschien zelfs wel knalvuurwerk nu inmiddels wel ruim bewezen is dat dat verbod een averechts effect heeft gehad.

Ik heb er dus totaal geen moeite mee om voor dit goede doel een donatie te doen en ik hoop dat ik daarmee een bijdrage lever aan het behoud van de traditie en onze mooie hobby, minimaal in de huidige vorm (minus de kooien helaas) en misschien zelfs met versoepelingen.

tja wat zal ik er eens over zeggen. Ik heb gewoon elke keer weer het gevoel dat de mensen die er over zouden moeten gaan zich erbij neergelegd hebben. Voor mijn gevoel komt er gewoon niets meer vanuit de importeurs. Laat die eerst maar eens met iets komen voor dat ik weer ergens voor ga doneren.

Mooi en goed initiatief! Ik ben zeker bereid om iets te doneren, maar ben dan wel benieuwd naar de plannen waarvoor ik doneer. Wat zijn de voorstellen die qua versoepelingen gedaan gaan worden?
Dan moet je denken aan het gelijktrekken van de NEN richtlijnen met de CE richtlijnen. Dus bijvoorbeeld fonteinen tot 250 gram, knetterpellets in F2, cakes tot 2000 gram, grondspinners tot 15 gram, draaizonnen tot 100 gram en we breken een lans voor de terugkeer van de F3 single shot: het stabiele, veilige alternatief voor de illegale shell en de vuurpijl.

Ik doneer pas als er 100% bewijs wordt overlegd dat de "grote" importeurs ook betalen of in ieder geval hier aan meewerken..

Geen toezegging maar hard bewijs..

Anders spijt het mij zeer maar is het trekken aan een dood paard

Helder en duidelijk @HVLV . Jullie zijn goed bezig.
Als liefhebbers die grof besteden aan hun dure hobby moet het toch een kleine moeite zijn om iets te doneren?

Wij als fanaten zijn maar een kleine groep op het totaal van vuurwerkkopers.
Onze belangen zijn voor de importeurs niet in hun belangen. Zoals aangegeven willen die tegen elke prijs hun handel en verkoop levend houden, Er is toch altijd wel een groep mensen die het koopt.

Gisteren op een demo een voorproefje gezien van de toekomst: slappe kleine pruttelbakjes die nauwelijks effect hebben. Het weinige kooiloze kwaliteitsspul met goede uitwerkingen is in de toekomst helemaal onbetaalbaar.

Dus: NU is een vd laatste keren om nog te kunnen strijden voor je hobby. Wees blij dat dit kan met weinig moeite. Alleen een kleine donatie!

Laatst bewerkt:
Dan moet je denken aan het gelijktrekken van de NEN richtlijnen met de CE richtlijnen. Dus bijvoorbeeld fonteinen tot 250 gram, knetterpellets in F2, cakes tot 2000 gram, grondspinners tot 15 gram, draaizonnen tot 100 gram en we breken een lans voor de terugkeer van de F3 single shot: het stabiele, veilige alternatief voor de illegale shell en de vuurpijl.
Daar wil ik zeker een bijdrage aan leveren, heb een donatie gedaan.

Nemen jullie de 25KG regeling ook nog mee? En wordt er ook nog gelobbyd om het kooienverbod (deels) te voorkomen of is dit laatste al geen optie meer?

Als jullie dit voor elkaar krijgen, doneer ik postuum alsnog...

Daar wil ik zeker een bijdrage aan leveren, heb een donatie gedaan.

Nemen jullie de 25KG regeling ook nog mee? En wordt er ook nog gelobbyd om het kooienverbod (deels) te voorkomen of is dit laatste al geen optie meer?
25kg regel, iets met slapende honden wakker maken. Je loopt de kans dat ze echt gaan handhaven op kilo's papier..

Back
Bovenaan