Consumentencakes met productiefouten - 2013 / 2014

Zena Cakebox

Cake 4 gooit alles na elkaar eruit.

Filmpje van productiefout:
http://www.youtube.com/watch?v=dKRw6eAfXVw

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?28373-Zena-Cakebox&p=639428#post639428
het blijft een goed assortiment.
hij ging wel fout bij mij waardoor opgegeven moment alles eruit schoot, wat wel spektakel gaf.

Zena Psycho Mania

Ongelooflijk gevaarlijk Zena vuurwerk.
Zeer veel klachten.
Bij Zena denken ze enkel aan geld, niet aan de veiligheid.
Ook hier de klappers in de tube.

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?28374-Psycho-Mania/page5

Zena, gooi deze als-tu-blieft uit uw assortiment.

Wat een doorn in het oog. De cake duurde 20 seconde voordat hij begon te schieten, en de de helft van de bombettes ontploften niet eens. De effecten waren klein en de burstknal was er de helft van de tijd niet.

Slechtste cake die ik heb gezien dit jaar.

Ik kreeg deze gratis bij mijn bestelling. Ik weet dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken maar ik had hem liever bij de vuurwerk handelaar laten staan. Wat een gevaarlijk ding was dit zeg. Ik had hem om 10 uur 's ochtends afgestoken omdat ik al op VWC had gelezen dat deze wat kuurtjes kon hebben.

Ook bij mij dus. De eerste 2 gingen goed de lucht in en klapte ook. De 3e klapte op 2 meter hoogte. Op dit moment kwamen de buurjongetjes bij me kijken. Ik heb ze meteen weggestuurd want ik wilde niet dat hun wat zou overkomen. De 4e ging wel weer de lucht in en klapte weer normaal. Bij de 5e ging het weer fout en klapte de bombette in de buis en daardoor gingen de 6e en de 7e ook af in de buis. Daardoor is de hele pot uit elkaar geklapt. Goeie piep in me oren erdoor en ben blij dat die kleine kinderen er niet bij stonden.

Daarna ging ik op zoek naar de 2 tubes die ergens in de straat nog moesten liggen. Ik vond ze beide gelukkig terug voordat kleine kinderen langsliepen en ze nog even wilde afsteken. Ik heb de lontjes eruit getrokken en de tubes in een emmer water gestopt.

NOOIT EN OOK ECHT NOOIT MEER. ALS IK HEM WEER GRATIS KRIJG LAAT IK HEM LEKKER STAAN. GEVAARLIJK DING, SCHANDALIG DAT DIT WORD VERKOCHT!!

Bij verschillende demo's kwamen de bombettes inderdaad al erg laag.

Bij mij was ie ook gevaarlijk...
Lont ging uit en na lange tijd weer opnieuw aangestoken. Vervolgens knallen alle bombettes zeer laag bij de grond en een aantal helemaal niet. Gelukkig is er niks fout gegaan.

Deze hadden we dit jaar 4x in het assortiment, als de bombettes afgingen waren het mooie boeketten. Helaas van de 36 schoten denk toch wel een stuk of 8-10 niet afgegaan.

Constructie van deze pot is slecht,bij mij zat een tube helemaal los,heb hem weer vast gelijmd.
aantal gaven wel fluit maar geen boeket,en als er een boeket was,klein,slappe burst,heel anders dan vorig jaar.....afrader geworden,

Gevaarlijk ding. Door de kracht van dit ding heeft het product de neiging te stuiteren. Vastzetten is echt noodzakelijk. Bij derde of vierde schot explodeerde deze pot volledig uit elkaar. Deze laat ik volgend jaar liggen.

Zena Paranoid Lunatic

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?23021-Paranoid-Lunatic&p=639498#post639498
Deze Cake ging bij mij de mist in. De eerste 2 rijen geen probleem, de rest volgde vrijwel in 1 keer salvo tegelijk.

Zena Revolution

Lonten werken voor geen meter.

