Consumentencakes met productiefouten - 2013 / 2014

Dit topic is nuttig te noemen en als aanvulling wil ik plaatsen dat je het beste terug kunt gaan naar de winkelier! Liefst met een goed ondergedompeld product (als deze niet compleet verwoest werd door de ontploffing).

Als ik als consument een importeur aanschrijf komt 9 op de 10 keer een standaard bericht retour dat men het gaat behandelen, waarna ik weken of maanden wacht en niets meer verneem.
Wij hebben voor alsnog de Whammy van Schuurmans (gestopt na 1 schot) en een cake uit een pakket van Schuurmans teruggekregen van klanten. We zorgen voor een vergoeding en gaan hiermee naar onze importeur. Uiteindelijk nemen wij bij de importeurs af en is het vaak makkelijker om dan te praten over wel/geen fout product, als dat een klant dit gaat doen. Het is en blijft mensenwerk zoals eerder is genoemd.

En vergeet aub niet dat er ook veel producten heel laat in Nederland waren, wij ontvingen ook producten die klam/vochtig waren. Door deze te laten drogen in onze bunker en pas later uit te geven hoopten we dat ze nog zouden voldoen aan 'onze' kwaliteits eisen naar de klanten toe. Jammer genoeg presteerde niet alles optimaal, fonteinen die maar net de 1 meter aantikken ipv de 3+ die ze moeten halen, minder felle kleuren of hier en daar een bombette/pijl die moeite heeft het effect waardig te tonen.

Conclusie van dit alles: Het blijft mensenwerk waar dus dingen fout gaan en je voorzorgsmaatregelen moet nemen. Wat betekent dat je genoeg ruimte moet hebben om een stappie op zij te kunnen doen als een cake uitmekaar klapt.
En dus niet zoals mijn overburen Jorge blokken op 3 meter van je voordeur de lucht injagen:bonk:

Heel veel mensen onderschatten gewoon wat er kan gebeuren, daar ligt het grootste probleem. En iedereen is lam met oud en nieuw, dat helpt ook niet.

Interessant topic waarvan wij de reacties zeker meenemen naar de importeurs, als die al niet zelf meelezen. Iedere importeur vindt dit natuurlijk interessant, want veiligheid staat voorop, hier kunnen ze dus wat mee.

Wat me wel opvalt is dat hier wordt aangegeven dat importeurs geen reet erom geven, het boeit ze niet etc. Kan daar niet bij, dan heb je het niet begrepen, want geen enkele importeur importeert bewust gevaarlijke spullen. Het blijft handwerk en met transport kan er veel gebeuren, maar importeurs beschuldigen dat ze het weten en eigenlijk bewust de veiligheid niet in acht nemen... Kansloos. :no:

Hoe dan ook, ik heb bijzonder veel vuurwerk mee gemaakt, van Wolff, Vuurwerkvisie, GBV-WECO-BKV, Royal, Rubro en Schuurmans en er is slechts 1 cake geknald, die zat in een vuurwerkklem, dat was een cake uit het HE assortiment. Verder alle cakes en boxen prima, niet laag, niets in de buizen, top dus!

Tja toch denk ik dat dit word gedacht omdat het bij vuurwerk visie opvallend vaker lijkt te gebeuren dan bij ander merken bijvoorbeeld. O.a Hier met de Psycho mania.

Het is alleen maar aan te moedigen dat er gepost wordt over gevaarlijke producten.

Zo was er vorig jaar de topic over betonnen eindstoppen. Ook de posts over zena zijn wat mij betreft prima, maar zie de toegevoegde waarde van het hier plaatsen van alle opmerkingen op avp/fpm/zena/vwc bord over telkens dezelfde producten, welke deels illegaal zijn in nl.
Zeker wanneer je het enkel en alleen over 1 merk doet, terwijl er ook in dit topic diverse soortgelijke problemen met producten van andere importeurs worden benoemd. Komt op mij over als een nogal selectieve verontwaardiging. Maar dat kan aan mij liggen...

Hahahaha, geef dan gewoon toe dat je werkt voor Zena.
Ik snap wel dat je niet zo blij bent met dit topic, lol.
Waarom mag ik geen berichten verzamelen van andere fora? lol
Trouwens, die "Belgische Zena cakes" zijn niet illegaal, als je het daar over hebt.
Er staat VWV Rotterdam op.

