Consumentencakes met productiefouten - 2013 / 2014

IMG_4684.jpgIMG_4685.jpgIMG_4687.jpg

Een China Salute 25 shots van China Red stopte er na 4 schoten mee. Foto van de bovenkant en voorzichtig het etiket van de zijkant afgescheurd om eens even te kijken. Het lont wat door de tubes heenloopt is blijkbaar gestopt tussen de 4e en de 5e tube, er is nog een heel klein stukje lont te zien bij de ingang van de 5e tube. (op de foto niet/ nauwelijks zichtbaar)

De Phantom van Dynasty Selection, daarbij knalde de fontein in één keer uit elkaar. Was een probleem die ze vorig jaar ook al hadden en nu dus blijkbaar nog steeds niet is opgelost. Blijft echter wel een top cake.

Ik had dit jaar 2 Phantom's als opening van m'n show staan, 1 uit 2012 en 1 uit 2013.
Ik had het zelfde probleem met de 2012 versie. Daarin zit de fontijn in het midden met 10 buizen eromheen. Ook bij mij klapte deze meteen uit elkaar. in de 2013 versie zit de fontijn in de eerste buis en is hij hol in het midden. Deze heeft nu dan ook 11 buizen ipv 10. En die versie deed precies wat de bedoeling was.

Naar mijn weten staat Vulcan idd op een goed lijstje ja. Zou het zeer vreemd vinden als Schuurmans deze cakes in een fabriek laten produceren en er een Vulcan etiket op plakken. Maar je weet het inderdaad niet, misschien kon de fabriek van Vulcan de productie niet aan en is een gedeelte van de cakes in een andere fabriek geproduceerd. Achja zo kunnen we blijven speculeren, ik hou er maar over op :p

:bye:

Schuurmans is onderdeel van Vulcan!

Proline select 3.0
De finale van 5 schoten ging niet af, en hij viel 2 keer uit maar de lonten waren denk ik nat geworden, dus dat is me eigen fout...:frusty:

ik had een aantal dingen:
1. single shots die omhoog gaan en niet knallen, die net uit de tube zijn en dan al knallen of in de tube al knallen
2. de blow out van rubro die niet geheel af gegaan in, zaten nog een stuk of 8-12 shots in. schoot hem per 2 dus had het niet door. paar minuten later me broertje zet een cake neer en in eens schiet alles er uit wat er nog niet uit was. ging gelukkig allemaal goed.
3. de shock wave volgens mij ook van rubro die was van mijn broertje. er zijn 3 rijen af gegaan en de overige 4 niet.
4. de hot hot hot van rubro die ondanks het klemmen tussen 3 andere cakes nog omviel.
5. shots uit de zijkant van een cake ipv omhoog. waren kleine potjes ik geloof de heavy serie van wolff maar weet dit niet meer zeker.

Ik heb nu al een paar jaar gelukkig geen ploffende cakes meer gehad .
Heb ooit een tip gekregen om de cakes niet te hoog te stapelen voor opslag of foto's
omdat anders tubes zouden kunnen vervormen.
Het ligt dus niet ALTIJD aan de productie, opslag en transport kunnen ook redenen zijn.

Dit is geen productiefout maar laksheid vanuit jezelf, dit soort kleine cakes altijd vastzetten in een klem of tegen een stoeprand met een steen!!

Een ontwerpfout dus. Want of de lading is te krachtig "ontworpen" of de pot is te smal/te hoog.
Ik ben dan ook van mening dat je een cake zonder extra hulpmiddelen af moet kunnen steken, en mijdt daarom sinds enige tijd smalle cakes.

Hier een reno die uit elkaar sprong, een silver salute die stopte (nat lontje?) en een pakje knockouts dat uit elkaar knalde.. (Tenminste, ik heb er 3 afgestoken, de laatste 2 verzopen)

Hier ook een Hysteria potje van Rubro waarbij het fout ging. Een bombette vloog over straat precies richting de kijkers (Ik en 3 volwassen met 3 kinderen.) Ik dacht dat het potje was omgevallen maar tot mijn verbazing was dit niet het geval. Resultaat, ontploffende bombette tussen 3 kinderen.