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?33002-Zena-Revolution-*Nieuw-2013*/page7

Ben ik toch niet de enige die deze box wat vond tegenvallen. Hij ging bij mij 1x uit nou kan dat gebeuren maar vond de burst en boeket grootte niet optimaal. De 2big momma's die ik had knalde deze er dik uit.

Ik snap het ook niet Brian, slechte langzame bak was dit met weinig boeiende effecten.
Viscos zo dicht op elkaar mogelijk gemaakt en dan nog enorme pauzes en 1 keer uitgegaan.

Ook hier probleem met deze box gehad eigenlijk met alle zena boxen die ik had.
Liep niet lekker door of stopten er gewoon mee.

Verder waren het prachtige boxen kan niets anders zeggen, maar net dat puntje van dat het niet zo loopt als je van te voren in gedachten had.

Mooie bak.

Helaas liep het doorlonten voor geen meter bij de eerste 4 cakes. Ik had alles keurig netjes doorgelont maar het reserve lont van de cakes ging niet aan, waardoor de volgende cake logischerwijs niet werd ontstoken. Was erg jammer.

Zena Light Year

Zeer gevaarlijke vuurpijlen.
Knallen op de grond.
Komen terug naar beneden.

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?12228-Light-Year-Vuurpijl-Ass/page17

Wij hadden ze hier in de buurt ook. Maar ze moeten echt recht omhoog. Want we schoten er 1 weg vanuit een buis die iets schuin stond en hij kwam net zo hard naar beneden als dat hij naar boven ging. Klapte 2 meter van de grond uit elkaar bij een woonhuis.

Voor 2 tientjes hele goede pijlen. Grote boeketten, redelijke burst. Betreft de dopjes, daar had ik last van bij elke pijl. Helaas had ik 1 pijl die na het opstijgen niets deed. Als ze komend jaar weer voor dezelfde prijs te krijgen zijn, zeker weer een pakketje meenemen.

Hele mooie pijlen, mat96matje had ze. Had ze nog nooit gezien en nu wel dan. Grote boektten en voor de prijs vooral de prijs met korting echt top dingen. Ik heb geen fouten gezien, ofja kleintjes dan:

Ik zag dat de pijlen niet heel hoog gingen ze gingen schuin zeg maar, soms zo schuin dat ze een straat verderop boven een straat klapte? Maar dan wel niet zo laag dat de stars op de grond belandde. Maar daar mag wel wat aan gedaan worden. Want je wilt immers dat je vuurpijlen recht boven je ontploffen.

k had een aantal pijlen die 30-40 meter omhoog gingen en die vielen vervolgens tot een meter of 10 om dan pas af te gaan, weet niet of meer mensen dit hadden? Bijna elke pijl ging pas af na een val(bij de meeste gelukkig maar een kleine afstand, dit was imo wel gevaarlijk)

Verder zijn dit natuurlijk prima pijlen

Gebeurde hier ook! 4 van de 10 effecten belandde op het dak van de buren aan de overkant van de straat. Levensgevaarlijk! Wist dat deze pijlen meestal wat zakte nog, maar nu duurde het echt te lang voor de burst kwam met dit als resultaat. Verder wel genoten van deze pijlen!

het zijn erg leuke pijlen voor dat geld, heb er 20 euro voor betaald, alleen 1 steeg helemaal niet op en moest ff dekking zoeken achter een struik. Dacht zoals altijd om 12uur een pijl af te steken maar liep goed af en dacht begint al goed het nieuwe jaar.

Zena Hypnotised

Ook hier, klappers in de tube.

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?11579-Hypnotised&p=635274&viewfull=1#post635274
Die van mij gingen wel de lucht in,maar kreeg het wel even benauwd veel tubes explodeerde namelijk.

Zena Pyro's Myth

Problemen met de burst. Waren eerder plofjes

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?33024-Pyro-s-Myth-Nieuw-2013/page2

uiteindelijk had ik er 3 , na 1 te hebben afgestoken was 1 ding zeker volgend jaar niet meer , oke veel schoten lekkere salvo finale maar geen knallen meer plofjes in de lucht en dan van die heele kleine dunne boeketjes 1 kant op , de product demo was 1000000x beter dan in het echt dit keer jammer. dus de 2e maar met een messier tegelijk en dan zie je overduidelijk welke knallen van het messiertjes komen evenals de boeketen. jammer heb er ook nog 1 niet afgestoken

Bij ons was dit ook een tegenvaller, de bursten waren meer plofjes dan knallen. Zeer jammer van deze 500 grammer.