Of ga je me nu vertellen dat bijna 10 meldingen over de klappende Psycho Mania een "toevallige misser" is van een chinees op een maandagmorgen? Kwaliteitscontrole, batchtesten?

1521393_753037181392988_12799030_n.jpg

Conclusie van dit alles: Het blijft mensenwerk waar dus dingen fout gaan en je voorzorgsmaatregelen moet nemen. Wat betekent dat je genoeg ruimte moet hebben om een stappie op zij te kunnen doen als een cake uitmekaar klapt.
En dus niet zoals mijn overburen Jorge blokken op 3 meter van je voordeur de lucht injagen:bonk:

Heel veel mensen onderschatten gewoon wat er kan gebeuren, daar ligt het grootste probleem. En iedereen is lam met oud en nieuw, dat helpt ook niet.

Hoor jij veel berichten over illegale cakes die uit elkaar klappen? Missers bij Jorge of Triplex? Xplode? Ik alvast niet. Zouden die "gevaarlijke" illegale cakes dan veiliger zijn dan consumentenvuurwerk? Hoe pervers is dat?

Dit topic is nuttig te noemen en als aanvulling wil ik plaatsen dat je het beste terug kunt gaan naar de winkelier! Liefst met een goed ondergedompeld product (als deze niet compleet verwoest werd door de ontploffing).

Als ik als consument een importeur aanschrijf komt 9 op de 10 keer een standaard bericht retour dat men het gaat behandelen, waarna ik weken of maanden wacht en niets meer verneem.
Wij hebben voor alsnog de Whammy van Schuurmans (gestopt na 1 schot) en een cake uit een pakket van Schuurmans teruggekregen van klanten. We zorgen voor een vergoeding en gaan hiermee naar onze importeur. Uiteindelijk nemen wij bij de importeurs af en is het vaak makkelijker om dan te praten over wel/geen fout product, als dat een klant dit gaat doen. Het is en blijft mensenwerk zoals eerder is genoemd.

En vergeet aub niet dat er ook veel producten heel laat in Nederland waren, wij ontvingen ook producten die klam/vochtig waren. Door deze te laten drogen in onze bunker en pas later uit te geven hoopten we dat ze nog zouden voldoen aan 'onze' kwaliteits eisen naar de klanten toe. Jammer genoeg presteerde niet alles optimaal, fonteinen die maar net de 1 meter aantikken ipv de 3+ die ze moeten halen, minder felle kleuren of hier en daar een bombette/pijl die moeite heeft het effect waardig te tonen.

Precies, terug naar de winkel en vertellen wat je probleem was met het vuurwerk.
Ik ben ook wel eens gaan praten met een winkelier en werd zo prima geholpen.
Door je eventuele problemen te melden bij een winkel komen ze vanzelf bij de importeur.

importeurs beschuldigen dat ze het weten en eigenlijk bewust de veiligheid niet in acht nemen... Kansloos. :no:

Sorry dat ik het zeg he, hoop dat ik je niet beledig, maar dat is nogal een naïeve houding in de zakenwereld. We hebben het hier over geld...

Een concreet voorbeeld wat niet uit de stal van Zena komt. Want hun mannetjes worden boos op mij.

