Consumentencakes met productiefouten - 2013 / 2014

VWBE

VWC lid
Had jij consumentencakes met klappers in de tube?
Bombettes die opstijgen maar niet knallen?
Verkeerde cakes in het karton?
Andere productiefouten?

Post het dan hier.
Ik wil wel eens een oplijsting zien van de merken waarbij het geregeld fout gaat.

Zena Cakebox

Ik had batch 2013.

Heb ze niet doorgelont maar een voor een afgestoken.
Ik vreesde voor een klapper in de buis maar dit is niet gebeurd.
Er was wel een bombette die door te weinig liftcharge in een brede bocht terug naar beneden kwam, maar niet knalde op de grond.

Er ligt dus nu een bombette in de tuin van de buurman die niet is afgegaan.

Spijtig dat Zena problemen blijft hebben met de veiligheid.
Het was namelijk een topper met grote boeketten en een goede burst.
Maar het risico met hun producten blijft groot.
Denk niet dat ik nog Zena cakes koop.

In Shock (Salute cake 1)

Verschillende problemen.
Klappers in de tube / te laag klappen / bombettes die niet klappen.

Ik had er 1 (2013) die na 3 schoten uit elkaar klapte. En dat was een beste dreun kan ik zeggen.
Hij was in 1 klap helemaal aan snippers. De anderen die ik had deden het wel prima.
Toevallig meer mensen die dit hebben gehad ?

Had er 3 van Valk, wat gingen ze hard! Had er wel eentje tussen met een laagklappende bombette maar verder lekkere bakjes!

Wat een prestatie weer van deze cake!
Alleen jammer dat er af en toe 1 bombette niet afging, maar wanneer die er volgend jaar weer is komt ie er zeker vaker!

---

Dat is alles wat ik tot nu toe gezien heb.
Heb jij iets meegemaakt of gelezen op dit forum of op een ander forum, post het dan hier.

Daydream
Een bombette viel weer naar beneden en kwam bij mensen in de tuin tot 'ontploffing'.

White Tiger
Hield er halverwege

Lost Souls
Laatste schot kwam in de cake tot ontploffing, waardoor er weinig meer van over was.

Secret Salvo
Beide SS's schoten deels de lucht in en bleven deels in de cake zitten, waardoor deze ontploften.

Queen Star Rockets Rubro
De grote pijlen hebben zo'n zwakke stijglading dat ze geen centimeter de lucht in gaan en op de grond tot ontploffing komen. Erg gevaarlijk.

Zena mixed box
De willow cake, de meeste tubes knalden meteen uit elkaar. Gelukkig met ruime afstand aanschouwd.

Daydream
Een bombette viel weer naar beneden en kwam bij mensen in de tuin tot 'ontploffing'.

White Tiger
Hield er halverwege

Lost Souls
Laatste schot kwam in de cake tot ontploffing, waardoor er weinig meer van over was.

Secret Salvo
Beide SS's schoten deels de lucht in en bleven deels in de cake zitten, waardoor deze ontploften.

Queen Star Rockets Rubro
De grote pijlen hebben zo'n zwakke stijglading dat ze geen centimeter de lucht in gaan en op de grond tot ontploffing komen. Erg gevaarlijk.

Jij hebt wel erg veel pech gehad. :bonk:

Zena mixed box
De willow cake, de meeste tubes knalden meteen uit elkaar. Gelukkig met ruime afstand aanschouwd.

Bedoel je de cakebox of een andere?

De hysteria van rubro.......... beide potten stopten na 10 schoten. Bij de 2 potten die ik had zaten er nog 3 bombettes in de tubes:bonk:

Zijn maar incidenten.. Blijft mensenwerk.

En toch zijn er merken waarvan je nooit iets hoort over productiefouten.
De blokjes van Vulcan bvb.

Zena duikt elk jaar op met allerhande productiefouten.
Dit jaar blijkbaar veel Rubro die uit elkaar klapt.
Dat is ook niet goed voor onze traditie.

Ghost Song Original Fireworks die uit elkaar knalde een aantal keren. En daardoor niet schoot zoals het hoort maar alle kanten op.

King Cobra Lesli Vuurwerk laatste rij ontplofte een bombette in de tube waardoor alles alle kanten op vloog.

Salute Cake 1 (2013) die na een rij ermee stopte.

Als er nog meer me invallen plaats ik ze!

De Phantom van Dynasty Selection, daarbij knalde de fontein in één keer uit elkaar. Was een probleem die ze vorig jaar ook al hadden en nu dus blijkbaar nog steeds niet is opgelost. Blijft echter wel een top cake.

Ook bij de Zena Cakebox knalde er één van de 4 ongelukkig laag en zelf in de cake, erg zonde!

En toch zijn er merken waarvan je nooit iets hoort over productiefouten.
De blokjes van Vulcan bvb.

Zena duikt elk jaar op met allerhande productiefouten.
Dit jaar blijkbaar veel Rubro die uit elkaar klapt.
Dat is ook niet goed voor onze traditie.

Zie dit jaar toch klachten over de salute cake 1 en deze komt bij vulcan vandaan

Rubro:
Masterline Pyrostar: Dit is een doorlontbak bestaande uit 2 cakes, de eerste stopt halverwege...
Cyber 100 Shots: Gratis bakkie, had ik veel meer van verwacht. 4 waaiers met allemaal dezelfde uitwerking en bijna alleen maar crossette effect. Maar goed deze stopte na 1 shot al.
Heavy Legend Ready to rumble: Schoot alles in 10 seconden weg??!!

Is die wel van Vulcan?
Ik zie nergens Vulcan staan.
Enkel Shock Wave.

Kijk maar naar de foto's in het topic staat heel groot vulcan op.

Ik heb zelf alleen 1 ding gehad en dat was dat het laatste schot van de wodka blue in de buis knalde.

En de falcon stopte ermee na 1 rij dus was even knutselen om die weer aan te krijgen.

Thunder Smoke (Royal) waarvan de bombettes niet knalden en weer omlaag kwamen. Klapte één keer nog op de grond ook.
Cross (Mx/Marijn) die last had van vonkoverslag en in drie seconden leeg was.
Spinning Salute (Zena) die halverwege uit elkaar klapte waardoor er wat schoten gevaarlijk in het rond vlogen.
Ghost Song (Zena), hoewel dat al twee jaar terug was, die ook uit elkaar klapte.

Moet wel zeggen dat die laatste twee Zena producten oud waren. De Spinning Salute was geloof ik productiejaar 2009, en dat met die Ghost Song gebeurde al weer twee jaar geleden.

Back
Bovenaan