Filmpje volgt nog.

Hierbij mijn filmpje en ik moet zeggen ik had er 5 waarvan ik 3 had doorverbonden.
Maar die hebben een tijdje buitten gestaan en die ploften ook.

En heb er 1 losse geschoten die ik van binnen heb meegenomen en gelijk heb afgestoken en wat een verschil.

Zena Orion C

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?23142-Orion-Serie-*Nieuw-2011-2012*&p=640242#post640242
Had de Orion C met een productiefout erin, alles ging in 3 seconden:

Filmpje van de productiefout:
http://www.youtube.com/watch?v=0IiMM0m6EE0

Op zich hoeft dat niet zo te zijn. Ze kunnen het bij Schuurmans ook laten produceren in een andere fabriek en er een Vulcan papiertje omdoen. Het kan he. China is het land van de namaak.

Ik bedoelde het echter niet zo. Zover ik weet staat Vulcan bekend als kwaliteit onder profs. Als tussen die cakes al eens missers zitten... zijn er geen zekerheden meer. :bye:

Schuurmans doet veel zaken met Vulcan en koopt bijna alles bij hun wat al jaren zo is:bye:

Beautiful Guilin: Was heel benieuwd naar deze waaier en terecht! Hij was groots en verlichte de straat lekker. De eerste 2 rijen gingen goed en bij de 3e rij ging het mis... hij begon net met de 3e rij en toen klapte de cake uit elkaar en alles ging tegelijk! Was wel een spektakel en heel de straat stond blank van de rook. Alleen toen ik naar de cake liep zag ik dat er een gat in zat bij de laatste 2 rijen en hij lag doormidden. Las ook al dat meerdere mensen dat probleem hadden. Hij kwam bij Haokan vandaan.

pressies het zelfde gehad ... kwam ook van haokan vandaan.

Bij Wolff is het ook elk jaar weer raak.
Denk maar aan de Silver Salutes van 2011 die maar enkele meters hoog kwamen.

Hier moet ik toch op reageren, als er maar 1 product fout gaat maakt dit een importeur niet slecht.

Overigens word volgens mij de fire surfer niet meer gemaakt dus het blijven oudere cakes daar is helaas niks aan te doen. Heb vaker houdbaarheidsdatums gezien op vuurwerk haha..

Wolff heeft dit jaar veel vernieuwd dus ze zijn er wel degelijk mee bezig geweest om alles goed te krijgen en zelfs beter maken. Petje af daarvoor.

Heb alleen van Herlat 2x de dancing on your grave gehad die beide uit elkaar knalde. voor de rest alles goed van zena, zelfs de psyco mania waar ik veel klachten over lees.

Future love van thor hield er na 1,5 row mee op.

Shanghia snake tails van lesli, fluitters kwamen niet hoger dan 2,5 meter en vlogen door de straat, de bombettes gingen wel goed.

Black smoke shock van cafferata, had nog 2 pakjes van, van de 12 gingen er 7 goed met knal, anderen 5 alleen een smoke tail.

Ghost Song (Zena), hoewel dat al twee jaar terug was, die ook uit elkaar klapte.

Die had ik vorig jaar ook!! Het is een vet ding, maar durf hem niet meer aan te schaffen.
Dit jaar ging 1 van mijn Splitoniums (lesli) niet helemaal goed, deel van de crosette`s op de grond.

Verder alleen een paar weigeraars gehad in mijn show, maar dat kan ook aan de ontsteking hebben gelegen. Na los aansteken deden ze het allemaal goed.

Hier moet ik toch op reageren, als er maar 1 product fout gaat maakt dit een importeur niet slecht.