6 elementz van rubro zaten de lonten niet goed, ik moest het hele karton aan de zijkant wegscheuren om een lontje te vinden, doorlonten was dus onmogelijk( per stuk geschoten dus maar).

Een 19shots cake van Pangu(dacht de HongKong) zat gewoon geen stijlading in! Hij stopte er gelukkig halverwege al mee, maar dit was toch niet fijn omdat er ook kleine kinderen bij stonden te kijken (met vuurwerkbril op).

Vuurwerktotaal Triple Freestyle Madness:

Lontjes komen aan de verkeerde kant uit dus je moet alles via de zijkant open maken om ze knap door te lonten, lontjes te kort.

de stickers van hoofdlont en reservelont zaten op de verkeerde lontjes geplakt. (je zou 1 cake bij de finale hebben aangestoken, gelukkig kwam ik er van te voren al achter)

de sticker voor de voorzijde (ivm waaier cake) zaten aan de verkeerde zijde geplakt.

de Tails in het midden heb ik niet gezien haha, is wel iets uit de middelste buizen gekomen want ze waren zwart geblakerd/zit niks meer in, maar het had weinig tot geen effect.

Ik had een Etna on fyer van Pro-Line/GBV.
Deze stak ik aan en toen ik mezelf omdraaide hoorde ik dat deze uit elkaar klapte.
Dit gebeurt wel eens met fonteinen, omdat de nozzele soms te smal is.
De nozzle is het gat in de fontein waar het vuurwekr uit komt.

Ik voelde waarschijnlijk een stuk karton tegen mij kont aan komen.
Had even pijn, maar het spek op me kont absorbeerde de pijn goed.

Later vond ik een grote homp beton.
Ik weet zeker dat deze uit de vulkaan komt.
Zal t.z.t. een foto plaatsen en een topic er over beginnen, want ik vind het niet normaal hoe groot dat stuk beton was.
Als het, stuk beton een kind had geraakt, dan was het letsel een stuk erger geweest.

----

Veel bombettes niet zien/horen ontploffen van de single shots van Jawe.
Van de binky's, Royal thunder smoke en die dingen van (Rubro?) met een sier effect.
Ik had 35 pakjes Bonky's ik heb hoe gek ook, niet 1 bombette gehad die niet ontplofte.
Terwijl ik dat afgelopen zomer en begin november wel had!

Schietgebedje - lesli.
Crackling crackelde niet tot nauwelijks.
Daarbij kwamen veel tails gevaarlijk laag uit.

Goldwall - bonfireworks.
weigerde door dat de lont uit ging.
Zelfs na een (gevaarlijke) 2e maal aansteken weigerde deze bak nog.
Na het quickmatch voorzien te hebbem van nieuw lont ging hij uiteindelijk wel de lucht in.

Sky runners - china red.
Levens gevaarlijke motorrn zitten er onder deze pijlen.
Gaan gevaarlijk laag en garandrren u dat je sterren mag koppen.

Grondbloem - gbv/weco
Van een doosje knalden er 3 uit elkaar.
En kan je vertellen dat dat beste knallen zijn!!

Colorfull thundertail schoot 5 buisjes naar de zijkant in plaats van omhoog.
1 Ataka7 put schoot 2 van de 3 salvos tegelijkertijd gaf wel een superluid effect, maar kan toch nit de bedoeling zijn geweest.

Uit een zak van tien turbo clash rocket (pj 2013) ging er 1 met moeite omhoog. Bleef hangen op 15 meter en dan wordt het toch wel duidelijk dat bij deze pijlen een flink boeket zit! verder niet gevaarlijk gelukkig, maar bij iets meer wind was hij nog lager gekomen. De rest was perfect!

Psycho mania (pj 2012) ging beter dan ik op verscheidene demo's gezien heb, maar ook bij die van mij gingen twee bombettes niet af maar wel een fluit. Op een 9 schots cake valt het dan hard op als een paar het niet doen.

Royal thunder smoke (pj 2012) Veel gingen er goed, maar een paar zakte eerst nog tot vijf meter boven de grond alvorens te knallen of ze gingen helemaal niet af. Toch jammer voor een zo fantastisch product.

Back
Bovenaan