De Silver Salute van Wolff. In 2012 werd die verkocht bij Harry Loots in Baarle-Hertog. Er was toen een actie bij Loots. Hij kostte toen amper 13,5 euro. Er stond een generieke foto op hun website om de actie aan te kondigen. Dus wat doe ik, ik spring in mijn wagen en ga 2 van die krengen halen, plus nog wat ander vuurwerk van Wolff. Ik blij natuurlijk... maar wat zie ik enkele dagen later in het topic van Loots? Pieter Loots kondigt batch 2012 aan van de Silver Salute. Ze hadden hem getest en veilig bevonden! Hij kostte 18,5, dat is dus 5 euro duurder... De generieke foto was verdwenen en ze hadden er zelf een foto van genomen. Het viel me meteen op dat er nu een oranje sticker over het lont zit. Dat was niet zo bij mij. Dus ik ga kijken in mijn opslag en ja hoor, ik had batch 2011, waarvan geweten is dat veel bombettes niet hoog genoeg komen. Het zijn eerder groundsalutes. Ik doe die melding in het topic van Loots en binnen het kwartier krijg ik een van de mannetjes van loots op men dak. Nog een beetje later zegt Pieter Loots dat ze enkele kartonnen van 2011 hadden binnengekregen naast batch 2012. En dan durft hij nog beweren dat tijdens die actieprijs een mix van 2011/2012 werd geleverd! Dat klopt dus niet met zijn melding over de veilige batch van 2012, getest en veilig bevonden door Loots. Dat zijn ordinaire leugens. De andere cakes van Wolff waren ook batch 2011, maar daar sprak hij niet over een jaartal. Ze moeten dus bij Loots niet beweren dat ze geen weet hadden van de slechte batch Silver Salutes van 2011. Ze hebben die slechte kartonnen snel snel over de toonbank geduwd tegen een spotprijs. Volgens Pieter Loots mag iedereen die batch nog inwisselen, ook in 2013! Maar zo gaat het niet natuurlijk. Ik ben nieuwsgierig wat er uit die cakes gaat komen. Ik heb die 2 dingen nog staan en deze gaan in de loop van het jaar de lucht in, gefilmd in HD. Indien hij misgaat, komt het filmpje op Youtube plus dit hele verhaal. Dit krijgt dus nog een staartje.

Hoor jij veel berichten over illegale cakes die uit elkaar klappen? Missers bij Jorge of Triplex? Xplode? Ik alvast niet. Zouden die "gevaarlijke" illegale cakes dan veiliger zijn dan consumentenvuurwerk? Hoe pervers is dat?

Die worden in vééél kleinere aantallen verkocht!!! Daarom zullen er ook minder manko's bekend worden!

Nederlands en/of Belgisch vuurwerk wordt in vele grotere aantallen verkocht. Het aantal malen dat het fout gaat is dus wellicht hoger, maar het percentage cakes die de mist in gaan zal in illegale cakes net zo hoog zijn als in legale cakes is mijn verwachting...

Trouwens, die "Belgische Zena cakes" zijn niet illegaal, als je het daar over hebt.

Dit is de haven waar het naar toe is verscheept vanuit China. :cry:
Belgische Zena-cakes zijn wel illegaal al gaat het alleen maar over het feit dat er geen Nederlandse BTW over is betaald door de consument. Dit betekent dat je je schuldig maakt aan een economisch delict volgens de in Nederland geldende Wet en Regelgeving.

Jammer dat je uitspraken doet op basis van eigen aannames voordat je deze op waarheid toetst. In mijn ogen zet dat aan tot denken over andere berichtgevingen die je hier hebt gedaan, (maar dat is gewoon mijn mening).

Ik verbaas me er dan gewoon over dat zo'n cake als de Psycho Mania niet uit het assortiment wordt gehaald. Bij een groot gedeelte van de mensen was deze cake vorig jaar al verkeerd gegaan en daarmee is toch aangetoond dat het een gevaarlijk product is? Waarom zit ie dit jaar dan gewoon weer in het assortiment? Dat vind ik nou gewoon spelen met de veiligheid van je klanten.

Belgische Zena-cakes zijn wel illegaal al gaat het alleen maar over het feit dat er geen Nederlandse BTW over is betaald door de consument. Dit betekent dat je je schuldig maakt aan een economisch delict volgens de in Nederland geldende Wet en Regelgeving.

Jammer dat je uitspraken doet op basis van eigen aannames voordat je deze op waarheid toetst. In mijn ogen zet dat aan tot denken over andere berichtgevingen die je hier hebt gedaan, (maar dat is gewoon mijn mening).

Dan is mijn rol Duitse koekjes dus ook illegaal.

Belgisch -in Nederland ook goedgekeurd vuurwerk- mag je tijdens de verkoopdagrn in gebruikshoeveelheden (dus max. 25Kg) invoeren als ik me niet vergis.
Bij de Duitse grens geldt dit iig wel.

Ik heb al jaren veel spullen van Zena,en andere importeurs en heb eigenlijk nog nooit echt problemen gehad,behandel mijn vuurwerk als glas.Als ik zie hoe sommige ermee omspringen,potten/dozen omgekeerd in de auto etc,winkeliers die hardhandig met cakes omgaan.Op een demo van Lesli was het bombettes koppen voor de afstekers:rolleyes:

Bij elke importeur zijn missers,cake bewaren en terug naar de dealer gaan,krijg je een nieuwe cake en de importeur krijgt klachten.
Wel was ook bij mij de Zena Psycho mania ook niet 100%,een tube zat los en de effecten klopten niet,een paar geen boeket.