Overigens word volgens mij de fire surfer niet meer gemaakt dus het blijven oudere cakes daar is helaas niks aan te doen. Heb vaker houdbaarheidsdatums gezien op vuurwerk haha..

Wolff heeft dit jaar veel vernieuwd dus ze zijn er wel degelijk mee bezig geweest om alles goed te krijgen en zelfs beter maken. Petje af daarvoor.

Het lijkt me niet meer dan normaal dat importeurs van vuurwerk veilige producten op de markt willen brengen. Ik heb die slechte batch Silver Salutes van Wolff nog altijd niet verteerd. Gelukkig hebben ze dit jaar blijkbaar niet veel last gehad van productiefouten. Dat heeft mij ook wakker geschud dat sommige importeurs gewoon geen geweten hebben. Er is niets zo slecht voor deze traditie dan legale cakes die uit elkaar spatten en tegen het huis van een vuurwerkhater knallen en schade aanrichten. Dan mag Zena nog 100 LVC clubjes oprichten, ze verzieken het door goedkope rommel op de markt te brengen.

Er werd mij twee jaar geleden door een concurrent al verteld dat Zena cakes geregeld uit elkaar klappen. Ik heb daar toen luid om staan lachen. Spijtig genoeg had die kerel gewoon gelijk. De bewijzen staan zwart op wit in dit topic. En elk jaar opnieuw is het weer raak met die Zena cakes. Zelfs op een demo knalde de Cakebox uit elkaar.

Zou dat toeval zijn? Bad luck? Werden ze genaaid door de chinezen?
Nee natuurlijk niet.
Momenteel verkopen ze hun cakes met 50% korting in Olen.
Dat zegt toch genoeg dat het goedkope rommel is?
Of denk je dat ze verlies maken met deze prijzen? :wink:

Het lijkt me niet meer dan normaal dat importeurs van vuurwerk veilige producten op de markt willen brengen. Ik heb die slechte batch Silver Salutes van Wolff nog altijd niet verteerd. Gelukkig hebben ze dit jaar blijkbaar niet veel last gehad van productiefouten. Dat heeft mij ook wakker geschud dat sommige importeurs gewoon geen geweten hebben. Er is niets zo slecht voor deze traditie dan legale cakes die uit elkaar spatten en tegen het huis van een vuurwerkhater knallen en schade aanrichten. Dan mag Zena nog 100 LVC clubjes oprichten, ze verzieken het door goedkope rommel op de markt te brengen.

Er werd mij twee jaar geleden door een concurrent al verteld dat Zena cakes geregeld uit elkaar klappen. Ik heb daar toen luid om staan lachen. Spijtig genoeg had die kerel gewoon gelijk. De bewijzen staan zwart op wit in dit topic. En elk jaar opnieuw is het weer raak met die Zena cakes. Zelfs op een demo knalde de Cakebox uit elkaar.

Zou dat toeval zijn? Bad luck? Werden ze genaaid door de chinezen?
Nee natuurlijk niet.
Momenteel verkopen ze hun cakes met 50% korting in Olen.
Dat zegt toch genoeg dat het goedkope rommel is?
Of denk je dat ze verlies maken met deze prijzen? :wink:

Iets wat fout gaat moeten ze verbeteren, maar dit weten ze zelf pas na 31 december. Dan licht de fout bij de makers en dat zijn de chinezen. Ik blijf er wel bij wat fout gaat moet het jaar erop verbeterd worden en de oude batch moeten ze terugnemen en zeker niet verkopen. Helaas doet zena dit niet helemaal en zoals je al zei van de cakebox die heb ik indd 2x live fout zien gaan. Deze hadden ze moeten verbeteren dus een - punt voor zena dat die ook dit jaar niet helemaal 100 ging..

Plaatsing van lonten die het moeilijk maakt om "illegaal" door te lonten kun je moeilijk een productiefout noemen. Evenmin omvallen van cakes door ze onvoldoende te zekeren. Buiten dat denk ik dat het bovenstaande een vertekend beeld geeft, zeker wanneer er bewust gezocht wordt naar smetjes van 1 leverancier.

Kijkend naar de demo's die ik heb bezocht (toevallig veel vwv/zena) heb ik welgeteld 1 knallende cake gezien. Kijkend naar de andere demos die ik heb gezien van concurenten was dat een top score.

Is dat mazzel? Aparte selectie voor demo's, kwaliteit van degene die de demo schiet? Is het opvallend ja, en elke ploffende cake is er een teveel, maar ik denk dat je de volumes ook in je achterhoofd moet houden.... 1 misser bij b.v. Pronk is procentueel ernstiger als bij Zena waar de productie veel hoger ligt...alles is relatief

Plaatsing van lonten die het moeilijk maakt om "illegaal" door te lonten kun je moeilijk een productiefout noemen. Evenmin omvallen van cakes door ze onvoldoende te zekeren. Buiten dat denk ik dat het bovenstaande een vertekend beeld geeft, zeker wanneer er bewust gezocht wordt naar smetjes van 1 leverancier.

Kijkend naar de demo's die ik heb bezocht (toevallig veel vwv/zena) heb ik welgeteld 1 knallende cake gezien. Kijkend naar de andere demos die ik heb gezien van concurenten was dat een top score.

Is dat mazzel? Aparte selectie voor demo's, kwaliteit van degene die de demo schiet? Is het opvallend ja, en elke ploffende cake is er een teveel, maar ik denk dat je de volumes ook in je achterhoofd moet houden.... 1 misser bij b.v. Pronk is procentueel ernstiger als bij Zena waar de productie veel hoger ligt...alles is relatief

Wie zoekt er bewust naar "smetjes" van 1 leverancier?
Dat noem jij "smetjes", al die problemen met Zena cakes in dit topic?
Is het mijn schuld dat ik makkelijk veel berichten kan vinden over knallende Zena cakes?
Don't shoot the messenger.
Je mag gerust productiefouten plaatsen over andere importeurs hoor, ga je gang.
Het zal je verwonderen, maar ik baal enorm van al die "smetjes" bij Zena.

In Vleuten knalde niet alleen een Cakebox uit elkaar.
Er waren ook genoeg cakes waar de bombettes veel te laag knalden.
Trouwens, op welke andere demo heb je nog knallende cakes gezien?
Zena Cakebox batch 2012 had al een hoop problemen.
En dat is met batch 2013 niet anders.
Ze geven er gewoon geen ruk om.

Volumes? Bij Heinz Ketchup maken ze ook grote volumes ketchup.
Wil dat dan zeggen dat er geregeld een punaise in een fles ketchup mag zitten?
Of een beetje vergif?
Dat is helemaal geen excuus.
Zena heeft lak aan kwaliteitscontrole en batchtesten.
Het moet allemaal nog harder, better, faster en vooral goedkoper geproduceerd worden.
Dat er dan geregeld eentje uit elkaar spat moeten we er maar bijnemen.

Op dit forum is maar een klein gedeelte van de klanten van Zena aanwezig.
Als je ziet hoeveel pagina's we kunnen vullen met productiefouten...
Dan wil ik echt niet weten wat andere mensen die niet op dit forum zitten hebben meegemaakt.

Is het misschien niet handig, om de klachten over de Zena cakes/doorlontbakken kenbaar te maken op het Zena forum?
De kans dat het daar door de hoge omes van Zena/Orginal gelezen wordt is groter dan hier.
En er dan een kans dat er wat aan gedaan wordt.
Als een directeur ben, van een vuurwerk import bedrijf, dan wil ik dat mijn producten tiptop in orde zijn.
En ik denk dat, dat wel voor alle importeurs geldt.

als consument zijnde vind ik dit draadje erg nuttig, zo kan ik volgend jaar precies zien welke cakes ik moet vermijden. Is heel wat makkelijker om dat uit 1 topic te halen in plaats van elk topic van elke importeur, elke verkoper en zelfs elk product apart te lezen.

Een directuer zou toch van elk product dat die verkoopt minstens 100 exemplaren moeten afchieten om te zien of het een degelijk product is. daar heeft die geen topic voor nodig.