Laatst bewerkt:
Belgie is ook lid van de EU, dus dat betekent dat er vrij verkeer van goederen mogelijk is.
Belgisch vuurwerk heeft ook nog een nederlandse gebruiksaanwijzing (die officieel niet nodig is)
De enige regels waar je aan gebonden bent is de Belgisch 1 kg kruit regel en de NL-regel van 25 kg bruto per voertuig.

Zena Psycho Mania klapte finaal uit elkaar na 3 schoten. Vond hem al niet bepaald stabiel staan, maar als een product na drie schoten finaal uit elkaar klapt dan vind ik het niet bepaald best.

Nuttig is dit topic zeker, niet alleen importeurs lezen mee maar de winkeliers ook. Graag wil ik aan deze discussie een aantal dingen toevoegen:

- Als je problemen hebt gehad met een artikel, ga er dan ALTIJD even mee terug naar de winkelier! Alleen dan kan de winkelier de leveranciers hierover informeren en evt. op aanspreken. Daarbij gaat het niet zozeer om compensatie richting jou, maar vooral ook zodat zij ermee aan de slag kunnen. Wat ze niet weten, kunnen ze ook niet verbeteren.
- Er mee terug gaan kan tegenwoordig natuurlijk ook digitaal bijv. per mail, alhoewel winkeliers het artikel graag willen zien. Stuur daarom op z'n minst een foto mee.
- Afgelopen Oud & Nieuw problemen met een artikel betekent niet per definitie dat hetzelfde artikel volgend jaar weer slecht is. Die mogelijkheid is natuurlijk aanwezig bij restvoorraden, maar geloof mij: ook de importeurs spreken de fabrieken erop aan als blijkt dat een artikel ondermaats of zelfs gevaarlijk presteert. Ik zie zo links en rechts reacties zoals "bedankt voor de info, die neem ik volgend jaar dus niet" maar dat lijkt wat voorbarig en onnodig.
- En tot slot: ik wil niet de brave burger uithangen, maar ik lees opvallend veel over omgevallen producten. Zet een cake gewoon vast!! Klem 'm tussen 2 stenen, pak een paar afgestoken cakes en zet 'm daar tussen of gebruik desnoods een vuurwerkklem. Natuurlijk moet een cake blijven staan, daar wordt 'ie ook op getest en gekeurd. Maar het is zo'n kleine moeite en kan zoveel problemen voorkomen...

Ik verbaas me er dan gewoon over dat zo'n cake als de Psycho Mania niet uit het assortiment wordt gehaald. Bij een groot gedeelte van de mensen was deze cake vorig jaar al verkeerd gegaan en daarmee is toch aangetoond dat het een gevaarlijk product is? Waarom zit ie dit jaar dan gewoon weer in het assortiment? Dat vind ik nou gewoon spelen met de veiligheid van je klanten.

Jezus meen je dat nou? Die van mij die waren dus toevallig nog van vorig jaar. Dus vorig jaar speelde dit hele probleem al? En met de cakes van dit jaar weer de problemen?? Dan vind ik ook dat Zena de veiligheid van de klant niet in acht neemt. Als zo'n potje knalt (en de gemiddelde afsteker neemt toch al niet veel afstand) dan is het russisch roulette spelen met ogen en lijf van klanten.

Waarschijnlijk zijn deze dus ook niet door TNO getest dit jaar tijdens de steekproef keuringen, of ze hebben geluk gehad dat het wel goed ging anders was de hele voorraad keihard afgekeurd.

Crazy Thunder - Bonfireworks
Ik had twee Crazy Thunder´s van Bonfireworks, 1e deed het prima. Tweede cake knalde in een raptempo 30schoten eruit(gevoelsmatig) en hield er daarna mee op. 80 shots cake, kon verder niet zien of die cake nu leeg was of dat er nog wat in zat.

Nee maar dat was mijn punt ook niet, mijn punt is dat de mensen zelf ook niet goed uitkijken. Dikke 100 schots blokken in een smalle straat op 3 meter van je voordeur en 20 man eromheen, dat is..., pervers...

Back
Bovenaan