Zie bijv demo bofi/pyromax zaandam met lesli en rubro.... een aantal quotes:

Was inderdaad een prima show.

Flink aantal producten wat op de grond knalde. Je zou maar zo een cake in je straat hebben welke uit elkaar knalt. Zeker 8 van de 20 producten ging verkeerd

De secret salute was inderdaad weer lekker in de finale......

&

Heerlijk om weer wat vuurwerk gezien te hebben!
Er knalde inderdaad heel wat cakes niet zoals het hoorde, bij sommige cakes kwamen de bombette's maar net 2 meter boven de cake uit!
Toch heeft lesli echt super mooie producten in hun collectie zitten

Wie zoekt er bewust naar "smetjes" van 1 leverancier?
Dat noem jij "smetjes", al die problemen met Zena cakes in dit topic?
Is het mijn schuld dat ik makkelijk veel berichten kan vinden over knallende Zena cakes?
Don't shoot the messenger.
Je mag gerust productiefouten plaatsen over andere importeurs hoor, ga je gang.
Het zal je verwonderen, maar ik baal enorm van al die "smetjes" bij Zena.

In Vleuten knalde niet alleen een Cakebox uit elkaar.
Er waren ook genoeg cakes waar de bombettes veel te laag knalden.
Trouwens, op welke andere demo heb je nog knallende cakes gezien?
Zena Cakebox batch 2012 had al een hoop problemen.
En dat is met batch 2013 niet anders.
Ze geven er gewoon geen ruk om.

Volumes? Bij Heinz Ketchup maken ze ook grote volumes ketchup.
Wil dat dan zeggen dat er geregeld een punaise in een fles ketchup mag zitten?
Of een beetje vergif?
Dat is helemaal geen excuus.
Zena heeft lak aan kwaliteitscontrole en batchtesten.
Het moet allemaal nog harder, better, faster en vooral goedkoper geproduceerd worden.
Dat er dan geregeld eentje uit elkaar spat moeten we er maar bijnemen.

Op dit forum is maar een klein gedeelte van de klanten van Zena aanwezig.
Als je ziet hoeveel pagina's we kunnen vullen met productiefouten...
Dan wil ik echt niet weten wat andere mensen die niet op dit forum zitten hebben meegemaakt.

Het lijkt wel alsof je een persoonlijke vete middels het forum aan het uitvechten bent. Ik begrijp je verontrusting als het gaat om productiefouten, maar Zena/Vuurwerkvisie handelen zoals het moet. Alle producten die worden genoemd zijn CE gekeurd en voldoen daarmee aan de strengste eisen waar de importeur(s) maar aan kunnen voldoen.
Prima dat er productiefouten worden aangegeven in dit topic, maar om met een vinger naar bepaalde importeurs te wijzen is denk ik heel voorbarig.

Even serieus, het is toch een topic waar productiefouten geplaatst worden? Dan mag VWBE toch gewoon posten over zijn vuurwerk dat uit elkaar klapt...

Ik heb zelf ook slechte ervaringen gehad met Zena. Ik vind de nederlandse zena line en sommige spullen van Thor gewoon gevaarlijk. Zoals de Hydra die zo onregelmatig is, dat is niet normaal meer. Ook spullen zoals de Psycho mania waarvan 1 op de 5 het normaal doet...

Spullen van Original en Herlat doen het in mijn opzicht al een stuk beter.

Het is alleen maar aan te moedigen dat er gepost wordt over gevaarlijke producten.

Zo was er vorig jaar de topic over betonnen eindstoppen. Ook de posts over zena zijn wat mij betreft prima, maar zie de toegevoegde waarde van het hier plaatsen van alle opmerkingen op avp/fpm/zena/vwc bord over telkens dezelfde producten, welke deels illegaal zijn in nl.
Zeker wanneer je het enkel en alleen over 1 merk doet, terwijl er ook in dit topic diverse soortgelijke problemen met producten van andere importeurs worden benoemd. Komt op mij over als een nogal selectieve verontwaardiging. Maar dat kan aan mij liggen...

Back
Bovenaan